شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 48 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

فرمانداری محور پیگیری های بازارقیصریه شد؛ جلسه بازآفرینی آینده نزدیک در تهران

در جلسه پیگیری مسائل میراث فرهنگی لارستان مقرر شد با محوریت *فرمانداری ویژه لارستان* موارد مغفول مانده پیگیری‌ها اشده و دستگاه‌هایی که مسئولیتی در این کار بر عهده دارند هر…

در جلسه پیگیری مسائل میراث فرهنگی لارستان مقرر شد با محوریت *فرمانداری ویژه لارستان* موارد مغفول مانده پیگیری‌ها اشده و دستگاه‌هایی که مسئولیتی در این کار بر عهده دارند هر کدام به مسئولیت‌های خود در زمینه پشتیبانی و حمایت از این فعالیت ها عمل کنند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از دفتر نماینده مردم لارستان خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با حضور جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم در مجلس، باقری فرد مدیر کل راه و شهرسازی لارستان و معاون وی ، بیژنی رئیس شورای شهرلار، طاهری معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه لارستان، علویه رئیس میراث فرهنگی و گردشگری لارستان ،شریفی معاون شهردار لار و جمعی از معتمدین و کسبه بازار قیصریه بازدید میدانی و نیز جلسه ای در خصوص رفع موانع و مشکلات موجود در احیای فضای پیرامون و داخل بازار قیصریه برگزار شد .

بر همین اساس و پس از بازدید از محوطه بازار و طی جلسه برگزار شده در این خصوص  ابتدا حاضرین نظرات خود را در راستای حفظ و تعمیر این بنای تاریخی مطرح نموده و سپس برای بهبود و بازسازی بازار قیصریه توضیحاتی ارائه نمودند.

در جمع‌بندی هم اندیشی مشخص گردید که با توجه به فعالیت‌های سال ۹۷ و جلسات متعددی که در تهران و در شهرستان با موضوع ستاد بازسازی و بازآفرینی برگزار  شده زمینه مساعدی برای استفاده از اعتبارات دولتی در بازسازی بازار قیصریه و برخی بناهای تاریخی لارستان از جمله کاروانسراها وجود دارد که متأسفانه این مهم با جدیت پیگیری نشده است. در نتیجه مقرر شد که با محوریت *فرمانداری ویژه لارستان* این پیگیری‌ها انجام شده و دستگاه‌هایی که مسئولیتی در این کار بر عهده دارند هر کدام به مسئولیت‌های خود در زمینه پشتیبانی و حمایت از این فعالیت ها عمل کنند.

جعفرپور نماینده مردم نیز اعلام نمود که سازمان میراث فرهنگی  گردشگری کشور، ستاد بازسازی و بازآفرینی و وزارت راه و شهرسازی کاملا در این خصوص حمایت خود را اعلام نموده اند. نماینده مردم همچنین ضمن اظهار امیدواری در پیشرفت کارها افزود: به امیدخدا در هفته های آتی جلسه‌ای در تهران با حضور دکتر روستا و دکتر پژمان رئیسان ستاد بازآفرینی کشور در معیت فرماندار، مدیر کل، نماینده ای از شورای شهر و نمایندگانی از کسبه بازار قیصریه برگزار می نماییم تا بتوانیم در این زمینه گام های بلندی را برداریم.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین