شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5
مباحث نخستین نشست خبری حسین‌زاده

از ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان و سرمایه گذاری در خنج تا استقرار ادارات در گراش و اوز

در نخستین نشست حسین حسین‌زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز با خبرنگاران مباحث مهمی درخصوص حوزه انتخابیه با موضوعاتی نظیر ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان به…

در نخستین نشست حسین حسین‌زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز با خبرنگاران مباحث مهمی درخصوص حوزه انتخابیه با موضوعاتی نظیر ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه، انجام سرمایه گذاری  در خنج و استقرار ادارات در شهرستان‌های تازه تأسیس گراش و اوز مطرح شد.

به گزارش میلاد لارستان، نخستین نشست خبری حسین حسین‌زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز با اصحاب رسانه و خبرنگاران پس از آغاز به کار مجلس شورای اسلامی به میزبانی سالن اجتماعات شهرداری جویم با حضور فعالان رسانه‌ای چهار شهرستان این حوزه انتخابیه برگزار شد.

در این مراسم، نماینده مردم شهرستان های لارستان،خنج،گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان جویم با کد ماده ۲۳ اخذ شده و اکنون در ردیف پیوست ۲۰ قرار دارد، اظهار داشت: یعنی طرح های مطالعاتی وقتی به جدول ۱۹ برسد به معنای خارج شدن از مطالعه و ردیف بودجه است که انصافا پیگیری هایی از طرف مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان، فرماندار ویژه لارستان و رییس سازمان برنامه و بودجه شده و  بنده نیز طی جلسه ای با سازمان مذکور جهت  تسریع این امر پیگیری شد  که در ردیف بودجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای پروژه بیمارستان جویم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که  اگر خیرین پای کار نباشند با بودجه دولتی پروژه زمان بر می شود و طول خواهد کشید، افزود: در خصوص محور جویم-خرده‌دره نیز نامه نگاری و پیگیری انجام شده که امید می رود بتوانیم اعتبار لازم را کسب کنیم هرچند که بسیاری از پروژه ها را نمی توان به امید بودجه دولت انجام داد.

حسین زاده در خصوص بودجه ۱۴۰۰ و نفت و انرژی و تحریم ها تصریح کرد: با توجه به آثار منفی کرونا که در زمینه اقتصادی دیده شده ساختار بودجه با رفع موانع تولید است و توسعه مشارکت عمومی و خصوصی می پذیرد اما کسری شدید حدود ۵۰% یا بیشتر داریم اما نکته مهم این است که بودجه ۱۴۰۰ در حالی بسته می شود که نزدیک به پایان دولت فعلی است و هفته آینده در صحن علنی مجلس بحث و گفتگو خواهد شد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کتابخانه بنارویه که جزء دغدغه های بنده نیز است و بدریه جوکاری عضو شورای شهر نیز به طور جدی پیگیر این کار هستند، ادامه داد: اولین آیتم جهت تخصیص بودجه این مورد انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در زمینه مجلس انقلابی نیز همه در حال تلاش هستند و همه ما مخالف توهین هستیم، عنوان کرد: مجلس جای قانون و دغدغه است و همچنین وضعیت معیشت مردم که تلاش در بهبود معیشت افراد کم درآمد، تجارت خارجی و صادرات غیر نفتی هستیم.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه قیمت گذاری کالاها از وظایف وزارت صمت است، بیان کرد: طرح تولید مسکن ملی کلید زده شده و ۲٫۵  میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که به آنان مالیات تعلق گرفته و تمام این مسائل نیاز به همدلی دارد.

حسین زاده در خصوص بند خاکی بهمنی و تکمیل روشنایی و چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای جویم بیان داشت: بند خاکی که پیگیر هستیم و روشنایی و چمن مصنوعی که در سفر استاندار به روستای کاریان نیز مطرح شد با توجه به تخصیص اخذ شده از وزارت نفت امیدواریم این مورد تا پایان سال انجام پذیرد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی خنج پیگیری و کددار شده است، یادآور شد: موضوع راه اندازی دانشکده پیراپزشکی در خنج نیز مورد موافقت قرار گرفته است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع اتمام احداث محور لامرد-خنج درحال پیگیری است  و اعتبار ابلاغی این طرح ۱۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تصریح کرد: وضعیت راهها وضعیت خوبی نیست اما نباید ناامید شد و بایستی صادقانه با مردم حرف زد.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه درخصوص تصویب لغو پروتکل الحاقی رأی مثبت دادم، تأکید کرد: چون ما بدعهدی نکردیم و این خود یک کمک است.

وی بحث استقرار ادارات در گراش از وظائف فرمانداری است و نماینده دخالتی در عزل و نصب ندارد، گفت: وضعیت مسئولیت جهاد کشاورزی گراش تا یکماه آینده انجام می شود، برای تعیین مدیر مخابرات این شهرستان نیز با مخابرات فارس صحبت شده  و برای اداره دارایی نیز در حال پیگیری است.

نماینده مردم چهار شهرستان جنوب فارس در مجلس شورای اسلامی با تمجید از تلاش مردم و مسئولان شهرستان اوز در پیگیری استقرار ادارات، افزود: در اوز واقعا پیگیر و فعال هستند از فرماندار گرفته تا شورا، معتمدین و خیرین که به جد پای پای کار اند که جادارد از آنان تقدیر کنیم.

حسین‌زاده با ابراز تأسف از گرانی مسکن، یادآور شد:  این مشکل همه جا مشکل وجود دارد و یکی از راهکارها برای کاهش قیمت مسکن در شهر گراش موضوع مهم بحث شهرک سازی از قبل پیش‌بینی شده و مطالعات آن صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه بنده موافق شفافیت آرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستم، تصریح کرد: در خصوص شفافیت آرای نمایندگان نیز که در حال چکش کاری است و اگر اکنون آرا مشخص نمی شود به ساختار مانیتورینگ مجلس برمی گردد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح حمایت از خبرنگاران از مجلس دهم کلید خورده است، یادآور شد: در این مجلس نیز از این طرح حمایت می‌کنیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم اضافه کرد: برخی پروژه های کلان اقتصادی نیز در برخی مناطق و به فراخور ظرفیت ها ، استعدادها و قابلیت های منطقه ای پیش بینی ، برنامه ریزی و طراحی شده که یکی از مهمترین این طرح ها شامل ایستگاه تقویت فشار گاز شهرستان خنج با سرمایه گذاری شرکت ایرانی پرشیا با حدود ۱۳۰ میلیون یورو است.

وی با بیان اینکه این طرح مهم اقتصادی سرانجام با رایزنی و حمایت وزارت نفت به زودی و ظرف یک ماه آینده ورد فاز اجرایی خواهد شد گفت: با توجه به پیش بینی ها برای حدود ۳۰۰ نفر مستقیم و ۷۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در این طرح مهم گازی اشتغالزایی خواهد داشت.

حسین زاده ،ضعف محسوس زیرساخت ها در حوزه های راه، آب و مخابرات را از عمده چالش ها و مشکلات مردم در شهرستان های چهارگانه لارستان، خنج، اوز و گراش دانست و گفت: محرومیت مردم این منطقه باحدود ۱۹ هزار کیلومتر مربع و ۱۹ درصد مساحت استان فارس و داشتن بسیاری از ظرفیت ها در بخش های مختلف به خصوص در حوزه انرژی ، معادن و ظرفیت های تاریخی زینبده نیست.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: طول کل راه های منطقه لارستان بیش از سه هزار و ۶۷۶ کیلومتر است اما میزان بزرگراه های ساخته شده در منطقه با وجود محورهای پرتردد و کریدور شمال به جنوب هنوز کمتر از ۲۳۰ کیلومتر است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه طرح مبارزه با فساد در مجلس مصوب شده و یکی از راههای آن بحث تحقیق و تفحص است، ادامه داد: پروتکل الحاقی به معنای خروج از برجام نیست و ما در قالب ماده ۲۶ و ۳۶ اجازه داریم که اگر طرف مقابل بدعهدی کرد ما هم به سمت کاهش تعهدات روی آوریم و به جهت حفظ صیانت این کار را انجام دادیم.

وی درخصوص ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه گفت: بایستی در زمینه ارتقاء دانشکده ابتدا قوانین را مطالعه کنیم، دانشکده علوم پزشکی لارستان یک سر و گردن از گراش بالاتر است و بیش از ۹۰ درصد آیتم ها را دارد و با استان شدن می توان دو دانشکده را ارتقا داد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای اینکه حقانیت نماینده ثابت شود و اگر در مقام پاسخگویی برآیم باید بگویم عادت بد منطقه جنوب فارس دیده تنگی است و چرا تفکرات ما نباید فرامنطقه ای باشد؟ تأکید کرد: بنده تا کنون هیچ نامه ای در خصوص ارتقاء دانشکده علوم پزشکی گراش یا دیگر مسائل انجام نداده ام، مردم لارستان مردم شریف و نجیبی هستند  و من با مردم لار مشکلی ندارم، اما برخی مسئولین که باعث عقب افتادگی لارستان شده اند این مسائل را مطرح می کنند که مثلا نماینده به فکر زادگاه و شهرستان خود است در حالی که بنده با هدف و ایده کار می کنم و در فضای مجازی و برخی نشریات آماج حملات قرار می گیرم،اگر نماینده مبلغی را به شهر خود اختصاص دهد مورد توهین واقع می شود، فضای مجازی و عمومی جامعه را با این حرفها مسموم می کنند، من انتظار تشکر ندارم چون وظیفه خود را انجام می دهم بایستی دست به دست هم داد و با همدلی و نه همزبانی  پیش رویم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هرچند ۴ شهرستان لارستان، خنج، گراش و اوز مشکلاتی دارند اما در روستاها مشکلات زیاد است و وقتی از نزدیک شاهد مشکلات آنان باشیم واقعا باعث اندوه و درد فراوان است و اشک از چشمان سرازیر می شود، ادامه داد: ما آمده ایم کار کنیم، وقتی می بینیم، مثلا خنج ظرفیت انرژی دارد چرا پروژه ای که کلید می خورد مسئولین آن را وتو می کنند؟ ما ادعا داریم که بندر لنگه و بستک، لامرد، مهر، گله‌دار و حتی ابوموسی جزء ما بوده، چرا از ما جدا شدند؟ چرا تفکرات ما فرامنطقه‌ای و بزرگ نیست؟ همین کارها باعث عقب ماندگی شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه آب بیرم کلید خورده به جای اینکه بگویند این کار انجام شده،دیده تنگی دارند، افزود: ما خود را مسئول می دانیم و از تمام کسانی که همکاری می کنند کمال تشکر دارم.

خبرنگار: آرزو جهان پیما-جویم

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “از ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان و سرمایه گذاری در خنج تا استقرار ادارات در گراش و اوز”

  1. اوزی گفت:

    انصافا نماینده فعلی مجلس طرحی نو در منطقه ایجاد کرد ایشان فردی خوش فکر جامع الاطراف هستند وتنگنظری ندارند به همه ۴ شهرستان لار گراش اوز وخنج در حوزه انتخابیه سر کشی ورسیدگی عادلانه می کنند

  2. لاری گفت:

    باسلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت نماینده محترم ، مردم منطقه بیش از ده سال است که درخواست های مهمی دارند به امید برآورد شده این درخواستها از طرف جنابعالی :
    استقرار هر چه سریعتر دانشگاه علوم پزشکی در لارستان، همانند شهرستانهای ایرانشهر، جیرفت، فسا، جهرم و … بدون هیچ عذر و بهانه ای دیگر از طرف مسئولان امر
    تسریع در مصوبات مسکوت مانده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همانند ایرانشهر و جیرفت ، و همچنین مصوبه ایجاد اداره کل صنعت و معدن و جهادکشاورزی ، همانند شهرستان جیرفت ،که واقعا حق لارستان در این موارد ضایع شده است .
    تسریع در اجرایی شدن منطقه ویژه اقتصادی و بندرخشک لارستان به صورت ویژه همانند شهرستان جهرم ….

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین