دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

امام خامنه ای در جلسه ویژه اقدامات امدادرسانی سیل زدگان:باید از قبل پیش‌بینی این ویرانی‌ها میشد

جلسه ویژه بررسی اقدامات و امدادرسانی‌ها به استان‌های سیل‌زده‌ی کشور در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دقایقی پیش برگزار شد.  به گزارش میلادلارستان به نقل از پایگاه اطلاع…

جلسه ویژه بررسی اقدامات و امدادرسانی‌ها به استان‌های سیل‌زده‌ی کشور در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دقایقی پیش برگزار شد.  به گزارش میلادلارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری در این جلسه معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای کشور، نیرو ، جهاد کشاورزی، راه، مسکن و شهرسازی، بهداشت، رئیس سازمان هلال احمر، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان کل سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی، روسای بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و کمیته امداد امام خمینی حضور داشتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه ویژه بررسی اقدامات و امدادرسانی‌ها به استان‌های سیل زده کشور در سخنانی اظهار داشتند: خدمات رسانی، هماهنگی بخش های مختلف، و شور و شوق کمک رسانی و روحیه بسیج شوندگی در مردم، در حادثه اخیر سیل در چند استان، بسیار برجسته بود. ایشان افزودند: باید همه تصمیم ها و اقداماتی که لازم است صورت پذیرد به صورت جدی پیگیری شود و تا رفع مشکلات و آلام مردم آسیب دیده ادامه یابد.

 
رهبر انقلاب اظهار داشتند: باید از قبل پیش‌بینی این ویرانی‌ها و خسارات می‌شد و پیشگیری صورت میگرفت و جدای از خسارات، موضوع صدمات روحی و روانی ناشی از حوادثی همچون سیل، بلندمدت و تأثیرگذار است، بنابراین باید به‌گونه ای برنامه ریزی و آینده نگری شود که صدمات و خسارات ناشی از اینگونه حوادث به کمترین میزان ممکن برسد.

مقام معظم رهبری بیان داشتند: «لایروبی رودخانه ها»، «لایروبی سدها»، «آزاد سازی حریم رودخانه ها»، «آبخیزداری» و «حفظ مراتع و جنگل ها» از موضوعات بسیار مهم است و این حادثه باید یک درس عبرت باشد تا در طرحهای مختلف آینده از جمله سد سازی ها، راه سازی ها، احداث راه آهن، و عمران شهری، همه جوانب مختلف دیده و آینده نگری لازم و جامع انجام شود. 

رهبر انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از گزارش های ارائه شده در این جلسه افزودند: خدمات انجام گرفته و هماهنگی میان دستگاهها و حضور مسئولان رده بالا و فرماندهان نظامی در دل حادثه و در مناطق آسیب دیده، از نکات قابل توجه این حادثه بود.

این جلسه ، مسئولان اجرایی و نظامی در خصوص آخرین وضعیت مناطق آسیب دیده از سیل و اقدامات انجام شده برای اسکان سیل زدگان، رسیدگی به مشکلات مردم و تصمیم های اتخاذ شده به منظور جبران خسارات در بخش های مسکن، کشاورزی، دامداری، زیرساخت ها و همچنین روند کنترل شرایط روزهای آینده گزارش دادند.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۹:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین