جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

گزارش/حالت تدافعی لارستان در برابر هجوم کرونا+تصاویر

با وجود حال وهوای مطبوع این روزهای بهاری شهر لار، همه مردم با حمله ناگهانی ویروس منحوس «کرونا» در لاک دفاعی فرورفته و همچنان در جدال با این مهمان ناخوانده…

با وجود حال وهوای مطبوع این روزهای بهاری شهر لار، همه مردم با حمله ناگهانی ویروس منحوس «کرونا» در لاک دفاعی فرورفته و همچنان در جدال با این مهمان ناخوانده نوروزی به سر می برند.

به گزارش میلاد لارستان، برای آگاهی از حال و هوای این روزهای شهر لار، در ساعات و روزهای  مختلف به خیابان های این شهر تاریخی سر زدیم، خیابان هایی که می شود در آن با سرعت زیاد و بدون هیچ مانعی رانندگی کرد و سریع به مقصد رسید.

چهره های معدود عابران و سرنشینان خودروهای انگشت شمار عبوری در خیابان های شهر لار، ماسک دار و در برخی موارد همراه با دستکش است که نشانگر آمادگی مردم برای دفاع از خود در برابر این ویروس ترسناک است و معلوم بود می خواهند باشتاب به خانه که این روزها پناهگاه شده، بروند.

خیابان های مدرس شمالی و جنوبی، میدان ۱۷ شهریور، اطراف امامزاده میرعلی بن الحسین(ع)، خیابان آیت الله خامنه ای، چهار راه پیروزی، چهار راه گردان، خیابان ساحلی، میدان طاووس، بلوارهای دانشجو و فرهنگ و بسیاری از خیابان های دیگر را در این همه سکوت ندیده بودیم و شاید هم دیگر چنین اتفاقی نیفتد که چهره شهر این همه خلوت باشد.

 

بازار قیصریه و اینک کرونا

۵ روز از سال ۹۹ گذشته و هر ساله در چنین ایامی با حضور چشمگیر گردشگران و مسافران نوروزی در لارستان، شاهد شلوغی بازارها و پاساژها و مراکز متعدد تجاری بودیم اما امسال در این چنین روزهایی  حتی بازارهای قیصریه و امام خمینی(ره) خلوت ترین روزهای تاریخی را سپری می کنند و مردم برای جنگ با کرونا به منازل خود رفته اند.

 

بهار دل انگیز لار و اما صد حیف…

امسال به لطف الطاف الهی و نزول رحمت باران سفره سرسبز طبیعت نقطه نقطه لارستان پهن شده و از هر گوشه ای بومی گل و رایحه خوش طبیعت و بهار دل هر رهگذری را به سوی خود جذب می کند اما صد حیف که با حمله ناجوانمردانه «کرونا» امکان گردش و دورهمی را از همه گرفته و همگان را خانه نشین کرده است. بارش چند روز اول سال نیز بر زیبایی های طبیعی لارستان افزوده و گودال ها و برکه ها را لبریز از آب گوارای باران کرده است.

تلخ و شیرین

مردم در این روزها دلشان لک می زند برای خوردن کباب خوش طعم لاری در دل دامان طبیعت اما آنها واقعا کرونا را جدی گرفته اند و برای شکست دادن این ویروس چرک و بدقلق با ماندن در خانه هم قسم شده اند و تفریح و دید و بازدیدها را برای وقتی دیگر گذاشته اند.

مردم اینک معتقد شده اند که تلخی روزگار کرونایی با صبر و حوصله، به شیرینی تبدیل می شود.

 

دفاع لارستانی ها مثمر ثمر بوده

از زمانی که ویروس کرونا موجی از ترس در مردم ایران و سراسر دنیا ایجاد کرد، اگرچه شماری آن را جدی نگرفتند اما هستند بسیاری  از مردمان که برای سلامت خود و خانواده، نشستن در خانه را تنها راه مبارزه با کرونا می دانند و لارستانی ها هم اینک این  مبارزه را درپیش گرفته اند و آمار مبتلایان این شهرستان هم نسبت به سایر نقاط کمتر و امیدوار کننده باقی مانده است.

 ورود به لارستان همچنان ممنوع 

یکی از نکات قابل توجه از یک هفته پیش از آغاز تعطیلات رسمی سال نو، کنترل ورودی و خروجی های شهرها و روستاهای لارستان توسط نیروهای جهادگر و کارشناسان بهداشتی است. ورودی ها به لارستان توسط ماموران به شدت کنترل و از ورود مسافران به طور جدی جلوگیری می شود و چانه زنی هم فایده ندارد. اکنون در روزهای آغازین سال ۹۹ ترافیک بسیار کمتری نسبت سالیان گذشته و همچنین نسبت به روزهای نخست شیوع کرونا نیز مشاهده می شود.

ماموران با جدیت کار را دنبال می کردند و در این باره سنگ تمام گذاشته اند تا مدافع جان لارستانی ها و دیگر هموطنان باشند.

 به هرحال لارستانی ها در خانه مانده اند تا جان کسانی را که در سنگر بیمارستان ها برای نجات جان مبتلایان به کرونا می کوشند، حفظ کنند.

نتیجه متفی ۳۲ مورد مشکوک در لارستان

بهزاد رضایی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان سه شنبه پنجم فروردن ۹۹ ، اظهار داشت: لارستان در حالی چهارمین روز بدون مورد مثبت کرونا را پشت سر می‌گذارد که این ویروس در شهرستان‌های اطراف لار به شدت شیوع پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه  گزارش هایی از تجمع و حضور در محافل و مهمانی ها به ویژه باغ شهری ها می رسد که اصلا رضایت بخش نیست، افزود:  روند کاهشی ابتلا در لارستان نباید سبب سهل انگاری و بی توجهی به توصیه ها به خصوص در خانه ماندن شود.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) لار با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون نتیجه نمونه‌های ۳۲ مورد مشکوک به کرونا منفی بوده است، تصریح کرد: کرونا در لارستان مانند آتش زیر خاکستر است و مردم باید بدانند چنانچه توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکرده و یا به اشتباه تصور کنند می‌توانند همچون دوران قبل کرونا رفتار کنند.

اقلام بهداشتی از مرکز استان به لارستان ارسال شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان نیز  از طریق ویدئو کنفرانس درباره عملکرد دستگاههای مختلف در مبارزه با کرونا با  گفت: در جلسه اتاق اصناف شهرستان با تاکید بر لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: پیشنهاد تعطیلی مراکزی مانند بازارهای بزرگ قیصریه و حضرت امام خمینی(ره)، پاساژها و مجتمع های بزرگ تفریحی و تجاری، هتل ها، مهمانسراها، رستوران ها، مراکز تفریحی، تاریخی، مذهبی، آموزشی، پارک ها و غیره مطرح شد که با تأیید شورای تامین شهرستان و ستاد مبارزه با کرونا لارستان این پیشنهاد مصوب و از همان روز اول ابلاغ و اجرایی شد.

جلیل حسنی با بیان اینکه بادی ورودی شهر اعم از زمینی و هوایی به صورت شبانه روزی توسط نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج، هلال احمر و دانشکده علوم پزشکی شهرستان در حال کنترل است و روزانه افرادی که وارد و خارج می شوند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، افزود: به مدت ۲۳ روز، نقاط مختلف شهر با ۷ اکیپ با استفاده از ماشین آلات آتش نشانی و نیروهای آتش نشان و بسیج با بیش از ۵۰۰ هزار لیتر محلول و مواد ضدعفونی، گندزدایی شده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این همچنین ضدعفونی سطح شهر لار و ۸ شهر و اکثر روستاها توسط آتش نشانی و نیروهای بسیج مردمی ضدعفونی شده است و همچنان ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: با رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی و همچنین تردد های غیر ضرور، اولا سلامت خود و خانواده را تضمین و در ثانی مسئولین و نیرو های خدوم بهداشت و درمان را یاری کنند.

فرماندار ویزه لارستان در بار تاکید کرد: مردم توصیه‌ها را جدی بگیرند، در خانه بمانند ، به مسافرت‌ نروند و چنانچه برای خرید به بیرون از منزل مراجعه می‌کنند حتما یک نفر از اعضای خانواده این کار را انجام دهد که در آن هم تمام موارد بهداشتی را رعایت کند.

گفتنی است؛ کماکان تعداد مبتلایان به «کووید ۱۹» در لارستان از ابتدا تا این لحظه ۲۷ نفر است.

به گزارش میلاد لارستان؛ علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۷:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین