پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

گندزدایی معابر شهر لار با 300 هزار لیتر ماده ضدعفونی

رئیس سازمان آتش‌نشانی لارستان از گندزدایی معابر عمومی شهر لار با ۳۰۰ هزار لیتر ماده ضدعفونی خبر داد. سعید منشی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان بابیان اینکه کار معابر…

رئیس سازمان آتش‌نشانی لارستان از گندزدایی معابر عمومی شهر لار با ۳۰۰ هزار لیتر ماده ضدعفونی خبر داد.

سعید منشی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان بابیان اینکه کار معابر عمومی توسط آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار همزمان با پویش کشوری «نجات  جان مردم» از ۱۰ اسفندماه شروع‌شده و کماکان ادامه دارد، اظهار داشت: معمولاً هر شب مکان پرتردد و پر رفت‌وآمد ضدعفونی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود بیشتر مکان‌های با تردد بالا و دارای احتمال انتقال ویروس مورد ضدعفونی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مکان‌هایی مثل ترمینال‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و برخی از اماکن تجاری هر شب اقدام به ضدعفونی می‌شود.

 

منشی بیان کرد: تعدادی از معابر عمومی با تردد کمتر، بعضی از مراکز اداری و تجاری و همچنین خیابان‌های اصلی شهر به‌طور متناوب در دوره‌های سه‌روزه یک‌بار، ضدعفونی می‌شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی لارستان با اذعان به اینکه از ماده‌ای به اسم «آب‌ژاول» پس از ترکیب با آب برای ضدعفونی‌ها استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: به‌واسطه فاصله زمانی ضدعفونی و پایین بودن دوز مواد، استفاده از این ماده ضدعفونی خطری برای شهروندان ندارد.

این مسئول بابیان اینکه تاکنون به میزان ۳ هزار لیتر «آب‌ژاول» خالص استفاده‌شده است، ادامه داد: با احتساب ترکیب این ماده با فرمول یک لیتر «آب‌ژاول» با ۱۰۰ لیتر آب، در حدود ۳۰۰ هزار لیتر ماده ضدعفونی تهیه و معابر عمومی شهر لار گندزدایی‌شده است.

 

وی با درخواست از شهروندان برای ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی در راستای مشارکت در غلبه بر ویروس «کرونا»، عنوان کرد: از مسئولان مربوطه نیز تقاضا می‌شود با تجهیز نیروهای آتش‌نشانی به اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش و غیره آن‌ها را در مقابله با بیماری ایمن کنند.

منشی با توصیه به شهروندان برای استفاده از محلول «وایتکس» استاندارد موجود در بازار اقدام به گندزدایی از محیط اطراف خود کنند، یادآور شد: همشهریان می‌توانند یک لیتر محلول «وایتکس» را با ۹۹ لیتر آب ترکیب کنند و فضای داخل منزل، درب ورودی خانه و بخشی از کوچه را با این محلول ضدعفونی کنند چراکه سازمان آتش‌نشانی لارستان با تعداد نیروها و خودروهای موجود، به دلیل گستردگی شهر، امکان حضور در همه اماکن را ندارد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۷:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین