شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

برگزاری نشست بصیرتی بسیجیان با امام جمعه لارستان

نشست بصیرتی فرماندهان پایگاه های مقاومت مساجد سطح شهر لار با امام جمعه لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی خرم در این نشست اظهار داشت:…

نشست بصیرتی فرماندهان پایگاه های مقاومت مساجد سطح شهر لار با امام جمعه لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی خرم در این نشست اظهار داشت: یکی از توفیقات ویژه برای هر مسلمان را در خدمت دین و اهداف دین بودن است.

وی با استناد به آیه شریفه « إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ » بیان داشت: خداوند متعال در این آیه شریفه آبادانی مساجد را شأن کسانی می داند که ایمان به خداوند و آخرت داشته و اقامه نماز کنند.

مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان لارستان ضمن بیان ارکان مساجد یکی از وظایف ارکان مسجد را آسیب شناسی دانسته و بیان کردند یکی از آسیب های جدی که مساجد را تهدید می کند تبدیل مسجد به نماز خانه صرف و به تبع آن رفتن جامعه به سمت سکولار شدن است.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با بازخوانی فرمایشات امام خمینی ره و مقام معظم رهبری بیان دشتند: مقصود امامین انقلاب از مسجد در طراز انقلاب یعنی بازگشت مسجد به جایگاه اصلی خود، جایگاهی که در صدر اسلام داشت و محوریت در موضوعات مخلف اعم از سیاسی، عبادی و … جامعه بود است.

امام جمعه لارستان یکی از وظایف مهم روحانیون و بسیجیان را بازگشت دادن مسجد به این جایگاه دانسته و لازمه آن را تعامل و همکاری و سعه صدر عنوان نمودند.

وی در بخشی از سخنان خود ضمن بیا اهمیت انتخابات ٢٨ خرداد، آنرا اولین انتخابات در گام دوم انقلاب برشمرد و گفت مهم است که گام دوم چگونه آغاز شود و حضور یک رئیس جمهور انقلابی با دولتی جوان و حزب اللهی رسیدن به اهداف گام دوم را تسهیل و سرعت خواهد بخشید.

در ابتدای جلسه سرهنگ افسری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و دکتر موحدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی فرماندهان پایگاه ها به بیان نظرات و مطالبات خود پرداختند.

همچنین در این جلسه کارگاه تبین جایگاه و وظایف ارکان مساجد توسط دبیر رسیدگی به امور مساجد اقای روشن ضمیر برگزار شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۹:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین