سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

نهال کاری ارتفاعات تنگ پَدز لارستان

ارتفاعات تنگ پَدز لارستان به همت فعالان انجمن سبزاندیشان خور و گروه لار آفرود و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان سبز و احیاء شد. به گزارش میلاد لارستان به…

ارتفاعات تنگ پَدز لارستان به همت فعالان انجمن سبزاندیشان خور و گروه لار آفرود و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان سبز و احیاء شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان گفت: با هدف احیاء عرصه‌های جنگلی، تقویت و حفاظت از پوشش گیاهی، تعداد ۱۷۳ نهال با همت جمعی از فعالان انجمن سبزاندیشان خور لارستان در این منطقه غرس و آبیاری شد.

وی افزود: با توجه به شرایط سخت محیطی در مناطق بیابانی، غرس نهال‌ها در این مناطق امری ضروری است و اجرای طرح‌های نهال‌کاری راهی برای جلوگیری از فرسایش بادی در منطقه محسوب می‌شود.

رضایی گفت: این نهال‌ها شامل گونه‌هایی از کنار، کهور، آکاسیا، اوکالیپتوس، کرت و بنه است که با آب و هوای منطقه سازگاری دارند.

وی گفت: برای جلوگیری از تبخیر آب و کمک به حفظ رطوبت خاک، بصورت ابتکاری اطراف نهال‌ها با خاک اره و ضایعات پنبه پوشانده شده است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با بیان اینکه اجرای این گونه طرح‌ها در تعدیل و تلطیف آب و هوای منطقه مؤثر است گفت: از نتایج حاصل از اجرای طرح‌های نهال‌کاری در مناطق بیابانی می‌توان به تثبیت خاک و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و مهار حرکت ماسه‌های روان به سمت شهر‌ها و روستا‌ها اشاره کرد.

رضایی افزود: عملیات نهال کاری در مناطق بیابانی علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک، موجب تثبیت شن‌های روان و مقابله با پدیده شوم بیابان‌زایی و جلوگیری از فرسایش آبی و بادی و تقویت سفره‌های آبی منطقه و همین طور ایجاد منظر زیبا خواهد شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین