سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

معاون وزیر:ساخت با خیرین-تجهیز با دولت؛ رصد، کلنگ زنی و افتتاح پروژه های مهم منطقه توسط “جان بابایی”

معاون وزیر بهداشت در سخنانی با بیان اینکه هدف از حضورش در جنوب فارس پیگیری پروژه  های بهداشتی نیمه کاره می باشد به نقش تجهیزگر وزارت بهداشت در پروژه های…

معاون وزیر بهداشت در سخنانی با بیان اینکه هدف از حضورش در جنوب فارس پیگیری پروژه  های بهداشتی نیمه کاره می باشد به نقش تجهیزگر وزارت بهداشت در پروژه های خیرساز اشاره نموده و  اظهار داشت: امیدواریم با راه اندازی بیمارستان ها و مراکز درمانی جنوب فارس بسیاری خدمات از مرکز استان به این مراکز منتقل گردد و مردم آرامش بیشتری احساس کنند.

به گزارش میلادلارستان دکتر جان بابایی معاون وزیر بهداشت در معیت حسین زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران شهرستان های لارستان، خنج و گراش و اوز و همچنین خیرین ۴ شهرستان در جنوب فارس حضور یافته و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های بهداشتی منطقه قرار گرفت.

معاون وزیر در ابتدای سفر خود به منطقه  با حضور در بیمارستان امیرالمومنین(ع) و دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش از پروژه‌های بهداشت و درمانی این مجموعه بازدید بعمل آورده و پس از بازدید از مرکز رادیوتراپی و کلینیک های بیمارستان در جلسه هیات رئیسه و تجلیل از خیرین این شهرستان نیز حضور یافت.

جان بابایی طی حضور در خنج در مراسم کلنگ زنی بیمارستان فوق تخصصی ۱۸۰ تختخوابی خیرساز این شهرستان با بیان اینکه امیدواریم از  پروژه مذکور تمام منطقه بهره مند گردند گفت:  استان فارس بزرگ بوده و دسترسی مردم به مرکز استان دشوار می باشد به همین دلیل نیازمند این مراکز منطقه ای هستیم تا خیلی از کارهایی که مردم باید در مرکز استان یا پایتخت به آن برسند در همین منطقه صورت گیرد.

معاون وزیر بهداشت افرود: وزارت بهداشت هم پس از اتمام پروژه در بحث تامین تجهیزات و نیروی انسانی قدم خواهد برداشت و  برای این اتفاق قول مساعد میدهیم و امیدواریم پس از افتتاح مرکز شاهد ایجاد یک مرکز فوق تخصصی باشیم که به مردم منطقه و شهرهای اطراف خیر می رساند.

این مقام مسئول در بازدید از پروژه های بهداشتی شهرستان اوز نیز توسعه بخش هایی از بیمارستان امیدوار اوز با استفاده از توان خیرین و نیز آغاز ساخت بیمارستان جدید خیرساز راهپیما در اوز اشاره نموده و بر تعهد وزارت بهداشت در تامین تجهیزات این مراکز جدید تاکید نمود.

  دکتر جان بابایی که بخش اعظم سفرش را در گراش و  ساعات پایانی سفرش به منطقه را در لارستان حضور یافته بود، در ابتدای حضور در لارستان بخش ۳۰ تختخوابی کرونا خیر ساز را مورد بهره برداری قرار داده و اظهار داشت: در آینده با رفع ویروس منحوس نیز به منظور گسترش بخش اورژانس، این بخش مورد استفاده دیگری خواهد گرفت. همچنین وی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح (PICU) بخش ICU اطفال اشاره نموده و اظهار داشت: این طرح  بعد از بیمارستان نمازی شیراز در لارستان راه اندازی شده و از این حیث لارستان در جنوب فارس و شمال هرمزگان به صورت قطب بخش ICU اطفال می تواند نقش ایفا نماید.بخش اسکان پزشکان، اورژانس و چندین افتتاح دیگر از جمله دیگر پروژه های خیر ساز می باشد که با حضور معاون وزیر مورد بهره برداری قرار گرفت.

جان بابایی با اشاره به پروژه های آتی در دست اقدام خیرین منطقه به بخش های خدمات تشخیصی سرطان و نیز قلب و عروق اظهار داشت: در تمامی پروژه های مذکور ساخت بنا به عهده خیرین بوده و تجهیز آنها بر عهده وزارت بهداشت و دولت  می باشد و این امر نمود خوبی از مشارکت خیرین می باشد.

معاون وزیر بهداشت با ارائه توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا و نیز اقدامات صورت گرفته در خصوص اطمینان بخشی به واکسن های تزریقی اظهار داشت: روند کرونا خوشیختانه در حال نزولی شدن بوده و امید است که با تزریق واکسن بازهم کم و کمتر شود. وی گفت: در کارگروهی که در خصوص عوارض واکسن ها تشکیل شده موارد تزریقی واکسن در حال بررسی بوده و عارضه قابل توجه مشاهده نشده است.

وی اظهار داشت:به ظور متوسط سالیانه حدود ۴۰۰ هزار نفر به دلایل مختلف در کشور دچار مرگ و میر می شوند که ماهیانه بیش از ۳۳۰۰۰ نفر را بالغ می شود که اکثریت افراد را افراد سالمند تشکیل می دهند.

جان بابایی گفت: با توجه به اینکه روند تزریق واکسن از افراد بالای ۸۵ سال آغاز شده و در حال حاضر تزریق به ۷۰ ساله ها در حال انجام است و با عنایت به این که بخشی از مرگ و میرهای سالینه در افراد سالمندی می تواند رخ دهد که دچار بیماری زمینه ای بوده و حتی واکسن نیز به آنها تزریق شده این القای غلظ رخ داده که واکسن عامل مرگ و میر افراد سالمند بوده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: عارضه ای که باعث  توقف .واکسن در کشور شود تاکنون مشاهده نشده است

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “معاون وزیر:ساخت با خیرین-تجهیز با دولت؛ رصد، کلنگ زنی و افتتاح پروژه های مهم منطقه توسط “جان بابایی””

  1. ناشناس گفت:

    اینهمه خیرین و خیراندیشان منطقه پایکار هستند ،حداقل نباید دولت هم قدمی برای ارتقای علوم پزشکی لارستان به دانشگاه بردارد ،حداقل نباید برای اختصاص ردیف بودجه پردیس علوم پزشکی کاری انجام دهد

  2. لاری. گراشی گفت:

    دوران این وزرا و دولت هم. تمام. شده. است. هرقول ووعده ای بدهند کارایی ندارد. باز. روز از نو روزی. از نو. افرادی به زودی. در وزارت خواهند آمد که. لار وگراش. اوز. را نمی شناسند.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین