چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

درخواستهای فرماندار از مدیرکل آموزش و پرورش فارس؛تفویض اختیار، بومی گزینی و تقویت هنرستانها

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان  با بیان اینکه تفویض اختیار به اداره آموزش و پرورش لارستان، کاهش هزینه ها و سرعت بخشی به اقدامات را در پی دارد، گفت:…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان  با بیان اینکه تفویض اختیار به اداره آموزش و پرورش لارستان، کاهش هزینه ها و سرعت بخشی به اقدامات را در پی دارد، گفت: به دلیل بعد مسافت، نیازمند بومی گزینی در جذب معلمین شهرستان هستیم.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در نشست با مدیران و فرهنگیان شهرستان که با حضور دکتر نجفی مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس و معاونین وی در تالار وحدت شهر لار برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت در سخنانی افزود: وحدت و اتحاد مسلمانان منطقه جنوب فارس مثال‌زدنی است که این مهم ناشی از اعتقادات مذهبی، دینی و اشتراکات ملی و زبانی است و ریشه در فعالیت‌های فرهنگی دارد، که مربیان و معلمین و در مجموع آموزش و پرورش، نقش اساسی در این فرهنگ سازی داشته است.

وی در ادامه با توجه به گستردگی شهرستان و جمعیت بالای ۲۵ هزار دانش‌آموز و ۱۸۰۰ فرهنگی، خواستار توجه بیشتر به این منطقه از نظر تخصیص اعتبار و ارائه امکانات و تجهیزات آموزشی و ورزشی برای لارستان شد.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه یکی از اداراتی که در طول سال فعالیت های زیادی را دارد،آموزش و پرورش است؛ تصریح کرد: خدا را شکر طی این چند سال اخیر دانش‌آموزان و فرهنگیان منطقه لارستان در سطح استان و کشور خوب درخشیده اند، به طوریکه در کنکور سراسری امسال، رشته اول علوم انسانی، پنجم زبان خارجه و هفتم رشته هنر از این خطه بوده است.

حسنی با توجه به مسافت زیاد لارستان تا مرکز استان، خواستار تفویض اختیار بیشتر به آموزش و پرورش لارستان شد و افزود: تفویض اختیار باعث جلوگیری از ضایعات، کم شدن هزینه ها و همچنین رسیدگی سریع به امور مردم و فرهنگیان می شود.

رییس شورای آموزش و پرورش لارستان سپس به مشخص شدن وضعیت تکلیف نیروهای غیر بومی در شهرستان هم اشاره کرد و گفت: معلمین غیر بومی که در شهرستان هستند مشکلات خاص خودشان را دارند که مدام به فرمانداری برای انتقال خود به زادگاهشان مراجعه می کنند، بنابراین می طلبد بومی گزینی در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان فارس قرار گیرد، تا انگیزه، تمایل و تمرکز مربیان و معلمین در شهرستان باعث افزایش کارایی آنها گردد.

فرماندار ویژه لارستان سپس به کمبود نیروهای خدماتی و مستخدم در مدارس شهرستان هم اشاره کرد و گفت: اینجانب هر وقت به مدارس شهرستان مراجعه می‌کنم، دغدغه اصلی مدیران و اولیا و مربیان مدارس کمبود نیروهای خدماتی است که در این مورد نیز اقدام شود.

حسنی در ادامه سخنانش بحث مهارت‌آموزی از زمان دانش آموزی را مهم عنوان کرد و خواستار تقویت هنرستان های فنی و حرفه ای شهرستان شد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه تاکنون بناهای آموزشی زیادی توسط خیرین در منطقه لارستان احداث و یا در حال ساخت است، خاطر نشان کرد: خیرین در این منطقه بنا های آموزش زیادی را از صفر تا صد آن را ساخته اند، اما در بعضی مواقع خیرین اعلام می کنند که این پروژه تمام شده است لذا سیستم سرمایشی و گرمایشی و یا انشعاب آب و برق و گاز آن با دولت است، لذا انتظار است نگاه ویژه آموزش و پرورش به خیرین این منطقه بیشتر باشد تا پروژه های خیر ساز به خاطر نبود امکانات جزئی بر زمین نماند و دولت متناسب با فعالیت های خوب خیرین قدم بردارد تا پروژه های خیر ساز سریعاً به بهره برداری برسد.

وی در پایان سخنانش خطاب به مدیران و معلمین و بخصوص مسئولان تاکید کرد: منطقه لارستان دارای ترکیب مذهبی جمعیتی شیعه و سنی است، لذا  فرهنگیان و مربیان و مدیران و دبیران و مسئولان می بایست با تدبیر و ظرافت خاص، طوری موضوعات آموزشی، تربیتی و بخصوص مذهبی را مورد توجه قرار دهند که خدای ناخواسته منشا اختلاف، تفرقه و بدبینی نگردد و به وحدت این منطقه خدشه ای وارد نشود.

پیش از این نیز دکتر نجفی مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، حجت الاسلام موسوی امام جمعه لار، اسماعیلی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان و تعدادی از مدیران و فرهنگیان نیز به ایراد سخن پرداختند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۸:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین