جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

بازدید رییس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان از آموزشگاه خلباني و هنرستان هوانوردی

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي لارستان، به همراه معاونت سما لارستان از آموزشگاه خلباني و هنرستان هوانوردی شهرستان لارستان بازديد كردند. به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرگزاري آنا، اين ديدار به…

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي لارستان، به همراه معاونت سما لارستان از آموزشگاه خلباني و هنرستان هوانوردی شهرستان لارستان بازديد كردند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرگزاري آنا، اين ديدار به منظور بررسي و شناخت ظرفيت هاي رشته خلباني و هوانوردي و جذب هنرآموزان انجام شد.

 مهدي زارع، اظهار كرد: جوان بودن رشته، جذابيت و پر مخاطب بودن رشته خلباني و هوانوردي و سرمايه گذاري در اين خصوص مي تواند براي پيشرفت شهرستان لارستان بسيار مهم بوده و عاملي براي جذب جوانان باشد و اشتغال زايي را به همراه داشته باشد.

وی افزود: در بازديد از اين مجموعه علمي و آموزشي به اين نتيجه رسيديم كه استعدادهاي شگرف و كم نظيري در اين منطقه وجود دارد و علاوه بر امكانات سخت افزاري و نرم افزاري مناسب، استادان مجرّب و قابلی نیز در خدمت آموزش به هنر آموزان قرار گرفته است.

زارع، با بيان اين موضوع كه اين صنعت نياز به حمايت همه جانبه مسئولان شهرستاني و استاني داشته و مي تواند در توليد اشتغال جوانان بسيار اثر گذار باشد، اظهار كرد: در صورت موافقت سازمان سماي دانشگاه آزاد اسلامي و مديريت آموزش و پرورش استان فارس، تلاش خواهد شد تا در  آينده اي نزديك، هنرستان پرواز تحت هدایت مرکز آموزشی سما دانشگاه آزاد اسلامي لارستان تاسيس و شروع به فعاليت كند.

زارع، با اشاره به اين نكته كه وجود خلبانان ماهر و آموزشكده پیشرفته خلباني، ظرفيتي بي نظير را در شهرستان لارستان ايجاد كرده و لذا نبايد از اين امر مهم غفلت كرد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامي در شرايط فعلي، ناگزير به تمركز بر تاسيس رشته هاي مورد نياز جامعه به منظور ارتباط دانشگاه با صنعت در مناطق مختلف است و به عبارت ديگر، با يك نيازسنجي منطقه اي و استاني مي توان بسیاری از نيازهای كشور را در سطح كلان مرتفع كرد. امروزه  با توجه به پيشرفت هاي كشور در زمينه هاي هوا فضا، تاكيد بر پرورش خلبانان ماهر و متعهد، مي تواند در توسعه علوم و فن آوري جديد نقش ارزنده اي ايفا كند و در اين راستا مدارس سما مي توانند از ظرفيت هاي علمي موجود، استفاده کرده و در پيشبرد جنبش نرم افزاري قوي تر عمل كند.

در اين ديدار، كاپیتان ابوذر ايزدمهر ضمن تشكر از دغدغه هاي مسئولين دانشگاه آزاد اسلامي لارستان درباره اهتمام به علم و صنعت هوانوردی گفت: تعداد قابل توجه ای از خلبانان صنعت هوانوردي آموزش دیده در ایران، از اهالی لارستان بوده و هم اکنون در كشورهاي حوزه خليج فارس شاغل هستند و ادامه شناسايي و پرورش نخبگان در اين حوزه مي تواند به منزله سرمايه گذاري بر روی پرورش نخبگان و پيگيري اهداف راهبردي كشور باشد.

ايزدمهر، بيان كرد: اين مجموعه آموزشي با داشتن امكانات منحصر به فرد در استان و وجود هواپيماهاي سبك و فوق سبک، در صورت حمايت دانشگاه آزاد اسلامي لارستان در خصوص مكان مناسب جهت آموزش هنرآموزان خلباني و عقد تفاهم نامه و قرارداد هاي كاري، توانايي ظرفيت سازي در اين خصوص را دارد.

رئيس و معاون دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، از نزديك با فعاليت هاي آموزشي پرواز آشنا شدند و ضمن بازديد از امكانات ، موتورهاي هواپيماي سبك و نحوه پرواز خلبانان لارستاني ابراز اميدواري كردند كه با ايجاد و ارتباط كاري با هنرستان هوانوردي، مي توان نقش سازنده اي در توسعه منطقه لارستان بزرگ ايفا كرد.

خبرنگار: يزداني

س- ۲۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۹:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین