پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

حسني: شیعه و سنی، علاوه بر مشترکات دینی، اشتراکات ملي-فرهنگي گسترده ای دارند

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان،  گفت: در کنار قدرت سخت و نیمه سخت، بزرگترین پشتوانه نظام، قدرت نرم مردمی است. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان،  گفت: در کنار قدرت سخت و نیمه سخت، بزرگترین پشتوانه نظام، قدرت نرم مردمی است.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در مراسم جشن هفته وحدت در شهر خور ضمن تبریک این ایام در سخنانی با بیان اینکه ما در سطح ملی و بین المللی به وحدت نیاز داریم، خاطرنشان کرد: ما اگر می خواهیم به عنوان یک بازیگر اصلی در معادلات جهانی نقش ایفا کنیم و اگر می خواهیم یک بازیگر فعال در عرصه جهانی باشیم و یا اگر می خواهیم کشوری با اقتدار ومتناسب با شأن ملت و شأن نظام اسلامی داشته باشیم، باید قدرت های سخت، نیمه سخت و نرم را در کنار هم داشته باشیم.

 وی ادامه داد: اقتدار، تابعی از این سه قدرت است که خدا را شکر با وجود نیروهای مسلح و امنیتی قدرتمند، این قدرت سخت را از گذشته تا به حال داشته و از آن برخورداریم که این خود یکی از عوامل بازدارنده، برای مقابله با نقشه های شوم استکبار جهانی است.

 فرماندار ویژه لارستان، اذعان داشت: قدرت نیمه سخت نیز همان رونق اقتصادی و خودکفایی است که ما در عرصه اقتصادی با اتکا به درون زا بودن منابع خودمان داریم راه عزت و پیشرفت را طی می‌کنیم و انشاءالله این قدرت نیمه سخت عملیاتی تر هم خواهد شد.

حسنی، تصریح کرد: آنچه مهم است قدرت نرم مردمی است که ریشه در اتحاد و همبستگی مردم دارد که اگر این هماهنگی، همدلی، انسجام و وحدت در عرصه ملی و جهانی نمود و بروز جدی داشته باشد، یقیناً یک اهرم بسیار قوی در مقابله با نفوذ نظام استکبار جهانی است.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: در طول تاریخ مشاهده کرده ایم که نظام استکبار جهانی در جاهایی وارد شده است که آن کشورها از خود ضعف نشان داده اند و به جاهایی ورود پیدا کرده اند که در آنجا تفرقه قومی، مذهبی، دودستگی و یا موضوعات مختلف وجود داشته است، تا بتوانند در کنار استفاده از منابع ملی آن کشور ها، فرهنگ و آداب و رسوم آن کشورها را هم در راستای منافع خویش بازتعریف کنند که نمونه آن حضور در کشورهای تازه استقلال یافته آسیای میانه از شوروی سابق و یا حضور در خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی است.

حسنی یادآور شد: همه می بینید که در کشورهای اطراف ما جنگ های نیابتی به راه افتاده است که نتیجه همه اینها  ضعف اتحاد و وحدت، همدلی، هماهنگی و همگرایی بین حاکمیت و مردم است و اگر در این کشورها وحدت و هماهنگی دستخوش تحولات و تاثیرپذیری منفی و آسیب پذیری نمی شد، یقیناً نفوذ  استکبار در کشورهای پیرامونی ما هم به نتیجه نمی رسید و این جور نمی شد که کشورهای اطراف ما حیاط خلوت استکبار جهانی شوند، اگرچه خدا را شکر با حضور جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت مردم، آن حیاط خلوتی را که می خواستند برای خودشان تعریف کنند و پایگاه‌های نظامیشان را مستحکم کنند، همه آن نقشه های شوم دشمنان نقش بر آب شد.

وی اظهار کرد: امیدواریم وحدتی که در اینجا وجود دارد تأثیر خودش را نه تنها در عرصه منطقه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری، بلکه در عرصه جهانی به رخ جهانیان بکشاند تا هیچ وقت و هیچ گاه دشمنان زمینه ی نفوذ و یا حتی  فکر کردن و یا ضربه زدن به وحدت مسلمانان به ذهنشان خطور نکند.

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: از این وحدت مثال زدنی بایستی در راستای پیشرفت و پیشبرد اهداف نظام، پیشرفت و توسعه شهرستان، در راستای رونق اقتصادی، انسجام اجتماعی، زدودن زنگارهای فقر و محرومیت و تقویت بنیان‌های فرهنگی و تقویت زیربناهای امنیتی خود استفاده کنیم که تا الان نیز از چنین ظرفیتی برخوردار بوده ایم و این ظرفیتی که وجود داشته است ریشه در همین وحدت داشته است.

وی در پایان از تمامی علما و روحانیون شیعه و سنی، ائمه جمعه و جماعات، معتمدین، خیرین، نیروهای بسیج،  مسئولین، شوراها و دهیاران و آحاد مردم که نقش خوبی در تقویت وحدت بیش از پیش منطقه لارستان داشته‌اند، تشکر کرد و افزود: با وجود این وحدت خدمت رسانی به مردم را آسان تر و روان تر کرده است و تا تاریخ زنده است، این وحدت و همگرایی پابرجا خواهد ماند.

 پیش از این نیز حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه لارستان، شیخ دانش امام جمعه شهر خور، حلیمی شهردار خور و سید احمد هاشمی از اساتید مدرسه علوم دینی خور، مطالبی را در خصوص وحدت  مطرح کردند.

 پخش کلیپ، مولود خوانی و اجرای سرود و شعر خوانی و پخش نقل و شیرینی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۹:۲۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین