شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

امام جمعه لارستان تحریم وزیر امور خارجه کشورمان توسط آمریکا را محکوم کرد

امام جمعه لارستان ضمن محکوم کردن تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران توسط آمریکا، این اقدام را یک حرکت زبونانه و از سر سردرگمی دانست. به گزارش میلاد لارستان…

امام جمعه لارستان ضمن محکوم کردن تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران توسط آمریکا، این اقدام را یک حرکت زبونانه و از سر سردرگمی دانست.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن محکوم کردن تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران توسط آمریکا، این اقدام را یک حرکت زبونانه و از سر سردرگمی دانست و اظهار داشت: این کار عجولانه امریکا حکایت از شکست دشمن و ناکامی در تقابل با ملت ایران دارد.

وی با بیان اینکه بنا به نظر کارشناسان یکی از دلائل تحریم وزیر امور خارجه کشورمان را نقش مهم این مسئول در افشاسازی ماهیت گروه «ب» در سفر اخیر به کشور امریکا و در پی ان فشار این گروه برشمرد و افزود: بنیامین نتانیاهو، محمد بن سلمان و محمد بن زاید به عنوان رئیس رژیم صهیونیستی، ولیعهد عربستان و حاکم دبی با فشار جان بولتون این تصمیم اتخاذ شده است.

امام جمعه لارستان با اذعان به اینکه آمریکا با تهدید نماینده دیپلماسی ایران نشان داد که فاقد قدرت منطق است، تصریح کرد: آمریکا در یک حرکت عوام فریبانه مدعی مذاکره با مسئولین و ملت ایران هستند اما در یک حرکتی خلاف واقع نماینده دیپلماسی ایران را تحریم می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه راهبرد نه جنگ و نه مذاکره و گفتمان مقاومت تنها مسیر دستیابی به قله عزت و پیروزی است، خاطر نشان کرد: هرآنچه تاکنون موفق به کسب آن شده ایم ناشی از مقاومت و ایستادگی بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به واقعه تاریخی ۱۵ مردادماه سالروز صدور فرمان مشروطه در سال ۱۲۸۵ و با تأکید بر درس گیری از عبرت های نهضت مشروطه، یادآور شد: این نهضت یکی از حرکت های مهم ضداستبدادی بود و مردم امید داشتند با شکل گیری این حرکت پیشرفت و توسعه دینی و مادی در پی داشته باشد اما با انحراف مشروطه، این حرکت منتهی به حاکمیت رضاخان قلدر شد.

حجت الاسلام موسوی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری برای درس گیری از حوادث گذشته و بهره گیری از آن در سایر عرصه ها، ادامه داد: نقش موثر روحانیت در تحولات مختلف به خصوص در نهضت مشروطه پررنگ بوده است.

امام جمعه لارستان با اشاره به تدبیر حضرت امام خمینی(ره) در تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی برای جلوگیری از بروز وقایعی همچون جریان مشروطه، عنوان کرد: شورای نگهبان بر قوانین مجلس، انتخابات ها و غیره نظارت دارد تا از انحراف و استحاله جامعه دینی جلوگیری کند.

وی با تأکید بر اینکه تضعیف شورای نگهبان، تضعیف اسلامیت نظام، جمهوریت نظام و هم عامل انحراف جامعه دینی است، گفت: توسط شورای نگهبان می توان بر قوانین مجلس نظارت داشت تا مغایر با شرع و قانون اساسی نباشد و از طرفی با نظارت بر افراد برای ورود به انتخابات، افراد واجد شرایط مناصب مهم کشوری را بدست می اورند.

این مسئول با تأکید بر نقش رهبری دینی در هدایت جامعه یکی از دلائل انحراف مشروطه را کنار گذاشتن جایگاه مهم رهبری با نفوذ سفارتخانه های خارجی به ویژه انگلیس و همچنین جریان شبه روشن فکر و سکولار دانست و افزود: از عوامل اصلی حمله دشمنان به جایگاه رهبری و ولایت فقیه آن است که سد مستحکمی را در برابر دسیسه های خود می بینند.

امام جمعه لارستان یکی از وظائف اصلی مسئولان را حفظ اعتماد جامعه دینی و متدینین به حاکمیت دینی باشد، بیان کرد: نباید این تفکر در جامعه شکل بگیرد که مسئولان به بهانه های مختلف از آرمان ها و ارزش ها که برای مردم مهم است، چشم پوشی شود و احساس شود که دین ابزاری در دست افراد سیاست باز تبدیل شده است و موجب فاصله گرفتن مردم می شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۶:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین