دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

نماز جمعه عامل بصیرت و بیداری برای مسلمین است

امام جمعه لارستان گفت: مسلمانان لازم است در بطن امور باشند و غافل نباشند و نماز جمعه عامل بصیرت و بیداری برای مسلمین است. به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام…

امام جمعه لارستان گفت: مسلمانان لازم است در بطن امور باشند و غافل نباشند و نماز جمعه عامل بصیرت و بیداری برای مسلمین است.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی در مصاحبه با رادیو فرهنگ در خصوص اهمیت و جایگاه نماز جمعه گفت: آیات و روایات متعددی بیانگر اهمیت نماز جمعه شده است.

وی با اشاره به آیه ۹ سوره مبارکه جمعه ضمن خطاب به مؤمنین اهمیت نماز جمعه را بیان  و توصیه کرد:  هنگامی که نماز جمعه بر پا می شود کارهای خود را رها کنید و به سوی نماز جمعه بشتابید. 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان روایاتی از معصومین در خصوص اهمیت نماز جمعه ادامه داد: امام صادق(ع) در چند روایت  اهمیت نماز جمعه را  بیان کرده اند که در مورد آن در روایتی به نقل از  رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم  فرمودند نماز جمعه حج تهیدستان است.

امام جمعه لارستان ادامه داد: همچنین در روایتی دیگر امام صادق می فرمایند هیچ قدمی نیست که در راه نماز جمعه برداشته شود مگر اینکه خداوند به واسطه آن آتش را بر بدن شخص نمازگزار  حرام کند.

حجت الاسلام موسوی خرم با نقل روایتی دیگر از امام صادق بیان کرد: ساعت هایی از روز جمعه است که در آن دعا مستجاب می شود، یکی از این ساعات زمان فراغت امام جمعه از خطبه ها تا تنظیم صفوف نماز توسط نمازگزاران است.

امام جمعه لارستان در ادامه در پاسخ به این سوال که علت اهمیت و تاکیدات معصومین (ع) نسبت به نماز جمعه چیست با استاد به روایتی از امام رضا (ع) گفت : نماز جمعه محل اجتماع عموم مردم در روز جمعه و استفاده از خطبه نماز جمعه برای موعظه مردم و دوری آنها از معصیت، موافق سازی مردم در جهت رسیدن به مصلحت دین و آشناسازی مسلمین با مسائل روز و آگاه سازی آنان از ضرر و سود خود از طریق خطبه نماز جمعه است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این روایت نماز جمعه از دو جنبه دارای اهمیت  است، خاطر نشان کرد: جنبه عبادی و دینی و همچنین جنبه سیاسی نماز جمعه و اینکه نمازگزاران از  حوادث و اتفاقاتی که در دنیا به صورت عام یا در جهان اسلام بطور خاص می افتد غافل نباشند.

موسوی با تاکید بر اینکه مسلمانان لازم است در بطن امور باشند و غافل نباشند و نماز جمعه عامل بصیرت وبیداری برای مسلمین است، گفت: رهبر انقلاب طی خطبه ای در روز تاسوعا در گذشته اشاره داشتند که چه شد جامعه نبوی در کمتر از پنجاه سال به جامعه یزیدی تبدیل شد و فرد فاسدی مانند یزید بر جایگاه نبی مکرم اسلام تکیه زد.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب با استناد به آیه ای از قرآن کریم فرموند  که جامعه نبوی دچار دو آسیب و بیمماری شد که این اتفاقات رخ داد.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه اولین آسیب غفلت از ذکر و نام خدا، و معنویت و اخلاق است، افزود: اینکه مردم به سمت شهوات رانی ودنیا طلبی رفتند.

موسوی با اشاره به اینکه بیماری که تونست جامعه نبوی را به جامعه یزیدی تبدیل کند می تواند نظامی را که یکی از شاگردان نبی مکرم اسلام ایجاد شده را نیز با چالش و استحاله مواجه کند تصریح کرد:پس باید بفکر بود و از تکرار آن آسیب و بیماری جلوگیری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی خرم  اضافه کرد: بنده از سال ۹۴ که در شهر لار حضور پیدا کردم سعی داشتم تا با یک نگاه صیانتی از ایجاد و گسترش این بیماری جلوگیری کرد و بر همین اساس در شش سال گذشته  موضوع خطبه اول را اخلاق و عوامل تقویت معنویت قرار دادیم. و در خطبه دوم نیز با رویکرد گفتمان سازی به تبیین و تشریح فرمایشات حضرت امام خمینی ره و رهبر معظم انقلاب پرداختیم که با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نماز جمعه عامل بصیرت و بیداری برای مسلمین است”

  1. لاری گفت:

    رعایت پروتکل های بهداشتی موازین علمی آن در هر شرایط وبرای همه مراسم ها لازم. الاجراست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین