پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

آغاز فعالیت مجتمع تولیدی غذای دانش آموزی در لارستان

رئیس سازمان دانش آموزی فارس گفت: مجتمع غذایی دانش آموزی لارستان نخستین مجتمع تولید تغذیه سالم بهداشتی و صنعتی ویژه دانش‌آموزان است. به گزارش میلاد لارستان به نقل از اداره…

رئیس سازمان دانش آموزی فارس گفت: مجتمع غذایی دانش آموزی لارستان نخستین مجتمع تولید تغذیه سالم بهداشتی و صنعتی ویژه دانش‌آموزان است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس،  محسن کلاری در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه مجتمع غذایی دانش‌آموزی شهرستان لارستان گفت: این اولین مجتمع غذایی برای تولید تغذیه سالم بهداشتی و صنعتی ویژه دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد :  مجتمع غذایی شهرستان لارستا ن  با همت  خیرین و نیک اندیشان لارستان  و با تخصیص ۲۰۰میلیون تومان اعتبار برای  تجهیزات ودر  زمینی با زیر بنای ۴۰۶ مترمربع و با امکانات بهداشتی و آزمایشگاهی راه اندازی شده است و قابلیت تولید روزانه ۹ هزار ساندویج و غذای سالم شامل میان وعده و صبحانه را دارد.

کلاری  با اشاره  به بخشنامه اخیر اداره کل آموزش و پرورش فارس به مدیریت نواحی و مناطق گفت : ضروری است تا تمامی مدارس استان به منظور حفظ سلامت هرچه بیشتر دانش‌آموزان برای دریافت مجوز فعالیت از طریق سامانه پیشفر به نشانی http://pishfarfars.ir اقدام نمایند.

وی  با تاکید بر  لزوم کسب انرژی و مواد مغذی برای دانش آموزان ،گفت : مجوز پایگاه تغذیه سالم در استان به صورت سالانه و برای مدت یکسال صادر می شود و نصب این مجوز در محل بوفه مدارس برای رویت همگان ضروری است.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس  با بیان اهمیت بحث نظارت بر بوفه های مدارس گفت : هزینه‌های جزئی که مدارس طبق قانون برای نظارت واریز می‌نمایند، صرفا به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق تعلق می‌گیرد و در راستای فرهنگ‌سازی و نظارت مستمر هزینه می‌شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری و مشارکت همه جانبه  برای ساماندهی بوفه های مدارس گفت : زمان آن رسیده که مدارس با همکاری سازمان دانش‌آموزی، کارشناسان بهداشت ادارات، ناظران دانشگاه علوم پزشکی و همکاری صمیمانه انجمن اولیاء و مربیان نسبت به ساماندهی بوفه‌های مدارس اقدام نمایند.

کلاری در خصوص مواد غذایی قابل عرضه در پایگاه های تغذیه سالم نیز اظهار داشت: غذای سالم یا ایمن، که از مواد اولیه سالم و ایمن تهیه شده و عاری از هرگونه مواد زیان بخش است از جمله خشکبار، خرما و انواع مغزها، شیر و فرآورده‌های آن، نوشیدنی بدون گاز و آب معدنی، انواع میوه، بیسکویت بدون کرم و کیک و کلوچه، لقمه سالم شامل پنیر و گردو، نان و تخم و مرغ و … و غذاهای پخته شامل انواع آش و سوپ ، فرنی و شله زرد و …. که در ابلاغیه‎های ارسالی به مناطق به طور کامل قید شده است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۳:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین