پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 19 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

لغو روادید با کشور های همسایه در اولویت دستگاه دیپلماسی قرار بگیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لغو روادیدبا کشورهای همسایه و تسهیل در رفت آمد باید زودتر از این ها در اولویت دستگاه دیپلماسی قرار…

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لغو روادیدبا کشورهای همسایه و تسهیل در رفت آمد باید زودتر از این ها در اولویت دستگاه دیپلماسی قرار می گرفت.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت محمود عباس زاده مشکینی  با اشاره به مذاکرات انجام شده با عراق برای لغو روادید تصریح کرد:امروز مرز در دنیا تنها برای مشخص کردن حدود سرزمینی کشورها است و در کشورهای پیشرفته ارتباطات مرزی از طریق لغو روادید تسهیل شده است.

وی افزود:مرز یک فرصت است و ما باید با همسایگان خود از جمله عراق و آذربایجان و به تدریج سایر همسایگان پیمان های لغو روادید را به امضا برسانیم تا شرایط برای گسترش تجارت و توسعه گرشگری فراهم شود و امنیت پایدار مرزی در دو سوی مرز ایجاد شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با لغو روادید و تشویق به سرمایه‌گذاری در ایران کشورهای متعهد به تأمین امینت ایران می شوند، در واقع وقتی سرمایه کشورهای همسایه در ایران انباشته شده باشد امنیت ایران نیز برای آنها مهم خواهد شد و پروژه ایران‌هراسی صهیونیست ها به مخاطره خواهد افتاد.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: چگونگی اجرایی کردن پیمان لغو روادید به نحوه توافقات و مذاکرات دو کشور وابسته است اما تجار و بازرگانان و همچنین مرز نشینان از اولویت بیشتری برخوردار هستند و می توان به شکل تدریجی توافق را انجام داد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۶:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “لغو روادید با کشور های همسایه در اولویت دستگاه دیپلماسی قرار بگیرد”

  1. ناشناس گفت:

    ویزا هم به ما نمی دهند تا چه برسه به لغو ویزا ..عجب دل خجسته ای..

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین