شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

یادداشت/تبدیل تهدید به فرصت در فصل کرونا

رضاتکبیری یکی از فعالان فرهنگی اجتماعی لارستان به بهانه آغاز رزمایش همدلی با انتشار مقاله ای با عنوان «تبدیل تهدید به فرصت در فصل کرونا» تحلیلی بر این روزهای کرونایی…

رضاتکبیری یکی از فعالان فرهنگی اجتماعی لارستان به بهانه آغاز رزمایش همدلی با انتشار مقاله ای با عنوان «تبدیل تهدید به فرصت در فصل کرونا» تحلیلی بر این روزهای کرونایی نگاشته است.

به گزارش میلاد لارستان، رضاتکبیری یکی از فعالان فرهنگی اجتماعی لارستان به بهانه آغاز رزمایش همدلی با انتشار مقاله ای با عنوان «تبدیل تهدید به فرصت در فصل کرونا» تحلیلی بر این روزهای کرونایی نگاشته است که در زیر می خوانیم:

یکی از برگ های برنده کشورهای مختلف دنیا و اصولا افراد این است که اگر با مشکلی مواجه شدند بتوانند خود را از آن نجات داده و سکوی پرتابی برای هدف درست کنند.

شیوع ویروس کرونا، سلامتی بسیاری از مردم دنیا را با تهدید مواجه کرد و عده ای زیادی به آن مبتلا شدند و فوت کردند.

تا قبل از این، برخی قدرت های جهانی نظیر آمریکا و اروپا با قدرت رسانه ای ،کشور خود را پیشرو در عرصه سلامت و تکنولوژی معرفی میکردند، که با آمدن این ویروس عیار دولت ها و ملت ها مشخص شد که آنان با چه کمبودهایی(ماسک، گان حفاظتی،تخت بیمارستان و…) مواجه هستند.

در قیاس میان ملت ها، کشورهای غربی وجود دارند که مردم آن ها در یک چشم به هم زدن کل اجناس مغازه های خود را خالی میبینند و برای کم ارزش ترین چیز (دستمال توالت) نگهبان قرار می دهند.

از طرفی ملت ایران که در طول بیش از ۴۰ سال انقلاب اسلامی در همه سختی ها در خط مقدم جنگ و جهاد و خدمات رسانی حضور داشته و ایثار مردم زبانزد است، در این برهه نیز خوش درخشیدند و با همدلی و همراهی کمبودهای احتمالی را برطرف ساختند و دست به ابتکار و خلاقیت هایی زدند که اگر کرونا نبود انگیزه ای نیز برای ساخت آن وجود نداشت.

یکی از چیزهایی که در این فصل تهدید کرونا که با فعال شدن گروه های جهادی مختلف از سراسر کشور جهت خدمات رسانی به قشرهای آسیب پذیر باید به عنوان فرصت تلقی کرد یکسان سازی ارائه خدمات و هدایت حساب شده کمک های مردمی به سمت نیازمندان است.

آغاز رزمایش همدلی میتواند مطلعی برای دست یابی به هدفی باشد که سال ها نهادهای مختلف از جمله خیرین بدنبال آن بودند، آن هم آماده سازی بانک اطلاعاتی جامع از نیازمندان و توزیع عادلانه کمک ها به سمت آن ها است که ضرورت ایجاد میکند در این برهه، همه خیرین محترم شهرستان دست به دست هم دهند و به منظور پرهیز از موازی کاری، کمک های مومنانه خود را به ستاد رزمایش همدلی لارستان که با محوریت بسیج مردمی انجام میشود تحویل داده تا بتوان دغدغه همیشگی خود را که کمک عادلانه به همه نیازمندان است محقق شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۷:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین