جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 13 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

۷۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد جنوب فارس تزریق شد

معاون فرهنگی‌هنری و آموزش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس از توزیع ۷ هزار و ۶۰۰ جلد کتاب در بین کتابخانه‌های مساجد جنوب فارس خبر داد. محمد صابری‌زاد در…

معاون فرهنگی‌هنری و آموزش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس از توزیع ۷ هزار و ۶۰۰ جلد کتاب در بین کتابخانه‌های مساجد جنوب فارس خبر داد.

محمد صابری‌زاد در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه کتاب وسیله‌ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می‌ماند و به آیندگان منتقل می‌شود، اظهار داشت: کتاب محصول تجربه‏‌های بشری و خلاقیت‏‌های ذهنی و آموخته‏‌های دراز مدت انسان است و به فرموده رهبر انقلاب در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه‌ی انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق همین کتاب است که جاودانه مانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سهم کتاب در انتقال دانش‌‏ها و تعیین و تعمیر جهان‌بینی جامعه انسانی، گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است، افزود: این دستور صریح دین اسلام است که در جستجوی دانش باشید.

معاون فرهنگی هنری و آموزش کانون‌های مساجد جنوب فارس با تأکید بر اینکه تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده ‌است، همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب رشد می‌کنند، تصریح کرد: در این میان آیین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده‌ است، چرا که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام رسالتش را با فرمان «خواندن» از سوی خداوند آغاز می‌کند و در همین فرهنگ مقدس است که خداوند منان به قلم سوگند یاد می‌کند و معجزه‌ آخرین فرستاده‌اش را یک کتاب قرار داده‌ است.

وی با اذعان به اینکه بدون شک یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌تواند آفت جهل را بزداید، مطالعه است و آنچه می‌تواند شبهه‌های ذهنی را دفع کند و ایمان و اطمینان را به قلب‌ها باز آورد، کتاب‌خوانی است، ادامه داد: گرفتاران در چنبره پرسش‌ها و محاصره شدگان در میان انبوه شبهه‌ها، می‌توانند برای استمداد فکری به کتابخانه مراجعه کنند و از آن جا نیرو گیرند و به جنگ شبهه‌ها بروند و پاسخی در برابر القائات و شبهه افکنی‌های دشمنان بیابند.

این مسوول با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بیش از ۷ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف به کتابخانه‌های مساجد جنوب فارس اختصاص داده شده، یادآور شد: تعداد ۶۰۰ جلد قرآن کریم نیز بین کانون‌های مساجد مناطق محروم توزیع گردیده است.

صابری با ابراز تأسف نسبت به اینکه یکی از مشکلات و کاستی های جامعه ما گریز از کتاب و پایین بودن سطح فرهنگ مطالعه است، عنوان کرد: ما درصدد هستیم تا راه دسترسی به کتاب برای افراد جامعه را تسهیل کنیم و بدین ترتیب آحاد مردم با کتاب مأنوس‌تر شوند.

معاون فرهنگی کانون مساجد جنوب فارس با اشاره به اینکه فعلا تعداد ۳۱ کتابخانه در سطح مساجد شهرها و روستاهای تحت پوشش این نهاد در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: مساجدی که خواهان راه اندازی کتابخانه‌ی مسجدی هستند می‌توانند از طریق کانون فرهنگی هنری مساجد و یا به صورت مستقیم از دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اقدام کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۸:۴۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین