پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 32

مواضع جدید دولت در برجام در واکنشی در مقابل رفتار آمریکا و اتحادیه اروپا بود

امام جمعه لارستان با بیان اینکه اقدامات اخیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام در واکنش به یک عکس العمل در مقابل رفتار آمریکا و اتحادیه اروپا بود، گفت: آنها…

امام جمعه لارستان با بیان اینکه اقدامات اخیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام در واکنش به یک عکس العمل در مقابل رفتار آمریکا و اتحادیه اروپا بود، گفت: آنها به دنبال آن بودند تا جمهوری اسلامی ایران را با دادن مداوم وعده ها در همین نقطه نگه دارند که نمونه معطلی کشورمان توسط اتحادیه اروپا در یک سال اخیر با دادن وعده های واهی بود.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با بازخوانی برخی از بیانات مقم معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان و با اشاره به ضرورت تقویتت روحیه انقلابیگری در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی، اظهار داشت: علت تأکید ایشان بر این مهم آن است که تداوم و پیمودن مسیر انقلاب با روحیه انقلابیگری امکانپذیر است.

وی تحقق تمدن اسلامی در افق ۵۰ ساله را در گرو تربیت نسل انقلابی دانست و افزود: برای دستیابی به تمدن اسلامی مراحل مختلفی باید پشت سرگذاشت که از جمله ان انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، حکومت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی است که خوشبختانه انقلاب اسلامی به سرانجام رسیده و اکنون در مرحله نظام اسلامی قرار داریم و باید برای تشکیل حکومت و جامعه اسلامی تلاش کرد.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه با اتکاء به همه احاد جامعه ایران اسلمی باید به سطحی برسد که دیگران برای فراگیری علم مجبور به آموختن زبان فارسی باشند، تصریح کرد: لازمه دستیبابی به این هدف بزرگ حفظ روحیه انقلابیگری است.

این استاد حوزه و دانشگاه پیشرفت کشور را منوط بر حفظ و ترویج روحیه انقلابیگری دانست و خاطر نشان کرد: روحیه تنبلی و مصرف گرایی که یکی از اهداف دشمنان است، می توان باعث عقب ماندگی و وابستگی شود.

وی با بیان اینکه روحیه انقلابی باعث عزت و اقتدار کشور در برابر تهدیدات پیدا و پنهان می شود، تصریح کرد: اگر سوریه، عراق، لبنان و یمن توانسته اند در برابر مستکبران ایستادگی کنند، بدلیل حفظ روحیه انقلابیگری در آنهاست که از ملت ایران الگوبرداری شده است.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر تقویت ساخت درونی نظام در گرو روحیه انقلابیگری است، هشدار داد: دشمن به دنبال نفوذ و سست کردن نظام اسلامی ایران است تا آن را از درون مانند موریانه تهی کند و آن را با یک ضربه ساقط کند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه روحیه انقلابیگری مانع رواج اندیشه های غیرانقلابی برای استحاله انقلاب خواهد بود، ادامه داد: روحیه انقلابیگری دارای اثرات متعددی است.

وی بیان کرد: متعاقب عهدشکنی های ایالات متحده آمریکا و خروج از برجام و همچنین انفعال کشورهای اروپایی در تأمین منافع برجامی جمهوری اسلامی ایران، از سوی رئیس جمهور کشورمان تصمیم قاطع به کاهش سطح تعهدات خود در توافق هسته ای گرفت و با صدور پیامی به کشورهای مذاکره کننده این تصمیم ابلاغ شد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مطابق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام به کشور ما این حق را داده است که اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکر یا نقض کرد، جمهوری اسلامی ایران این حق را داشته باشد که تمام یا بخشی از تعهداتش را از حالت عملیاتی خارج کند، یادآور شد: ایران اسلامی به کشورهای اروپایی ۶۰ روز فرصت داده تا اگر در این مدت به تعهدات خودشان عمل کردند کشورمان به نقطه اول برخواهد گشت و اگر اینگونه نشد، گام های بعدی را خواهد برداشت.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه طبق تصمیم اخیر مسئولان ایران دیگر اضافه تولیدات خود در مواد غنی شده و آب سنگین را به سایر کشورها نمی فروشد و در کشور نگه می دارد، تصریح کرد: یکی از تحریم هایی که «ترامپ» قصد داشت برای کشورمان در نظر بگیرد، آن بود که هیچ کشوری دیگر حق نداشت از جمهوری اسلامی ایران مواد غنی شده و آب سنگین بخرد.

وی با اشاره به اینکه مطابق تعهدنامه برجام، کشورمان می توانست تا سطح ۳۰۰ کیلوگرم مواد هسته ای غنی شده و ۱۳۰ کیلوگرم آب سنگین تولید کند که در این صورت اگر کشوری اجازه خرید این مواد را نداشت، مجبور بودیم که دیگر این مواد را تولید نکنیم، ادامه داد: با تحریم جدید، با متعهد شده بودیم که بیش از این سطح تولید نکنیم و از طرفی هم مجبور به توقف تولید می شدیم که با این پیش دستی مسئولان و خروج از این تعهد این حربه آمریکا را ناکام گذاشت.

حجت الاسلام موسوی اقدامات اخیر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به یک عکس العمل در مقابل رفتار آمریکا و اتحادیه اروپا بود، عنوان کرد: آنها به دنبال آن بودند تا جمهوری اسلامی ایران را با دادن مداوم وعده ها در همین نقطه نگه دارند که نمونه معطلی کشورمان توسط اتحادیه اروپا در یک سال اخیر با دادن وعده های واهی بود.

امام جمعه لارستان با اشاره به موضعگیری اخیر آقای عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: ایران اسلامی طی سالیان گذشته چندین هزار شهید در مرزهای شرقی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که مواد مخدر یا انسان به اتحادیه اروپا قاچاق نشود.

وی با اذعان به اینکه اتحادیه اروپا سالیانه ۶ میلیارد یورو به کشور ترکیه می پردازند تا از مرزهای آنان محافظت کند و قاچاق انسان به اروپا صورت نگیرد، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون دریافت هیچ هزینه ای و دادن هزاران شهید، امنیت اتحادیه اروپا به طور غیرمستقیم تأمین می شود و اگر اتحادیه اروپا بخواهند پرونده ایران را به شورای امنیت ببرند، ایران گزینه های متعددی در عرصه های مختلف برای به چالش کشاندن انها دارد.

حجت الاسلام موسوی همچنین با تبریک میلاد امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) وجود این امامزاده جلیل القدر را برای لارستان نعمتی بزرگ دانست.

به گزارش میلاد لارستان مردم روزه‌دار لارستان پس از نماز جمعه در حمایت از مواضع دولت در برجام راهپیمایی کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۴:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین