جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 14

بازداشت “طبری پور” و لزوم صیانت و حمایت از قوه قضاییه

بعد از آخرین مناظره زاکانی و تاجزاده، وقتی زاکانی نام کسی را آورد که به قول خودش، دو نفر از روسای قوه قضاییه را درگیر کارهایش کرده بود، مطلبی منتشر…

بعد از آخرین مناظره زاکانی و تاجزاده، وقتی زاکانی نام کسی را آورد که به قول خودش، دو نفر از روسای قوه قضاییه را درگیر کارهایش کرده بود، مطلبی منتشر شد با عنوان «مسئولین دستگاه قضا! دامن نظام را از آلودگی ها پاک کنید» .  اما وقتی رویه جدید آیت الله رئیسی را می بینیم و وقتی از زبان معاون اول دستگاه قضا می شنویم که همین اواخر، شصت قاضی فاسد از قوه قضاییه اخراج شده اند، این امید در دل مان روشن می شود که می شود حق جمهوری اسلامی را از کسانی که باعث بدنامی این نظام شده اند، بستانیم.»

دیروز و امروز در اخبار آمد که اکبر طبری پور معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه که بارها مورد حمایت های ویژه دستگاه قضای کشور قرار گرفته بود ، با دستور ابراهیم رییسی رییس فعلی قوه قضاییه به اتهام مفاسد کلان بازداشت شد! اولین جابه‌جایی بعد از انتصاب آقای رئیسی در قوه قضاییه برکناری اکبر اتباعی طبری از معاونت اجرایی حوزه ریاست بود. خبرخوب اینکه آقای طبری روز گذشته اتهام مفاسد مالی به دستور شخص رئیس قوه قضائیه و توسط سازمان اطلاعات سپاه در آمل بازداشت و به تهران منتقل شده است.

توجه به دو نکته در این قضیه ضروری به نظر می رسد. نکته اول، تشکر مجدد و فراوان از آیت الله رئیسی بابت اقدامات انقلابی ایشان است. اینکه بعد از حضور ایشان در قوه قضاییه شاهد تحولات ساختاری و ضروری و کارآمد هستیم، نشان دهنده روحیه انقلابی و عدالت خواهانه آیت الله رئیسی است که امیدواریم مستمر بوده و در سایر نقاط لازم نیز مثمرثمر قرار بگیرد. اما نکته دوم، توجه به این موضوع است که طبیعتا با رویکرد فعلی قوه قضاییه در برخورد با مفساد خصوصا دانه درشت ها، شاهد مقاومت ها و بعضا تهاجمات مختلف و شاید سنگینی به دستگاه قضا و شخص آیت الله رئیسی خواهیم بود. وارد کردن انواع فشارها، تهمت ها و فضاسازی های رسانه ای علیه قوه قضاییه، از بدیهی ترین پیش بینی ها برای آینده است. همچنین، شخص آیت الله رئیسی را مورد هجمه قرار دادن و شروع به تخریب ایشان کردن هم اصلا بعید نیست.

لذا لازم است برای صیانت از روند عدالت خواهی که با حضور آیت الله رئیسی در قوه قضاییه جان دوباره ای گرفته است، همه ما خود را محافظ این جریان دانسته و ضمن حمایت از ایشان به روش های مختلف، مانع وارد آوردن آسیب به آنها شویم. خصوصا اصحاب رسانه باید با دقت بسیاری امور را بررسی و منتشر کرده و تحلیل درست را پشتوانه مواجهه خود با آن داشته باشند.

منبع: بولتن نیوز

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۳۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “بازداشت “طبری پور” و لزوم صیانت و حمایت از قوه قضاییه”

  1. 22 گفت:

    سلام ما هم حمایت می کنیم از این رفتارها . دوم اقای رییسی آیت الله نیست این نوع نوشتن ضد تبلیغ است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین