شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

 پایگاه بهداشتی بین المللی برای اتباع خارجه احداث می شود

مسئول واحد بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از کسب مجوز های لازم برای احداث پایگاه بهداشتی بین المللی برای اتباع خارجه در لار خبر داد. خلیل…

مسئول واحد بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از کسب مجوز های لازم برای احداث پایگاه بهداشتی بین المللی برای اتباع خارجه در لار خبر داد.

خلیل صفری مسئول واحد بیماری های واگیر معاونت بهداشتی در گفت و گو با روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان اظهارداشت: چندسال است که بخاطر پراکندگی اتباع در منطقه لارستان، پیگیری، بررسی و مراقبت های دوره ای از جمله معاینه و مراقبت برای گروه های سنی و جنسی مختلف آن ها به خصوص زنان باردار با مشکلاتی مواجه بوده و برروی شاخص های بهداشتی معاونت بهداشتی دانشکده مانند مرگ نوزاد یا مرگ مادرباردار نیز تاثیر گذارده و سبب تضعیف آن شاخص شده است.

وی با بین اینکه در شهرستان خنج حضور اتباع بیگانه ممنوع است تصریح کرد: پیگیری ها برای ممنوعیت حضور اتباع در لارستان مثمر ثمر نبوده و حتی تجمیع آن‌ها در منطقه یا شهرکی خاص نیز مورد موافقت قرار نگرفت، بنابراین ازطریق خود معاونت بهداشتی و با پیگیری از وزارت بهداشت برای تاسیس یک پایگاه بهداشتی بین المللی به منظور تجمیع اتباع برای مراقبت اقدام کردیم.

صفری با بیان اینکه وقتی تجمیع شود به راحتی میتوانند پیگیری مراقبت ها و پیگیریهای لازم را انجام داده و رفتارها را پایش کنند خاطرنشان کرد: موافقت اولیه  از واحد واگیر و مراقبت های بین المللی وزارت گرفته شده و بودجه اولیه آن اختصاص یافته منتها هنوز وصول نشده که به محض وصول اقدام به ساخت، تجهیز و جذب نیرو می کنیم.

مدیر واحد بیماری های واگیر معاونت بهداشتی گفت: برای تاسیس این پایگاه بصورت مشارکتی با دانشکده، قسمتی از هزینه را وزارت و قسمتی دیگر را دانشکده علوم پزشکی لارستان از طرق مد نظر خود چه مشارکت خیرین و چه منابع جاری خود تامین میکند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۸:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “ پایگاه بهداشتی بین المللی برای اتباع خارجه احداث می شود”

  1. ناشناس گفت:

    قرار بود بیمارستان بین المللی شود حال به یک پایگاه اکتفا شده است

  2. ناشناس گفت:

    متاسفانه لارستان شده مرکز تجمع افاغنه از تمام کشور به حدی که تشخیص داده نمی شه ایرانی هستند یا افغانی

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین