چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱ب.ظ
::آخرین مطلب 20 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

سپاده: گرمای طاقت فرسا،‌خسارت زلزله و تداوم آن امان “خلیلی” را بریده،‌ فضلی:شرکتهای نفتی حق خود را به خلیلی ادا نمایند

کاندیدای سابق مجلس یازدهم در پیامی توجه مسئولان گراش اعم از فرماندار،‌ نماینده و مسئولان هلال احمر را به روستای پر از زلزله خلیلی و چند روستای دیگر در این…

کاندیدای سابق مجلس یازدهم در پیامی توجه مسئولان گراش اعم از فرماندار،‌ نماینده و مسئولان هلال احمر را به روستای پر از زلزله خلیلی و چند روستای دیگر در این روزها جلب نموده و خواستار توجه بیشتر به این روستاهای محروم بخش مرکزی گراش شد.

در بخشی از پیام داریوش سپاده که یک نسخه آن برای میلاد لارستان نیز ارسال شده آمده است: کمترین خواسته بحق مردم بخش مرکزی توجه می باشد که متاسفانه مردم ما با بی مهری مواجه شده اند. بنا بر برخی گزارش ها بافت قدیمی محل تخریب و یا بلااستفاده بوده و بایستی بیشتر و زودتر به بازسازی آنها توجه و اقدام نمود.

 چندین روز است که به دلیل گرمای طاقت فرسا و به دلیل تخریب بخش قابل توجهی از منازل مردم در اثر زلزله خصوصاً در روستای خلیلی و به دلیل عدم تامین مکان موقت  برخی از اهالی این مناطق هنوز مجبورند زیر سایه آفتاب اوقات بگذرانند.

 سپاده بیان داشته روستاهای بخش مرکزی (فداغ، خلیلی، لب اشکن، حسین آباد، حیدرآباد، محمد زینا، کنگ ریشه، بشیرآباد، علی آباد، پشت پری، تنگ خور) از مسئولین مربوطه خصوصا نماینده محترم،‌ فرماندار و سایر مسئولان شهرستانی و استانی درخواست دارند تا توجه و تسریع در حل  مشکلات آنها را در دستور کار خود قرار دهند. 

در همین حال عبداله فضلی بخشدار مرکزی گراش نیز در نامه ای به حسین زاده نماینده مردم با اشاره به فعالیت شرکت های نفتی در این منطقه اظهار داشته: وقوع ۳۰۰ زلزله تنها در محدوده این دهستان کوچک از یک سال ‌و نیم پیش تاکنون به صورت روزانه و نظر غیر رسمی کارشناسان زلزله ‌و زمین شناسی و اعتقاد ‌و فرضیه مردم مضطرب این دهستان را به نقش برداشت‌های منابع گازی بالادست این دهستان در فعال شدن گسل های این منطقه و زمین لرزه‌های سهمگین تایید کرده و توقعات درست این مردم شریف را به این مساله سوق داده که وقت آن رسیده تا این شرکت‌های عظیم فعال در حوزه نفت و گاز دین‌شان را به این همسایه معصوم و مظلوم ادا کنند.

وی از نماینده درخواست نموده تا  ترتیبی اتخاذ کرده تا از پتانسیل و ظرفیت‌های این شرکت‌ها ابتدا در کارشناسی و بررسی دقیق زلزله‌های مداوم این دهستان و  همچنین خرید، تهیه و نصب و استقرار چند دستگاه زلزله نگار جهت و از سوی دیگر  انجام چند پروژه مهم عمرانی در خلیلی اقدام گردد.

به گزارش میلاد لارستان  در این مورد لازم است فرمانداری محترم گراش و نماینده محترم پیگیری های لازم را به انجام برسانند.

در هر صورت مردم بخش مرکزی گراش حق خود را از مسئولین مطالبه نموده اند و شایسته است این موضوع به صورت جدی پیگیری گردد.  یادآور می‌شود در زلزله اخیر اگرچه خسارت جانی در منطقه خوشبختانه وجود نداشته است، اما برخی مردم  خسارت مالی زیادی دیده‌اند. لازم به ذکر می‌باشد حدود یک سال و نیم است که منطقه خلیلی در حال لرزش می باشد و علیرغم تذکرات صورت گرفته گویا اقدام مشخصی در این خصوص انجام نشده است. همچنین به دلیل نبود دستگاه لرزه‌نگاری تمام زلزله هایی که در محدوده دهستان خلیلی رخ می‌دهد، به نام مناطق اطراف ثبت می گردد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۶:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “سپاده: گرمای طاقت فرسا،‌خسارت زلزله و تداوم آن امان “خلیلی” را بریده،‌ فضلی:شرکتهای نفتی حق خود را به خلیلی ادا نمایند”

  1. علی از گراش گفت:

    جالبه سپاده شده دایه مهربانتر از مادر ، اقای سپاده مردم خیراندیش گراس کار خیرشون شهره عام وخاص هست ونماینده جوان تلاش شبانه روزی داره و بلافاصله بعد از زلزله فرماندار وبخشدار را فرستاده منطقه و هلال احمر وبنیاد مسکن هم که بحث چادر ووام را حل کردند و خودش به فضلی گفته همچین نامه ای بنویس جهت اطلاع ،
    ……

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین