جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 16 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

«لار»؛ هم نامزد عنوان پایتختی کتاب ایران شد

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از پیوستن لار به شهرهای نامزد پایتخت کتاب ایران خبر داد. این در حالی است که پیشتر کازرون هم از همین استان،…

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از پیوستن لار به شهرهای نامزد پایتخت کتاب ایران خبر داد. این در حالی است که پیشتر کازرون هم از همین استان، آمادگی خود را برای شرکت در این رقابت ملی اعلام کرده بود.

به گزارش میلاد لارستان، مهدی امیدبخش در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، ضمن اعلام این خبر گفت: امسال جدای از رویکردی که به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داریم، با توجه به اهمیت موضوع از ابتدای سال تمام تلاش خود را بر این گذاشتیم که نگاهمان به تمرکززدایی باشد، به این خاطر سمت و سوی برنامه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از شیراز به شهرستان‌ها منتقل کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه نباید از استعدادها و توانمندی‌های شهرستان‌ها غافل شد، گفت: این نقیصه‌ای بود که در سال‌های گذشته در موضوع شهرها دوستدار کتاب دیده می‌شد و ما تمام تمرکزمان را روی شیراز قرار داده بودیم به همین خاطر امسال سفرهای استانی را دنبال کردیم و با توجه به مکاتباتی که با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها انجام دادیم، قرار بر این شد که با توجه به اهمیت موضوع روسای ادارات در شهرستان‌ها شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که بتوانیم در جلسات شورای فرهنگ عمومی یا شورای اداری شهرستان، موضوع نامزدی شهر یا روستای دوستدار کتاب را مطرح کنیم.

امیدبخش با اشاره به اهمیت این اتفاق که شهرستان لارستان برای نامزدی در شهر دوستدار کتاب و پایتختی کتاب ایران، اعلام آمادگی کرده است، گفت: این شهرستان نیز قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی دارد که باید آنها را جدی گرفت؛ چرا که نماینده این شهر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به شمار می‌رود و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود لار با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که دارد بتواند یکی از گزینه‌های نهایی عنوان پایتختی کتاب باشد، تصریح کرد: باید در این راستا کمک کنیم که برنامه‌ها را به سرانجام برسانیم، لذا نماینده شهرستان لارستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد که هر کاری از دستش بربیاید در جهت قرار گرفتن لار در فهرست نهایی شهرهای خلاق دوستدار کتاب انجام دهد؛ این در حالی است که فرماندار لارستان هم با استقبال از این موضوع در جلسه مشترکی که برگزار شد، از آمادگی فرمانداری برای در اختیار گذاشتن تمامی امکانات در جهت پیوستن این شهرستان به نامزدهای پایتختی کتاب ایران خبر داد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از تشکیل کارگروه ویژه پایتختی کتاب ایران در شهر لار خبر داد و افزود: بنابراین لار هم جزو شهرهایی است که از سوی استان فارس در این قضیه ورود پیدا کرد و با توجه به ویژگی‌های فرهنگی این شهرستان و امکاناتی که دارد، به بهترین شکل از این موضوع حمایت می‌کنیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۹:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “«لار»؛ هم نامزد عنوان پایتختی کتاب ایران شد”

  1. لارستانی گفت:

    پایتختی کتاب چندان اش دهن سوزی نیست شهر اوز چندین سال متوالی در این رقابت شرکت کرد وتا مرحله نهایی وحتی دوم کشوری هم برگزیده شد اما دیگر رغبتی ندارند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین