جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

بهره برداری از سالن سینما دانش آموزی در لارستان

طی آئینی با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش سالن اجتماعات و سینما دانش آموزی شهید نوبخت در لارستان افتتاح شد. به گزارش میلاد لارستان، ظهر امروز در مراسمی با…

طی آئینی با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش سالن اجتماعات و سینما دانش آموزی شهید نوبخت در لارستان افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان، ظهر امروز در مراسمی با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش لارستان، معاون سیاسی فرماندای ویژه لارستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لار، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرمانده ناحیه سپاه لارستان، خانواده شهید نوبخت و مدیران و معاونین مدارس، تالار اجتماعات و سینما دانش آموزی شهید سیروس نوبخت مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم مشاور وزیر آموزش و پرورش با احترام به خانواده معزز شهدا و همت بلند این عزیزان و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: یکی از شعارهای انقلاب همواره استقلال بوده که جنبه های مختلفی از جمله استقلال اقتصادی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و فکری دارد.

رضا مددی با یادآوری بخشی از سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر استقلال فکری و فرهنگی، افزود: کشور و ملتی که استقلال فکری و فرهنگی نداشته باشند، سایر جنبه های استقلال را هم به طور کامل نخواهند داشت.

این مسئول بیان کرد: با توجه به داشتن پیشینه غنی فرهنگ اسلامی و ایرانی، وابستگی فکری و فرهنگی به دیگران می تواند بسیار زیان آور و مضر باشد .

وی دستگاه های فرهنگی را یکی از مهمترین راههای تامین استقلال فکری و فرهنگی دانست و تاکید کرد: امروز هر تلاشی در دنیا صورت می گیرد برای وابستگی فکری و در دست گرفتن اندیشه ها از راه تعلیم و تربیت و کار فرهنگی است و دشمنان ما مثل گذشته به یورش های نظامی و تسلط فیزیکی روی نمی آورند بلکه مهمترین استراتژی و مسیری که انتخاب کرده اند وابسته کردن فکری آدم به یک فرهنگ و به عبارتی دیگر در دست گرفتن اندیشه های آنهاست.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با هشدار نسبت به موضوع وابستگی فرهنگی، خاطر نشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد آنوقت اندیشه هاست که مسیر زندگی او را تعیین می کند و به آنها جهت می دهد.

وی ابراز خرسندی کرد: خوشبختانه دستگاه تعلیم و تربیت ما در سند تحول بنیادین به دنبال استقلال فکری و فرهنگی و پرهیز از وابستگی به فرهنگ و اندیشه دیگران است.

مدیر آموزش و پرورش لارستان نیز در سخنانی با گرامیداشت دهه پرفروغ فجراز همت بلند خانواده شهید سیروس نوبخت در ساخت سالن اجتماعات و سینمای دانش آموزی، از مدیران و معاونین مدارس خواست تا حداکثر استفاده از حضور مشاور محترم وزیر آموزش و پرورش در دوره آموزشی سند تحول بنیادین داشته باشند.

در ابتدای مراسم نیز از خیر اندیش حاج احمد نوبخت پدر این شهید بزرگوار که خود امر بازسازی سالن را به عهده داشته تجلیل شد.

به گزارش تسنیم، این تالار زیبا در دبستان شاهد فرهنگیان فرزاد بنی زمان با ظرفیت ۲۲۰ نفر و با هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد ریال توسط  پدر شهید نوبخت بازسازی و توسط اداره‌کل نوسازی مدارس فارس تجهیز شده است.

در ادامه و پس از آیین افتتاح این تالار، کارگاه تخصصی تشریح سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش با تدریس مشاور وزیر آموزش و پرورش ویژه مدیران و معاونین هر سه مقطع تحصیلی برگزار شد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۶:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین