جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 12 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

ارزآوری صادرات گیاهان دارویی لارستان برای کشور

در یک سال گذشته، بیش از ۵۰۰ تن گیاه دارویی از فارس به خارج از کشور صادر شده است. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،…

در یک سال گذشته، بیش از ۵۰۰ تن گیاه دارویی از فارس به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: از نیمه دوم پارسال تاکنون ۴۸۸ تن انواع گیاهان دارویی و صنعتی از استان فارس به خارج از کشور صادر شده که بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای کشور ارزآوری داشته است.

منتصری افزود: بابونه، باریجه، آنغوزه، ترافل، میوه بنه، مستکی، آویشن، بادام کوهی، گل گاوزبان، ریشه گیاه شیرین بیان و میوه سه پستان انواع گونه‌های دارویی و صنعتی فارس است.

وی گفت: این گیاهان با مجوز  اداره کل منابع طبیعی به برخی کشورهای اروپایی  هند، افغانستان و حوزه خلیج فارس صادر شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان این که گیاهان دارویی در سطح ٣٠ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی فارس وجود دارند افزود: کشت بسیاری از این گونه‌های دارویی در شهرستان‌های لارستان، نیریز، اقلید، داراب، کازرون، ممسنی و فیروز آباد متمرکز شده است.

منتصری با اشاره به ظرفیت قابل توجه گیاهان دارویی فارس و سهم مهم صادرات این گیاهان در بازار‌های جهانی، بر توجه بیش از پیش به حفظ و گسترش این گیاهان تاکید کرد.

وی افزود: استان فارس به عنوان یکی از مهمترین منابع اصلی تولید گیاهان دارویی در کشور، از نظر پوشش گیاهی، رشد گونه‌های خوراکی، صنعتی و دارویی در بین سایر استان‌های کشور منحصر به فرد است.

منتصری گفت: بیش از ٧ میلیون هکتار مرتع در استان فارس وجود دارد که ظرفیت بالایی در تولید و تکثیر گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین