پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

اندر احوال کرونا در اسپانیا از زبان دانشجوی لارستانی ساکن کوردوبا

این روزها بازار کرونا داغ داغ است. این ویروس منحوس طبق آخرین آمار به  ۱۹۶ کشور در دنیا سرایت کرده و بیش از ۴۱۵ هزار نفر را مبتلای خویش ساخته…

این روزها بازار کرونا داغ داغ است. این ویروس منحوس طبق آخرین آمار به  ۱۹۶ کشور در دنیا سرایت کرده و بیش از ۴۱۵ هزار نفر را مبتلای خویش ساخته است. از سوی دیگر اگرچه مرکز این ویروس از آسیای پرجمعیت شروع شد، اما اکنون اروپا آمار بیشتری از مبتلایان به آن را به خود اختصاص داده است.

میلاد لارستان بر آن شد تا به منظور آشنا شدن مخاطبان با فضای کرونایی جامعه اروپا و همچنین نحوه خدمات رسانی کادر درمانی، برخورد مردم با مسائل بهداشتی، قرنطینه و … مصاحبه های کوتاهی با لارستانی های مقیم چند کشور اروپایی ترتیب دهد. سومین مصاحبه با یکی از دانشجویان لارستانی در حال تحصیل در کشور اسپانیا می باشد. اسپانیا کشوری است که آمار مبتلایان حدود ۴۰ هزاز نفر بوده و  از جمله کشورهایی است که طبق امار جدید بروز شده سایت آماری مبتلایان به کرونا در حال حاضر چهارمین کشوری است که بیشترین مبتلایان به کووید۱۹ در آن مشاهده شده است.

 

آمار ۲۴ مارس ۲۰۲۰

امیرحسین یگانه  دانشجوي لارستانی دانشگاه خليج فارس است که از طریق طرح بورسیه Erasmus در دانشگاه كوردوبا اسپانيا در حال حاضر در حال تحصیل می باشد.

وی در مصاحبه با میلاد لارستان در خصوص کرونا ویروس در اسپانیا که اکنون یکی از کشورهای اصلی در معرض کرونا است بیان می دارد: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز رفته رفته تعداد مبتلایان این بیماری در کشور اسپانیا افزایش چشمگیری داشته است بگونه ای که هم اکنون این کشور رتبه چهارم مبتلایان در دنیا را دارد.

از این رو دولت اسپانیا قوانین سختی را در طول قرنطینه برای افراد خاطی در نظر گرفته است بگونه ای که مجازات متخلفین حتی می‌تواند یکسال زندان به همراه داشته باشد. در کنار آن جریمه های نقدی از ۶۰ تا چند هزار یورو برای متخلفین در نظر گرفته شده است.

وی  می گوید: در زمان قرنطینه فقط داروخانه ها، سوپرمارکت های زنجیره ای، آرایشگاه ها و خشکشوئی ها مشغول به کار هستند. در روزهای ابتدایی اوج گیری کرونا اغلب مراکز فروش با هجوم مردم روبرو بود اما هم اکنون مشکل خاصی در خصوص خرید و فروش ارزاق روزانه مردم وجود ندارد.

این دانشجوی لارستانی در خصوص برنامه های تبلیغاتی پیرامون کرونا نیز می گوید: دولت اسپانیا در راستای توجیه مردم در تلویزیون برنامه های مختلفی پخش میکند که نشان دهد قرنطینه و برنامه های اجرایی به نفع مردم است که در حال اجراست. برنامه های مختلفی از قبیل ورزش در خانه به مردم آموزش داده میشود که مردم در خانه سرگرم شوند. بازیکنان تیم های اسپانیایی هم در فضای مجازی مردم را به ماندن در خانه تشویق میکنند.

وی در خصوص وضع فعلی اسپانیا در مواجهه با کرونا و شیوع آن در شهرهای این کشور می گوید:  در حال حاضر در شهر کوردوبا وضع به نسبت بد نیست اما وضع شهر مادرید پایتخت اسپانیا واقعا فاجعه بار است و قرار شده در این شهر بیمارستان صحرایی با ۵۵۰۰ تخت دایر شود. وی همچنین می گوید زمین اسکیت شهر مادرید به سردخانه اجساد تبدیل شده و جسد بسیاری از بیماران کورونایی سوازنده می شود.

یگانه در خصوص تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در اسپانیا نیز می گوید: خوشبختانه در این مورد دولت خوب عمل کرده و این اقلام را به راحتی می توان تامین نمود.

وی بیان می دارد: از  اقدامات صورت گرفته اینکه مدارس و دانشگاه‌های اسپانیا به مدت دو هفته تعطیل شده است و در صورت لزوم این تعطیلی تمدید خواهد شد. البته کلاس ها به صورت آنلاین در حال برگزاری است .

نکته جالب توجه دیگر نیز که این دانشجوی لارستانی به آن اشاره می کند اینکه ارتش  کشور اسپانیا به خانه های سالمندان رفته و آنجاها را ضدعفونی می کند، موضوعی که در کشور ما به راحتی توسط نیروهای مردمی در کنار ارتش در جریان است. وی همچنین از فراخوان ۱۴۰۰۰ نفری برای کمک به پرستاران در اسپانیا خبر داده و می گوید البته کمک های خیریه مانند ایران چندان در این کشورها نمود نداشته و به اصطلاح در مرام غربی ها این چنین مواردی چندان موضوعیت ندارد.

یگانه در پایان میگوید: یکی از اتفاقات جالب توجه مردم اسپانیا این است که هر شب در تراس و بالکن خانه های خود می روند و به تشویق کادر درمانی می پردازند و حتی افرادی به اجرای موسیقی می پردازند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین