پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

افزایش ۲۴ درصدی ماموریت‌های اورژانس لارستان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی لارستان از ثبت ۶۲۶۲ ماموریت در کارنامه‌ ۶ ماهه نخست سال ۹۷ اورژانس ۱۱۵ لارستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی لارستان از ثبت ۶۲۶۲ ماموریت در کارنامه‌ ۶ ماهه نخست سال ۹۷ اورژانس ۱۱۵ لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، مسعود حاجی رجبی با بیان اینکه ۹۲۵ ماموریت از موارد ثبت شده در اورژانس به حوادث ترافیکی اختصاص دارد، گفت: خدمات ارائه شده به این مصدومان که در نیمه ی ابتدایی امسال در مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی لارستان ثبت شده متاسفانه با رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۲ درصدی بیماران قلبی و ۲۴ درصدی سکته های مغزی در امدادرسانی ها افزود: با وجود کاهش آمار امدادرسانی به بیماران قلبی اما کماکان این بیماران با ۴۱۹ مورد اعزام، بیش ترین تعداد ماموریتهای غیر تصادفی را به خود اختصاص داده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی افزود: بعد از بیماران قلبی ، سقوط، بیماران تنفسی، زنان و زایمان و سکته مغزی به ترتیب بیشترین آمار دریافت خدمات را به خود اختصاص داده است.

حاجی رجبی خاطرنشان کرد: بالگرد اورژانس هوایی شهید قائدی لارستان با انجام ۷۹ ماموریت نقش به سزایی در کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار، انتقال به مراکز درمانی و به تبع آن افزایش سرعت امدادرسانی ها داشته است.

وی گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی لارستان در شش ماهه نخست امسال با برگزاری ٢۶ دوره و ارائه آموزش به ۵۲۹ نفر از کارکنان ادارات، ارگان ها و عموم مردم در حوزه های مختلفی از جمله احیای قلبی-ریوی، برق گرفتگی، غرق شدگی و غیره، همگام با سیاست های سازمان اورژانس کشور در جهت آموزش همگانی، فعالیت های چشم گیری داشته تا علاوه بر ارائه خدمات درمانی با فرهنگ سازی صحیح و ارائه آموزش‌های ساده به عموم مردم، صدمات ناشی از حوادث، اتفاقات و بیماری‌ها را به حداقل برساند.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۷:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین