جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 60 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

کرونا هم هیأت های مذهبی لارستان را تعطیل نکرد+تصاویر

باوجود شیوع کرونا، هیأتی ها با تغییر رویه کاری خود، علاوه بر برنامه‌های فرهنگی اقدام به خدمات‌رسانی به شهروندان هستند. به گزارش میلاد لارستان، در روزهایی که تلاش وزارت بهداشت…

باوجود شیوع کرونا، هیأتی ها با تغییر رویه کاری خود، علاوه بر برنامه‌های فرهنگی اقدام به خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

به گزارش میلاد لارستان، در روزهایی که تلاش وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های مسئول برای مبارزه با ویروس کرونا ادامه دارد، تعدادی از مداحان و هیأت‌های مذهبی، بسیجی وار و با حرکت‌های جهادی، کمک به مردم را تکلیف شرعی خود می‌دانند و میدان آمدند.

زمانی که کرونا به ایران رسید، بسیاری از رویدادهای فرهنگی و مذهبی کشور، تحت تأثیر آن قرار گرفت. هیئت‌ها و دور همی‌های مذهبی هم از این رخداد، بی‌نصیب نبودند. ماه‌های رجب و شعبان، ‌دو ماه جشن و عبادت است و برای مسلمانان، مجالی پیدا می‌شود تا از این دو ماه بیشترین بهره را ببرند و خودشان را برای ماه میهمانی خدا آماده کنند. کرونا اما امسال گریبان گیر شده و بسیاری از هیئت‌ها و محافل را تعطیل کرده است.

مداحان و هیئت‌ها به هشدارهای وزارت بهداشت توجه کرده‌اند و تشخیص داده‌اند تا جلسات را لغو کنند؛ البته تعطیلی جلسات به این معنا نبود که همه فعالیت‌ها کنار گذاشته شود. آن‌ها دست به ابتکاراتی زدند. هشتگ روضه خانگی و هشتگ هیئت خانوادگی که مدتی است در فضای مجازی راه افتاده یکی از همین خلاقیت‌ها است. البته این، همه اقدامات هیئتی‌ها نیست. آن‌ها وقتی احساس کردند که می‌توانند به هم‌وطنان خود کمک کنند، شال و کلاه کردند و برای تطهیر این ویروس از سطح شهر دست‌به‌کار شدند.

در این زمینه مسئول شورای هیئات مذهبی لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان بابیان اینکه با توجه به وضعیتی که پیش‌آمده و همه همشهریان ما به‌نوعی درگیر بیماری کرونا و مسائل پیرامون آن هستند هیئت‌های مذهبی لارستان نیز همچون دیگر افراد جهادی در زمینه‌های مختلف انجام‌وظیفه می‌کند، اظهار داشت: همه هیئت‌های مذهبی درزمینهٔ تهیه ملزومات بهداشتی، غذایی و غیره همکاری داشته و دارند.

 

 

 

عبدالکریم ناطقی با اشاره به اینکه شورای هیات های مذهبی لارستان اقدام به تهیه و توزیع ۱۰۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی کرده است، افزود: این بسته‌های معیشتی در اختیار خانواده‌های نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه قرارگرفته است.

 

وی به مشارکت هیأتی ها در گندزدایی و ضدعفونی معابر، درب منازل، خیابان‌ها و کوچه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: از زمان اعلام وضعیت شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا در لارستان، هر شب گروه جهادی شورای هیئت‌های مذهبی این شهرستان با استقرار یک تیم سیار در روبروی هنرستان ابوذر غفاری شهر لار از ساعت ۲۰ تا ۲۲ اقدام به ضدعفونی خودروهای عبوری شهروندان می‌کنند.

نائب رئیس شورای هیئت مذهبی استان فارس بابیان اینکه درزمینهٔ مبارزه فرهنگی با بیماری کرونا نیز با همکاری جمعی از جوانان هیأتی کاری زیبا و ابتکاری در حال اجراست، تصریح کرد: با نصب سیستم صوتی بر روی خودروی پراید بار، به مناسبت اعیاد شعبانیه مداحان به‌صورت زنده به قصیده‌سرایی و مولودی‌خوانی می‌پردازند.

 

وی با اشاره به اینکه پخش نام اهل‌بیت(ع) در کوچه‌ها و خیابان‌های سطح شهر لار باعث شورونشاط معنوی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این اقدام به جهت اینکه در حال حرکت انجام می‌شود، هیچ‌گونه ازدحامی به وجود نمی‌آید و شهروندان از درون منازل خود با زمزمه اذکار ما را همراهی می‌کنند.

مسئول شورای هیئات مذهبی لارستان با اذعان به اینکه در یک خودرو نیز به‌صورت مجزا با نصب وسایل ضدعفونی اقدام به گندزدایی معابر می‌شود، بیان کرد: امید می‌رود با یک همکاری هماهنگ بین مردم و مسئولان در اسرع وقت شاهد غلبه بر کرونا باشیم.

ناطقی اضافه کرد: مراسم‌های جشن اعیاد شعبانیه نیز از سوی هیئت‌های مذهبی لارستان با توجه به شیوع ویروس کرونا در قالب حسینیه‌های مجازی به‌طور مستمر برگزار می‌شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین