چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۶ب.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

صدور اسناد تک برگ برای ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی لارستان

در راستای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی و پیشگیری از زمین خواری مالكيت ۱۲۰ هزار و ۸۰۲ هکتار از اراضی ملی شهرستان لارستان با اخد سند تک برگ تثبیت شد…

در راستای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی و پیشگیری از زمین خواری مالكيت ۱۲۰ هزار و ۸۰۲ هکتار از اراضی ملی شهرستان لارستان با اخد سند تک برگ تثبیت شد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از شیرازه، مسعود لادنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با اشاره به اهمیت تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی گفت : در راستای تحقق اهداف و سیاستهای سازمانی و تثبیت مالکیت دولت بر روی اراضی ملی و نیز حفاظت از انفال ۱۲۰ هزار و ۸۰۲ هکتار دیگر از اراضی ملی شهرستان لارستان داراي سند تک برگ شد.

وی افزود: اسناد صادر شده مربوط به ۱۰ پلاک شهرستان بنام های گود قلات بخش صحرای باغ، صحرای بهاءالدینی هرمود، سایبان و بلوچی، زاهد محمود، مراتع پشت راه دارابی صحرای بریز، مراتع غربی و جنوبی صحرای دهکویه، مراتع جنوبی حسین آباد و دشتی و خلور، برکه انجیر و برکه زهرا، صحرای نیمه شمالی و کهن رینگی است.

لادنی با بیان اینکه پیشگیری از تعرض به اراضي دولتی از اولویتهای مهم اساسی در حفاظت از منابع طبيعي است تصریح کرد: با صدور اسناد تک برگ بر روی اراضی دولتی علاوه بر تثبیت و تایید مالکیت دولت و اموال بیت المال از تخریب و تصرف افراد سود جو و فرصت طلب نیز جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد : مهم ترین نکته در خصوص حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بویژه جنگل ها توجه به ماده ۹ قانون حدنگار یا کاداستر است تا ضمن صدور سند مالکیت کاداستری برای این عرصه ها از هر گونه تعارض و دست اندازی به آنها نیز پیشگیری شود .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با اشاره به همکاری و تعامل خوب اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در صدور اسناد تک برگی با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه های دولتی نیز رفع خواهد شد .

لادنی افزایش ضریب حفاظتی ، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی ، به روز رسانی ودسترسی آسان به اطلاعات و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از ديگر اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد .

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین