شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

حسنی: باید تلاش کرد بافت تاریخی لارستان در اولویت اول برنامه شهرستان قرار گیرد+درخواستهای شورای شهر

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: باید تلاش کرد بافت تاریخی لارستان در اولویت اول برنامه های اجرایی شهرستان قرار گیرد به گزارش میلادلارستان به نقل از  روابط عمومی معاونت…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: باید تلاش کرد بافت تاریخی لارستان در اولویت اول برنامه های اجرایی شهرستان قرار گیرد

به گزارش میلادلارستان به نقل از  روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جمع شهردار و اعضاء شورای شهر لار ضمن تقدیر و تشکر از محبی رئیس سابق شورای شهر لار و آرزوی موفقیت برای بیژنی رئیس جدید شورای شهر لار در سخنانی گفت: برای رفع مسائل و مشکلات شهرستان بایستی همه مسئولین، شورا و مردم در آن دخیل باشند و برای آن مهم تلاش نمایند.

وی تصریح کرد: انتظارات و مطالبات مردم زیاد است اما دولت هم با کمبود اعتبارات و منابع مواجه است، البته این موضوع باعث نشود که چون اعتبارات کم است پس نبایستی کار کرد. نه، بلکه بایستی تلاش ها مضاعف گردد که اعتبارات و منابع را برای شهرستان جذب کنیم.

فرماندار ویژه لارستان تأکید کرد: جلسه شورای شهر بایستی بصورت مستمر با حضور مدیران شهرستان برگزار گردد تا مسائل و مشکلات شهرستان به حداقل برسد. وی با بیان اینکه بنده خوشحال می شوم که با نمایندگان مردم در شوراها نشستی داشته باشم تا مشکلات را حل کنیم؛ گفت: اگر با هم بنشینیم و در کنار هم مشکلات و نارسائیها و در ادامه ظرفیت ها و پتانسیل ها را اولویت بندی کنیم، یقینا سرعت انجام امور بیشتر خواهد شد.

حسنی در خصوص احیاء بافت فرسوده و تاریخی این شهرستان هم گفت: بی توجهی به میراث فرهنگ و بافت های تاریخی این منطقه، جفا به شهرستان است، لذا بایستی همه دست به دست هم دهیم تا میراث فرهنگی شهرستان احیاء و بازآفرینی شود.وی ادامه داد: تاکنون برای این مهم استان تأمین اعتبارکلانی نکرده است، لذا بایستی تلاش کرد که این موضوع در اولویت اول برنامه های اجرایی شهرستان قرار گیرد و باید جدّی گرفته شود و در جلسات بعد هم بصورت تخصصی بحث شود.

معاون استاندار فارس اظهار داشت: آنچه که در شهر لار از قدیم الایام، سهل انگاری و بی توجهی شده است، همین بافت فرسوده و میراث فرهنگی و تاریخی شهر است.
حسنی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر به دنبال این برویم که چند خانة تاریخی در شهرستان به کمک سرمایه گذاران به یک مکان بوم گردی تبدیل کنیم، هم اشتغال در شهرستان رونق خواهد گرفت و هم شاهد حضور زیاد گردشگران در این منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ضرورت های اساسی شهرستان، شادابی و نشاط اجتماعی برای مردم است؛ تاکید کرد: این موضوع برای ایام خاصی نباشد، بلکه بایستی متولیان دستگاه های فرهنگی متناسب با ایام های ملی و مذهبی برنامه های شاد و مفرحی را برای مردم اجرا نمایند.  فرماندار ویژه لارستان در ادامه افزود: شهرداران، بخشداران و شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت مستمر بر پروژه های عمرانی خود داشته باشند که ساخت و سازهای غیر مجاز انجام نگردد و یا در حاشیه رودخانه ها ساخته نشود.

حسنی تأکید کرد: به حمداله در لارستان از قدیم الایام کار شده است، اما بایستی فعالیت ها را مضاعف کرد و در این خصوص بایستی هماهنگی، همدلی و انسجام و اتحاد در بین مردم، مسئولین و همه گروه ها و احزاب بیشتر شود تا رشد و توسعه و پیشرفت در این منطقه کهن حاصل گردد. حسنی در پایان سخنانش از همه دستگاه های اجرایی شهرستان خواست که با شوراهای اسلامی شهر و روستا همکاری لازم را بعمل آورند.

پیش از این نیز شهردار، رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر لار هر کدام جداگانه مسائل و مشکلات شهر را عنوان کردند.

اهم این موارد بازآفرینی بافت فرسوده، احیاء میراث فرهنگی و بافت تاریخی، حضور زیاد متکدیان در شهر، ایجاد اشتغال، لغو پروازهای داخلی، مشکل کارخانه سیمان، مشکل مسکن مهر، استفاده از ظرفیت و پتانسیل نخبگان، توسعه گردشگری، ارتقاء دانشکده علوم پزشکی، پاسخگویی شفاف مدیران شهرستان، پروژه جدید میدان مسجد جامع لار، احداث کشتارگاه جدید، کمبود اعتبارات شهرداری، دیدار مستمر با مدیران کل استانی، اجرای برنامه های فرهنگی و نشاط آور در شهرستان و رفع مشکلات سطح شهر در موقع بارندگی بود.

 

میلادلارستان: ای کاش فرماندار محترم پاسخ دیگر درخواست های شورای شهر را نیز ارائه می نمود….

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۷:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “حسنی: باید تلاش کرد بافت تاریخی لارستان در اولویت اول برنامه شهرستان قرار گیرد+درخواستهای شورای شهر”

  1. ناشناس گفت:

    با سلام.اتفاقا آقای فرماندار به تمامی سوالات اعضا شورای شهر لار پاسخ دادند که از ایشان ممنونیم

  2. کویتی گفت:

    آقای فرماندار
    خود گویی و خود خندی ، عجب مرد هنرمندی…

    برادر گرامی منم میدونم که باید احیا بشه اما شما که خیلی دغدغه دارید یه کوچولو هم جهت جذب اعتبار تلاش بفرمایید اگه زحمتی نیست، ثواب داره بخدا

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین