چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۸ب.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

بازدید فرماندار ویژه لارستان از 26 هزار هکتار جنگل کاری کهنه مرکزی

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، از طرح بیابان زدایی کهنه بخش مرکزی بازدید کرد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی  فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی  به همراه…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، از طرح بیابان زدایی کهنه بخش مرکزی بازدید کرد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی  فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی  به همراه احمد دلاور معاون عمرانی فرمانداری و منصور رضایی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، از طرح بیابان زدایی منطقه کهنه بخش مرکزی لارستان بازدید کرد و در جریان جزئیات این طرح قرار گرفت.

فرماندار ویژه لارستان، در حاشیه این بازدید ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده در حوزه بیابان زدایی و جنگل کاری منابع طبیعی، این اقدامات را زیر بنایی و تاثیرگذار در جلوگیری از بیابانی شدن منطقه دانست و اظهار داشت: با حفظ و توسعه منابع طبیعی بستر مناسب برای رسیدن به توسعه پایدار مورد نیاز است، که از این رو ضرورت دارد، حفاظت و گسترش فعالیت های منابع طبیعی به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گیرد.

حسنی، اظهار کرد: بهترین و مهمترین راه حفاظت از اراضی ملی با توجه به وسعت عرصه های ملی در سطح شهرستان، مشارکت مردم در حفاظت و هم در احیاء و بهره برداری، مورد نیاز جدی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح ها و پروژه های منابع طبیعی در جلوگیری از بیابان زدایی و کنترل ریزگردها، تخریب زمین، فرسایش آبی و بادی  و همچنین بازگشت زندگی به روستاها نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، نیز در این بازدید به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و گفت: طرح بياباني زدایی از سال۱۳۸۴ تاکنون در منطقه لارستان در حال اجراست که در کهنه بخش مرکزی ۲۶ هزار هكتار اراضي منابع طبیعی مورد مطالعه و بررسی دقیق کارشناسی قرار گرفته است و برای هریک از نقاط این محدوده مطالعاتی، پروژه های مختلفی تعریف شده است که شاخص ترین پروزه اجرا شده عملیات نهال کاری کهنه بخش مرکزی می باشد که با مشقت و سختی فراوان به میزان ۱۰۰۰ هکتار جنگل کاری انجام، که بیش از ۴۰ هزار نهال در این منطقه کاشته شده است.

رضایی، ادامه داد: برای جلوگیری از بیان زدایی، فرسایش خاک ، مدیریت هرز آب ها ، احیا و ایجاد پوشش های گیاهی ،جلوگیری از مهاجرت روستائیان، منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، عملیات احداث هلالی و کاشت نهال را در سطح ۱۰۰۰  هکتار از اراضی بیابانی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در منطقه کهنه بخش مرکزی لارستان شروع کرده است.

وی گفت: در این طرح  نهال هایی مختلف همچون کرت، استبرق، کهور ، کنار ، سمر، درمان عقرب، آکاسیا، ویکتوریا، و گز شاهی غرس شده است.

 س-۲۱۰

 

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین