پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

 احساس مسئولیت اجتماعی و سیاسی شاخصه اصلی دوران دانشجویی است

  معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: ایجاد روحیه نقادی و شجاعت باید در دوران دانشجویی شکل بگیرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت…

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: ایجاد روحیه نقادی و شجاعت باید در دوران دانشجویی شکل بگیرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جمع دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران لارستان در سخنانی خاطرنشان کرد: دانشجو و نیروهای جوان و تحصیل کرده و نخبه و افرادی با انگیزه که دارای نشاط اجتماعی و پویایی و تحرک هستند، بهتر می توانند، رشد و توسعه اقتصادی، تحول، و ثبات سیاسی و همچنین امنیتی درون زا و پایدار را برای جامعه رقم بزنند.

وی ادامه داد: امیدواریم دانشجویان این پویایی و نشاط زمان دانشجویی که زودگذر است را قدر بدانند و مشارکت جدی و فعال در تمامی عرصه ها داشته باشند چرا که توانمندی ها و انگیزه هایی که در نسل جوان دانشجو وجود دارد، می شود آینده خوبی را برای کشور و شهرستان رقم زد تا باعث سربلندی و عزت کشور شود.

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: اگر بخواهیم نقطه عطفی را در حرکت دانشجویی یادآور شویم همان ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ است که مشارکت دانشجویان و نقطه شروع تحول و نقطه شروع انقلاب اسلامی شد.

حسنی تصریح کرد: همه ما می دانیم که نسل جوان به خصوص دانشجویان دارای ایده‌های آرمانخواهی، عدالت محوری، استکبارستیزی، استبداد ستیزی و دارای روحیه ای هستند که به جز آرمان‌های مطلوب جامعه به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

وی ادامه داد: حرکت‌های استکبار ستیزی دانشجویان از سال ۱۳۳۲ شروع شد گرچه قبل از آن نیز حرکت های جزئی در دانشگاه ها وجود داشت اما عمدتا متاثر از جریان جنبش های مارکسیستی و حزب توده بود که به تدریج به دلیل بافت مذهبی و فرهنگی و اعتقادات دینی از سال ۱۳۴۲ به بعد جنبش اسلامی دانشجویی بر فضای دانشگاه حاکمیت پیدا می‌کنند و احزاب مارکسیستی و جریان‌ها و نهضت هایی که به نوعی با فرهنگ و اعتقادات ما سنخیتی نداشت به حاشیه می روند و می بینیم که این حرکت ها با پیوند زدن فعالیت‌های خودشان به مبارزات سایر فعالین سیاسی و اجتماعی منجر به پیروزی انقلاب می‌شود و در تداوم پیروزی انقلاب باز حرکت دانشجویان در سال  ۱۳۵۸ که به عنوان انقلاب دوم از آن نام برده می‌شود، حضور دانشجویان در میادین جبهه و جنگ و جهاد اقتصادی کشور و فعالیت هایی دیگری که داشتند، همیشه جزو پرچمداران حرکت‌های تحول خواهانه در کشور بودند و در همه زمینه‌ها فعال و تاثیرگذار بودند و نقش سیاسی اجتماعی فرهنگی ایفا کرده‌اند.

معاون استاندار فارس یادآور شد: ما اعتقاد داریم دانشجویان باید در همه زمینه ها مشارکت فعال و جدی داشته باشند، چرا که اگر دانشجویان در فضای دانشگاه نتوانند حرف خود را بزنند و یا نقد نکنند و روحیه نقادی و شجاعت پیدا کنند یقیناً معادلات اجتماعی، سیاسی و مدیریتی ما در آینده آسیب می بیند.

وی از مدیریت دانشگاه و تمامی دانشگاهیان خواست تا آنجا که امکان دارد فضایی را برای دانشجویان ایجاد کنند که آنان بتوانند آزادانه نقد کنند،اعتماد به نفس دانشجویان در دانشگاه شکل بگیرد و در تداوم آن اعتماد عمومی و اعتمادی بین مردم و حاکمیت ایجاد شود که این اعتماد بین حاکمیت و مردم تبدیل به یک اعتماد ملی گردد که این اعتماد ملی نقش اساسی و جدی در ایجاد  اقتدار ملی ما در عرصه جهانی خواهد داشت و اگر این اقدام ایجاد شود که پشتوانه آن مردم و دانشجویان هستند، یقیناً تمامی نمایندگان ما در عرصه بین‌المللی چه آنهایی که در بحث دیپلماسی و چه آنهایی که در حوزه جنگ سخت و نظامی کار می‌کنند، به عنوان بازیگرانی تأثیرگذار می‌توانند در معادلات سیاسی وبین‌المللی، معادلات جهانی را در راستای منافع ملی کشور رقم بزنند.

حسنی اضافه کرد: ما نیازمند استفاده از توانمندی‌های داخلی و فرصت های خارجی هستیم، بنابراین در این راستا علاوه بر مشارکت سیاسی دانشجویان، نیازمند توانمندی‌های علمی آنان هستیم و نیازمند این هستیم که در آینده دانشجویان ما دانش بنیان، علم محور بشوند و طوری این مهم رقم بخورد که ما بتوانیم در مدیریت اجرایی شهرستان و در فعالیت‌های اجرایی، عمرانی، اقتصادی و در مشارکت های فرهنگی و سیاسی و علمی، محور این حرکت ها باشیم.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه اگر علم و دانش، محور اصلی فعالیت های اجتماعی در همه ابعاد باشد، یقیناً ضایعات و هزینه‌ها کمتر، و بالندگی و رشد و توسعه بیشتر خواهد شد؛ گفت: دانشجویان بایستی در درجه اول علم محور و داوطلبانه در پی علم و دانش باشند و در کنار آن فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی را که از شاخصه‌های اصلی دوران دانشجویی است، داشته باشند.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو هم اشاره کرد و اظهار کرد: برگزاری انتخابات سالم در کشور هر چند سال یک بار فرصتی است که اگر اشتباه کرده ایم، تصحیح و اگر اشتباه نکرده ایم، آن را تثبیت کنیم و در این راستا انتظار فعالیت دانشجویی به خصوص در حوزه روشنگری و آگاهی بخشی و در نهایت مشارکت فعال را داریم.

معاون استاندار فارس در پایان سخنانش بیان کرد: فلسفه ایجاد آموزشکده فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد پیوندبین علم و دانش و صنعت است تا بتوان حلقه مفقوده ای را که مشکل امروزی نظام آموزشی و اجرایی ماست برطرف نماید.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه لار، دانش امام جمعه خور، قدرت الله یادگاری فرد رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای پسران لارستان و تعدادی از دانشجویان نیز به ایراد سخن پرداختند.

در پایان از تعدادی بازنشستگان و همچنین دانشجویان نمونه آموزشکده فنی و حرفه ای لارستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۳:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین