جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

بخش عظیمی از سپرده‌های بانکی فارس متعلق به مردم لارستان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده، به دلیل شرایط ویژه منطقه لارستان و مراودات و ارتباطالت تجاری سرمایه‌گذاران لاری با کشورهای حوزه خلیج فارس،…

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده، به دلیل شرایط ویژه منطقه لارستان و مراودات و ارتباطالت تجاری سرمایه‌گذاران لاری با کشورهای حوزه خلیج فارس، بخش عظیمی از سپرده‌های بانکی موجود در استان فارس متعلق به مردم این شهرستان است، گفت: ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی با بهره ۱۲ درصد به واحدهای تولیدی این استان در بخش های مختلف که به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، اختصاص یافت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، ظفر افشون، در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس که به میزبانی شهرستان لارستان برگزار شد، بیان داشت: دولت برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در کل کشور برای واحدهایی که خسارت جدی دیده‌اند، اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: سهم استان فارس از این مبلغ ۲۳ هزار میلیارد ریال است که فرمانداران ۳۶ شهرستان این استان باید با حساسیت، جدیت و پیگیری مستمر به دنبال جذب این مبلغ به عنوان یک فرصت مناسب برای جهش تولید، اشتغال و حمایت از واحدهای خسارت دیده باشند.

به گفته افشون، سهم شهرستان لارستان از این رقم، ۵۲۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: شیوه‌نامه اعطای تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان فارس توسط حوزه معاوت اقتصادی و همچنین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان به متقاضیان استفاده از این تسهیلات ابلاغ شده است.

افشون اضافه کرد: این تسهیلات در قالب سه نوع تسهیلات ۶ میلیون، ۱۲ میلیون و ۱۶ میلیون تومانی به واحدهای خسارت دیده ناشی از شیوع کرونا پرداخت خواهد شد.

او گفت: در سال ۹۸ نیز رقمی افزون بر سه هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف در استان فارس پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از برخی طرح‌های تولیدی و همچنین شرکت در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان لارستان ، اظهار داشت: ۱۰ واحد تولیدی بزرگ که نقش و سهم تعیین کننده‌ای در امر اشتغال و سرمایه‌گذاری در این منطقه دارند، در این نشست که با حضور مدیران نهادهای مختلف و بانک‌ها برگزار شد، تعیین تکلیف شدند.

افشون ادامه داد: شرکت تولیدی کنسرو تن ماهی آرین با تولید سالانه افزون بر هشت هزار تن، کارخانه چوبی کاج لار، واحد تولیدی آرد و گندم لار، شرکت خورشید طلایی لارستان، شرکت تولیدی انواع بیسکویت ویتانا در لار و شرکت لارین فوم از مهمترین واحدهای تولیدی بودند که در نشست یاد شده، وضعیت آنان مشخص شد.

او بیان کرد: مشکل نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش، عدم مجوز لازم برای تخصیص آب، مشکلات مربوط به تقسیط تسهیلات، واگذاری سند زمین و افزایش میزان محدوده زمین برای توسعه طرح‌ها، احداث جاده دسترسی و همچنین موضوع سختگیری برخی از بانک‌ها از جمله چالش‌های فرا روی این ۱۰ واحد تولیدی بود که وضعیت تمام آنها مشخص،تصمیم‌ها و مصوبات لازم برای رفع مشکلات این واحدها نیز اتخاذ شد.

وی، همچنین ضمن تاکید بر شناسایی و تمرکز بر ظرفیت‌های بالقوه منطقه لارستان با هدف کمک به توسعه این شهرستان، مناطق جنوبی و سایر نقاط استان فارس، گفت: باید سپرده‌های موجود بانکی سرمایه‌گذاران و افراد دارای تمکن مالی منطقه لارستان، به عنوان یک راهبرد اساسی وارد جریان تولید و چرخه فعالیت‌های اقتصادی عام‌ المنفعه شود.

این مقام مسوول اضافه کرد: با بررسی‌های انجام شده، به دلیل شرایط ویژه منطقه لارستان و مراودات و ارتباطالت تجاری سرمایه‌گذاران لاری با کشورهای حوزه خلیج فارس، بخش عظیمی از سپرده‌های بانکی موجود در استان فارس متعلق به مردم این شهرستان است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “بخش عظیمی از سپرده‌های بانکی فارس متعلق به مردم لارستان است”

  1. ناشناس گفت:

    مال خوری هاست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین