جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

رونق دوباره سینما در لارستان

میلاد لارستان: نصب تجهیزات مدرن در سینما دیجیتال لار سبب شده که این شهر امکان اکران فیلم‌های جشنواره فجر را پیدا کند و در صورت قبول درخواست مسئولان این شهر…

میلاد لارستان: نصب تجهیزات مدرن در سینما دیجیتال لار سبب شده که این شهر امکان اکران فیلم‌های جشنواره فجر را پیدا کند و در صورت قبول درخواست مسئولان این شهر از سوی متولیان جشنواره، فیلم‌های جشنواره فجر به لارستان نیز می‌رسند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور است که این روزها تب و تاب برگزاری آن در مراکز استان‌ها و به ویژه پایتخت بر هیچ اهل فرهنگ و سینمایی پوشیده نیست.

شهرستان لارستان یکی از ۴ شهرستان استان فارس است که از لحاظ تجهیزات سینمایی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و همزمان با کشور از شهرهای اکران‌کننده فیلم‌های فاخر «محمدرسول‌الله» و «شاهزاده روم» بوده است.

این شهرستان که به تازگی نمایندگی انجمن سینمای جوان در آن تاسیس شده است در زمینه اکران فیلم‌های فاخر و برتر کشور از شهرهای پیشرو است و تاکنون فیلم‌های «رخ دیوانه»، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» و بسیاری از فیلم‌های دیگر را در سینما دیجیتال لار اکران کرده است.

نخستین سینمای شهر لار، سینما آزادی بوده که در سال ۸۶ به دلیل فرسودگی تجهیزات و کمبود منابع مالی برای تعمیر و تجهیز آن تعطیل شده بود تا اینکه به همت مسئولان لارستان تالار وحدت این شهرستان به سیستم دیجیتالی مجهز شد.

علی‌اصغر رفعت‌حقیقی، رئیس اداره ارشاد لارستان از نصب پرده سینمایی با تکنولوژی نانو و سیستم صدای دالبی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد که این امر نویدبخش خبر خوب دیگری است.

به گفته رفعت‌حقیقی نصب این تجهیزات سبب شده که لارستان امکان اکران فیلم‌های جشنواره فجر را پیدا کند و به همین دلیل رایزنی‌هایی با اداره کل برای تحقق این امر انجام گرفته است.

در صورت تحقق این امر لارستان نخستین شهرستان استان فارس پس از شیراز است که اکران فیلم‌های جشنواره فجر در آن صورت می‌گیرد.

بنا به گفته مهدی امیدبخش، معاون هنری اداره ارشاد اسلامی استان فارس این جشنواره ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در شیراز در تالار حافظ و سینما سعدی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه فیلم‌های این جشنواره از کیفیت بالایی برخوردار است سالن‌هایی که برای اکران انتخاب می‌شود باید از لحاظ تجهیزات صداوتصویر در حد قابل قبولی باشند.

در استان فارس باوجود پیشینه‌ فرهنگی و هنری تنها ۴ شهرستان مجهز به سیستم دیجیتال هستند که قابلیت پخش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را دارند با این حال امیدبخش هزینه بالای اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را دلیلی برای اکران نشدن این فیلم‌ها در شهرستان‌های استان غیر از شیراز می‌داند.

معاون هنری اداره ارشاد اسلامی استان فارس می‌گوید: با این حال در صورتی که مسئولان شهرستانی هزینه‌های اکران فیلم را بپردازند و  از لحاظ تجهیزات نیز سینمای شهرستان مجهز باشند، می‌توان یک یا دو فیلم را در شهرستان‌ها اکران کرد.

جمشید جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی درباره تجهیزات سینمایی لارستان می‌گوید: با فرسودگی شدید سینما آزادی لار، قریب به ۱۵ سال است که مردم لارستان از نعمت داشتن سینما محروم بودند.

به گفته وی پیگیری‌های زیادی برای مرمت سینما انجام شده اما موانع متعدد قانونی مانع از پیشرفت سریع کارها و تأمین اعتبار و بازسازی سینما شد به همین دلیل با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال تالار وحدت این شهرستان مجهز شد و مردم توانستند پس از سال‌ها فیلمی را بر پرده سینما به تماشا بنشینند.

مدت ۴ سال است که چراغ‌های تنها سینمای گراش خاموش شده اما به گفته جعفرپور امسال ۶۰۰ میلیون ریال برای تجهیز این سینما در نظر گرفته شده تا این سینما بعد از وقفه ۴ ساله دوباره راه‌اندازی شود.

وی می‌گوید: مجموعه سینما و آمفی تئاتر شهر قصه گراش نیز که از سال‌ها قبل در شهر گراش وجود داشت و به سمت فرسایش و تعطیلی پیش می‌رفت با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال نوسازی و تجهیز شد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین به ساخت مجتمع فرهنگی و هنری منیری اشاره کرد و از ساخت یک سالن سینما و آمفی تئاتر ۱۵۰ نفری و دو سالن سینما و آمفی تئاتر زیر ۸۰ نفر در این مجتمع خبر داد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۵:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین