جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

پایش آفت سرخرطومی حنایی خرما در گراش

عملیات ردیابی و پایش آفت قرنطینه‌ای سرخرطومی حنایی خرما در شهرستان گراش در حال انجام است. به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حبیب اله مجیدی سرپرست…

عملیات ردیابی و پایش آفت قرنطینه‌ای سرخرطومی حنایی خرما در شهرستان گراش در حال انجام است. به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حبیب اله مجیدی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: سوسک سرخرطومی حنایی آفتی است که با ورود به تنه درخت خرما با تغذیه آوند‌ها ،باعث از بین رفتن نخل می‌شود .

وی اظهار داشت:عملیات ردیابی هر ساله درتمامی سطوح نخیلات شهرستان به دو طریق پایش بصری و تله گذاری به روش‌های علمی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت مستمر انجام می‌شود و عملیات تیمار و امحاء درختان آلوده با استفاده ازسموم خاص روی درخت آلوده صورت می‌گیرد.

مجیدی گفت: هدف از ردیابی، آگاهی از ورود احتمالی آفت به نخلستان‌های شهرستان و مبارزه و جلوگیری از گسترش آفت است که این عملیات بر اساس پایش‌های چشمی و مشاهده علائم و همچنین استفاده از هورمون‌های جنسی مخصوص این سوسک انجام می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان گراش اظهار داشت: تاکنون در سطحی افزون بر ۵۳۰ هکتار از نخیلات مناطق همجوار با فیشور (کانون آلودگی) ردیابی صورت گرفته و به محض مشاهده در منطقه ارد و فداغ به دلیل بالا بودن میزان خسارت و حضور فعال آفت تصمیم به امحاء کامل ۲ اصله درخت نخل گرفته شده است.

شهرستان گراش حدود ۷۰۰ هکتار نخیلات آبی و ۷۲۰ هکتارنخیلات دیم دارد که غالب ارقام شاهانی، زاهدی و خاصوئی است و سالانه بیش از ۶ هزار تن محصول بصورت مصرف تازه خارک و رطب، خرما و فرآورده‌های آن در شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین