جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تشخیص به موقع پزشک موجب جلوگیری از فلج شدن یک زن 55 ساله شد

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا علیه السلام لارستان از تزریق موفقیت آمیز داروی حل کننده لخته خون در بیمار دچار سکته مغزی خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به…

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا علیه السلام لارستان از تزریق موفقیت آمیز داروی حل کننده لخته خون در بیمار دچار سکته مغزی خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان دکتر بهزاد رضایی در ارتباط با تزریق موفقیت آمیز داروی ترومبولیتیک اظهارداشت: خانم ۵۵ ساله که متوجه فلجی سمت راست بدن و اختلال در تکلم شده بود بلافاصله به بیمارستان مراجعه و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، انجام سی تی اسکن و ویزیت بیمار توسط دکتر اشکوه متخصص مغز و اعصاب، سکته مغزی بیمار تائید و تصمیم به تزریق داروی حل کننده لخته گرفته شد.

وی افزود: خوشبختانه تزریق دارو با موفقیت انجام و بعد از یک هفته تقریباً فلج اندام بیمار به صورت کامل برطرف و با حال عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص گردید.

دکتر رضایی در این باره گفت: سکته مغزی به عنوان یک بیماری شایع مطرح می باشد که در صورت عدم درمان صحیح و به موقع، باعث معلولیت دائمی بیمار می‌شود. مسئله مهمی که در درمان این بیماران مورد توجه می باشد، مراجعه سریع بیمار به اورژانس در کمتر از چهار و نیم ساعت به محض شروع علائم است که می توان با تزریق به موقع داروی ترومبولیتیک، از بروز معلولیت و فلج دائمی پیشگیری کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین