جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

خسارت 275میلیارد ریالی بارش اخیر به بخش کشاورزی لارستان

مسئول طرح و برنامه جهاد کشاورزی لارستان گفت : بارشهای اخیر  روزهای ۲۶ و ۲۷ آذر ماه به میزان  بیش از ۲۷۵ میلیارد  ریال به بخشهای مختلف کشاورزی لارستان خسارت…

مسئول طرح و برنامه جهاد کشاورزی لارستان گفت : بارشهای اخیر  روزهای ۲۶ و ۲۷ آذر ماه به میزان  بیش از ۲۷۵ میلیارد  ریال به بخشهای مختلف کشاورزی لارستان خسارت وارد کرد .

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، علی فلاحت پیشه گفت: این خسارت ها در بخشهای مختلف زراعی، باغی، جاده بین مزارع، تاسیسات کشاورزی و دام و طیور اتفاق افتاد و  بیشتر بخش زراعت را در سطحی بیش از ۲۰۰۰ هکتار از زمینهای زراعی با درصد خسارت ۱۰ تا ۳۰ درصد تحت تاثیر قرار داد. وی گفت: میزان خسارت وارد شده به این بخش ۲۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است.


این کارشناس اظهار داشت: طی ارزیابی های صورت گرفته از تلفات و خسارتهای وارده به بخش دامپروری ، تنها دام های سبک متحمل خسارتی به مبلغ ۱/۲میلیارد  ریال شدند .  فلاحت پیشه ، برآورد خسارت در بخش جاده بین مزارع به طول ۷۳ کیلومتر با درصد خسارت ۲۰ تا ۵۰ درصد را ۱۵ میلیارد ریال و آسیب وارده به منابع و تاسیسات آبی شامل ۴ حلقه قنات جمعا به طول ۹ کیلومتر، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعلام و خسارت ۲۰ درصدی به سد شرفویه را دو میلیارد ریال گزارش کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: از عوامل مهم روان شدن سیلاب ها و ایجاد خسارت گسترده در این شهرستان علاوه بر حوزه های آبریز وسیع، خراب بودن بافت خاک، شدت بارش بالا، جاری شدن روان آب بدون کنترل می باشد که عموما به یک یا دو شعبه منتهی شده و از حوزه شهرستان خارج می شود.

وی اظهار داشت : اگر چه در این میان بندهای خاکی در سالهای گذشته احداث گردیده، اما به خاطر نبود طرح هایی همانند آبخوانداری، از این پتانسیل (سیل و آب) کمتر استفاده شده است که هر ساله باعث ایجاد خسارت عمده در بخشهای مختلف می شود .

وی با اشاره به اینکه میزان خسارت امسال نسبت به سالهای قبل کمتر بوده است بیان کرد : از عوامل کاهش خسارت سیل اخیر می توان به آگاهی در شبکه های اجتماعی ، تشکیل جلسات متعدد، اطلاع رسانی به موقع به بهره برداران بخش کشاورزی   اشاره کرد .


فلاحت پیشه  با اشاره به نقش بیمه محصولات کشاورزی در مواقع بروز خسارت، صندوق بیمه محصولات کشاورزی را تنها نهاد پاسخگو در این گونه مخاطرات دانست و از کشاورزان خواست تا با بیمه نمودن محصولات خود در زمان بروز چنین حوادثی بخشی از زیان خود را جبران کنند. 

وی در پایان عنوان کرد: جهاد کشاورزی به عنوان دبیر مخاطرات بخش کشاورزی ضمن هماهنگی با کارشناس بیمه به منظور رسیدگی به خسارتهایی که تحت پوشش بیمه بوده اند مراحل ارسال گزارش خسارت ها را پس از تایید رئیس ستاد بحران در فرمانداری ، به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ارسال و پیگیریهای لازم در موعد مقرر انجام شد .

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۷:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین