یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

شب‌های قدر متفاوت لارستان به‌ دلیل شیوع بیماری کرونا+برنامه ها

امشب نخستین شب قدر از ماه رمضان امسال است اما سایه ویروس منحوس کرونا که از اسفندماه سال گذشته بر سر ایرانیان سنگینی می‌کند سبب شده برنامه‌ها امسال متفاوت برگزار…

امشب نخستین شب قدر از ماه رمضان امسال است اما سایه ویروس منحوس کرونا که از اسفندماه سال گذشته بر سر ایرانیان سنگینی می‌کند سبب شده برنامه‌ها امسال متفاوت برگزار شود.

به گزارش میلاد لارستان، در میان شب‌ها و روزهای پربرکت ماه رمضان، شب‌های قدر به فرموده قرآن بهتر از هزار شب است. همه مسلمانان به ویژه ایرانیان در این شب‌ها در جوار بقاع متبرکه ائمه اطهار، مساجد و حسینیه‌ها جمع شده و تا سحر خدا را به اسما و صفات گوناگون صدا می‌زنند.

امشب نخستین شب قدر از ماه رمضان امسال است اما سایه ویروس منحوس کرونا که از اسفندماه سال گذشته بر سر ایرانیان سنگینی می‌کند و سبب تعطیلی بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه ها شده است.

همزمان با قرار گرفتن در آستانه شب‌های قدر و با رفع برخی از محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی کرونا همچنین با اعلام شهرهایی با وضعیت سفید این امید در دل مؤمنین ایجاد شد که بتوان شب‌های قدر را در مساجد برگزار کنند.

در همین راستا اداره تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد لارستان در خصوص نحوه برگزاری مراسم‌های لیالی قدر در شهرستان لارستان اطلاعیه صادر کرد که بنا بر آن حد اکثر زمان جهت برگزاری مراسم احیاء دو ساعت می باشد و از طولانی شدن آن خودداری شود، فقط مساجدی که زیرساختهای لازم طبق پروتکلهای اعلام شده توسط ستاد مبارزه با کرونا را دارند مجاز به انجام مراسم میباشند، تشخیص و تصمیم گیری جهت برگزاری مراسم در اماکن مذهبی(در بند۲) به عهده ائمه محترم جماعات ، هیئت امناها و پایگاههای بسیج می باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: مراسم‌های شب قدر باید حتی الامکان در صحن اماکن و فضای باز برگزار شود، در محیط های باز فاصله از طرفین، پشت سر و جلو حداقل یک متر باشد و در محیط های سربسته از یک چهارم فضا استفاده شود، شرکت‌کنندگان در مراسم از ماسک و دستکش استفاده نموده، مهر، سجاده، قرآن و کتاب دعای شخصی را همراه داشته باشند، از پذیرائی و پخش نذورات خودداری نمایید، افراد بیمار، سالخورده و کودکان از شرکت در این مراسمات خودداری نمایند.

در این اعلامیه پیشنهاد شده است تا هزینه پذیرائی و نذورات با هماهنگی دفتر امام جمعه و مسول قرارگاه مواسات و همدلی شهرستان جهت کمک به نیازمندان هزینه شود.

در پایان تأکید شده است متولیان برگزارکننده تمام پروتکلهای بهداشتی را جهت سلامت مردم رعایت و ادارات ذیربط خصوصا دانشکده علوم پزشکی همکاری لازم را جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم داشته باشند.

در پی این اطلاعیه بود که ائمه جماعات، هیئت های امناها، مسئولین هیئات مذهبی، فرماندهان پایگاههای بسیج، متصدیان حسینیه‌ها و عموم مردم لارستان با تشکیل جلساتی در زمینه برگزاری برنامه های شب قدر برنامه ریزی کردند.

در زیر به تعدادی از مساجد و بقاع متبرکه که اقدام به برگزاری مراسم شب قدر در شب نوزده رمضان کرده اند، اشاره می شود:

۱٫ مـــراســم احـــیاء شــب هـــای قــدر در مسجد امام جعفر صادق علیه السلام: زمان مراسم از ساعت ۱۲ به مدت ۲ ساعت، ویژه برادران

۲٫ مراسم شب قدر از طرف حوزه مقاومت بسیج شهید مفید: مکان: سالن پیام زینب(س) روبروی بانک ملی مرکزی، از ساعت ۱۲ بامداد به مدت ۲ ساعت، ویژه برادران

۳٫ مراسم شب قدر در جوار قبور مطهر شهدا از ساعت ۲۴ بامداد به مدت ۲ ساعت

۴٫ مراسم شب های قدر در مسجد جامع شهر لار از ساعت ۲۴ به مدت ۲ ساعت

۵٫ مراسم مجازی شب قدر در شامگاه سه شنبه شب مورخ ۲۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۲ در پیج: http://www.instagram.com/hadis_vasl

این برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی نظیر همراه داشتن ماسک، دستکش، قرآن، مفاتیح، مهر الزامی است. از همراه آوردن کودکان و افراد سالخورده و عریزانی که بیماری های خاص دارند خودداری می شود.

مساجدی که مایل به اطلاع رسانی مراسم خود در شبهای قدر در سایت و کانال های پیام رسان در فضای مجازی میلاد لارستان هستند، می توانند از بخش نظرات سایت، اقدام کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۶:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین