یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ایی در لارستان

مسئول واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی لار از عملیات ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ایی در کلیه مناطق مرکبات خیز لارستان از اوایل مهر ماه تاکنون خبر داد . به…

مسئول واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی لار از عملیات ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ایی در کلیه مناطق مرکبات خیز لارستان از اوایل مهر ماه تاکنون خبر داد .
به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، محمد زرگری با اشاره به مشاهده این آفت خطرناک در باغ های بخش مرکزی شهرستان گفت :  عملیات ردیابی با استفاده از تله های دلتا همراه با فرمون در باغ های مرکبات تمامی بخشهای شهرستان در حال انجام و عملیات کنترل مناطق آلوده در دست اقدام است .

به گفته وی این آفت بالاترین خسارت را در بین گونه های مگس میوه وارد می کند و  اولین گام در کنترل آن،  جلوگیری از انتقال میوه های آلوده به سایر نقاط , جمع آوری روزانه میوه های آلوده ریخته شده در پای درخت ودر نهایت کنترل شیمیایی این آفت است .

زرگری در پایان اظهار کرد : با توجه به همجواری با استان آلوده هرمزگان به لحاظ بیماریهای مرکبات ( شیوع ۶ الی ۷ بیماری در این استان )  وحساسیتی که این شهرستان به عنوان سپر دفاعی دربرابر این آفت دارد ومحافظت از شهرستانهای مرکبات خیز اطراف , در حال تدوین برنامه ای جامع  به منظور پایش وضعیت موجود و برنامه ریزی به منظور کنترل تراکم این آفت هستیم.ََ

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین