جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

اجرای یک طرح سرمایه گذاری در هر روستا، مشکل بیکاری جوانان در لارستان حل می کند

فرماندار ویژه لارستان گفت: اگر در هر روستا یک طرح سرمایه گذاری اجرایی شود، بخشی از مشکل تولید و اشتغال جوانان بیکار در منطقه حل می شود به گزارش میلاد…

فرماندار ویژه لارستان گفت: اگر در هر روستا یک طرح سرمایه گذاری اجرایی شود، بخشی از مشکل تولید و اشتغال جوانان بیکار در منطقه حل می شود

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در مراسم هفته روستا و عشایر که در روستای کریشکی به نمایندگی از بخشهای بیرم و صحرای باغ لارستان برگزارشد، ضمن تبریک هفته روستا و عشایر با بیان اینکه در طول تاریخ، رشد و توسعه ی جوامع بشری از روستا و عشایر شکل گرفته است؛گفت: پایه و محور اساسی رشد و توسعه و معادلات اجتماعی و آن غنای فرهنگی که در جامعه حاکم است و یا موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی و علمی غیره که در جهان مشاهده می کنیم، ریشه و منشاء همه آنها از روستاها و عشایر نشأت گرفته است.

وی تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق افرادی که امروزه در عرصه مدیریتی انجام وظیفه می‌کنند چه در سطح شهرستانی و چه در سطح استانی و ملی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و غیره، می‌بینیم که همه تربیت شدگان مناطق روستایی و جامعه عشایری هستند.

معاون استاندار فارس خاطر نشان کرد: از نظر معیشتی، مواد غذایی و مصرفی و تولیدکنندگان سلامت محور و فرش های زیبایی که در دنیا جلوه‌گری می‌کند، همه به دستان توانمند دختران و زنان روستایی و عشایر شکل گرفته است، که اینها مایه افتخار و نشان‌دهنده اصالت و فرهنگ روستاییان و عشایر غیور ایران زمین است.

وی با بیان اینکه نباید آداب و رسوم روستاییان و عشایر به فراموشی سپرده شود؛ گفت: حرکت جوامع روستایی دارای اصالت، تاریخ و واقعیت‌های زندگی است که همه ریشه در زندگی روستایی و عشایری دارد.

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: در روستا صفا، صمیمیت، وحدت، برادری، همگرایی و همدلی وجود دارد و در آن ارزش های اسلامی و انسانی موج می زند.

حسنی با بیان اینکه روستاییان تولید کننده و مولد مواد غذایی و مصرفی و یا در حوزه اقتصادی تاثیرگذار هستند گفت: وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان، بخشداران، شوراها، دهیاران و معتمد این این است که نگذاریم داشته‌های خودمان به فراموشی سپرده شود و باید این فرهنگ غنی که‌ میراث گذشتگان است را حفظ کنیم.

نماینده عالی دولت در لارستان به موضوع مسکن روستاییان نیز اشاره کرد و گفت: این مهم در اولویت کار بنیاد مسکن قرار گرفته است، که تصمیمات خوبی هم در این خصوص اتخاذ گردیده و مراحل اجرایی آن در دست پیگیری است.

فرماندار ویژه لارستان به مشکل آب بیرم هم اشاره کرد و گفت: ما قبول داریم که آب بیرم مشکل دارد و در این راستا به طور مستمر با مدیران کل استانی مکاتبه و پیگیری های لازم صورت پذیرفته و در سطح ملی نیز، هم نماینده مردم و هم مسئولان استانی به جد پیگیر این موضوع می باشند و در استان و کشور آن حساسیت لازم شکل گرفته است که امیدواریم نتایج مثبت و خوبی در پی داشته باشد.

وی با توجه به حساسیت ایجاد شده و اینکه توجه رده‌های مختلف مسئولان به موضوع، جلب شده و پیگیر هستند، انتظار داریم که برخی شبکه‌های اجتماعی را به تبلیغات منفی که گاها موجب سوء استفاده معاندین نظام می‌شود؛ تبدیل نکنند.

حسنی با بیان اینکه انتقاد سازنده و اعتراض خوب است، اما نباید بگذاریم تبدیل به تخریب و سست شدن پایه های حاکمیتی شود؛ اذعان کرد: ما در کنار مردم هستیم و تا آنجائیکه بتوانیم از توان تمام خود استفاده می‌کنیم و نمی‌گذاریم این تعامل خوب مردم و حاکمیت در منطقه به تعارض تبدیل شود که برنامه های زیرساختی، خدماتی، عمرانی و توسعه ای بخصوص در مناطق روستایی را تحت تاثیر منفی قرار دهد.

این مقام مسئول به زلزله خیز بودن منطقه بیرم هم اشاره کرد و گفت: هلال احمر لارستان بایستی از این به بعد خانه‌های هلال را در این بخش سریعاً راه اندازی و قسمتی از انبار امدادی جنوب را برای بیرم ذخیره کند.

وی در ادامه باز هم یادآور شد که اگر هر روستا و یک آبادی یک طرح سرمایه گذاری و تولیدی را در سطح روستای خود اجرایی کند می‌توان بخشی از مشکل تولید و اشتغال جوانان بیکار در منطقه را حل کرد و در این خصوص دولت نیز زیرساخت‌های لازم را فراهم می کند .

در پایان از دهیاران و روسای پاسگاه‌های انتظامی روستاهای بخش بیرم و صحرای باغ از طرف معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و بخشداری های بیرم و صحرای باغ تجلیل شد.

همچنین در این مراسم مشکلات و درخواست های روستاهای بخش های بیرم و صحرای باغ نیز توسط بخشداران و روسای شوراهای اسلامی این بخش ها مطرح شد که مهمترین آنها کمبود آب شرب، ایجاد خانه های هلال، نبود آتش نشانی، عدم امکانات ورزشی و تفریحی، احداث جاده دوم لاورستان، نبود نانوایی در روستای محمدقاسمی، عدم آنتن دهی موبایل در برخی روستاها، تخصیص قیر رایگان به دهیاری ها، افزایش اینترنت، فرسوده بودن لوله های آب، بهسازی رودخانه های فصلی، لوله کشی گاز روستای علی‌آباد اوکشی ، تکمیل سالن های ورزشی و هزینه زیاد انشعاب آب بود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۴:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین