پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 25 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در جمع فرهنگیان لارستان چه گفت؟

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: ما مدیرانی می خواهیم که ملاک اصلیشان تربیت دانش آموزان باشد و در این راستا باید برنامه بوم ، مهارت اجتماعی، طرح تعالی…

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: ما مدیرانی می خواهیم که ملاک اصلیشان تربیت دانش آموزان باشد و در این راستا باید برنامه بوم ، مهارت اجتماعی، طرح تعالی مدیریت، طرح تدوین، تحویل نیروی انسانی با کیفیت در دستور کار قرار گیرد . به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش لارستان، علی عسکر نجفی در سفر به لارستان و در جمع فرهنگیان این شهر ، با تاکید بر لزوم وجود مدیران تربیت گرا گفت : ما مدیرانی می خواهیم که ملاک اصلیشان تربیت دانش آموزان باشد و در این راستا باید برنامه بوم، مهارت اجتماعی ، طرح تعالی مدیریت ، طرح تدوین ، تحویل نیروی انسانی با کیفیت در دستور کار قرار گیرد .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس شرط اصلی ایجاد تحول در ساختارهای آموزش و پرورش را تغییر در نگاه دانست و گفت : اولین کاری که در مدیریت باید مورد توجه قرار گیرد کوچ کردن از نگاه تک بعدی و تک ساحتی به یک نگاه چند ساحتی و چند بعدی است . وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش نیازمند تحول اساسی است گفت : در این راستا با تشکیل شورای راهبری سند تحول بنیادین ، برش های استانی ، منطقه ای و مدرسه ای آن تدوین شده ، تفکیک اختیار و تمرکز زدایی صورت گرفته و بر اساس آن مدیر میداند که بر طبق برش در طول سال تحصیلی باید چه کارهایی را انجام دهد .

نجفی گفت : نگاه امروز ما برگرفته از سند تحول بنیادین است که بر اساس آن باید خودکنترلی در مدرسه برقرار شود و دانش آموزان خود در فرآیند کنترل نظم مدرسه مشارکت و مداخله موثر داشته باشند تا شان انسانی حفظ شود . مدیر کل آموزش و پرورش فارس حافظه محوری در نظام آموزشی را راهبرد ضد خلاقیت دانست و گفت : حافظه محوری به عنوان یکی از چالشهای اساسی موجب حذف خلاقیت ، پویایی و روحیه پرسش گری در دانش آموزان شده است .

وی افزود : در نگاه جدید معلم فقط انتقال دهنده مفاهیم علمی و اصطلاحات و فقط مدرس نیست، بلکه مربی و تربیت کننده است چرا که نفس و روح معلم در تربیت دانش آموز تاثیر گذار است و نقش معلمان باید به مربیان مدارس تغییر پیدا کند . نجفی گفت : لازم است مفهوم آموزش و پرورش هم به مفهوم کلی تربیت تغییر پیدا کند و همه بپذیریم که اصل و اساس کار ما تربیت است که در قالب تربیت مسائل آموزشی هم گنجانده می شود .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس کنکور محوری را نقص در سیستم تعلیم و تربیت دانست و گفت : تا زمانی که والدین در کنار سیستم آموزشی با تغییر نگرش و نگاه واحد به تعلیم و تربیت، دنبال مسائل آموزش و پرورش فرزندانشان نباشند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد .

نجفی بر لزوم شروع تحول از کف مدرسه با همکاری نهادهای مختلف و خانواده ها تاکید کرد و گفت: برای تغییر روند کنونی باید نقش معلم تغییر کند و بر همین اساس در جذب و تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش نیز تغییراتی صورت گرفته تا افراد نخبه و توانمند وارد عرصه تعلیم و تربیت شوند.

وی با اشاره به تاثیر اجرای زیر نظام های شش گانه سند تحول بنیادین در منابع آموزشی و برنام های درسی دانش آموزان ، گفت: حجم زیاد محتوای آموزشی و نگاه تک بعدی آنها به آموزش موجب نگرانی معلمان و خانواده ها است ، چرا که این منابع باید همه ساحت های تربیتی را پوشش دهند تا خروجی آن انسان های توانمنددر ابعاد مختلف اجتماعی باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس سند تحول بنیادین را قانون اساسی نظام تعلیم و تربیت معرفی کرد و گفت:برای اجرای این سند لازم است در قالب دوره های ضمن خدمت ، زمینه آشنایی و تبیین این سند برای همه فرهنگیان و بویژه مدیران مدارس فراهم شود.

نجفی در سفر یک روزه خود به لارستان ضمن بازدید از آموزشگاه ابتدایی دخترانه شرف، آموزشگاه دخترانه عدالت ، آموزشگاه نمونه دولتی شبانه روزی شهید نصیری و مدرسه نرجس خاتون این شهر ، با دانش آموزان و معلمان این مدارس دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است، مدیر کل آموزش و پرورش فارس در بدو ورود به لارستان در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

در این سفر آقایان حیدری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، فیاض پور سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره کل، میرزایی و شعبانی روسای ادارات بازرسی و روابط عمومی و منصوری رییس دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۵:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین