جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 14

فعال‌سازی مرکز امور رسیدگی به امور مساجد در لارستان

امام جمعه لارستان از فعال‌سازی مرکز امور رسیدگی به امور مساجد خبر داد و گفت: ابراهیم روشن‌ضمیر به عنوان دبیر این مرکز تعیین شده و طی این مدت بانک اطلاعاتی…

امام جمعه لارستان از فعال‌سازی مرکز امور رسیدگی به امور مساجد خبر داد و گفت: ابراهیم روشن‌ضمیر به عنوان دبیر این مرکز تعیین شده و طی این مدت بانک اطلاعاتی مناسبی از مساجد شهر لار جمع‌آوری شده است.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین آخرین نماز جمعه مردادماه ۱۴۰۰ شهر لار از مردم لارستان به جهت برگزاری باشکوه مراسم‌های دهه اول ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تقدیر کرد، اظهار داشت: همه هیأت‌های مذهبی، خطبا، روحانیون، ذاکرین، مداحان اهل بیت(ع)، پیرغلامان حسینی، فعالان مساجد و حسینیه‌ها، خیرین، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج، سپاه پاسداران، شهرداری‌ها، پاکبانان، اداره تبلیغات، کانون مساجد و غیره در برگزاری مراسم‌های ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب باوفای آن حضرت تشکر کرد.

وی با یادآوری دوم شهریورماه مصادف با آغاز هفته دولت، افزود: حجت‌الاسلام رئیسی، بعنوان رئیس جمهور منتخب فهرست کابینه پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده و در ادامه خلق حماسه مردمی در انتخابات ۱۴۰۰ که در یک شرایط سخت کرونایی رقم خورد، مردم با بیش از ۱۸ میلیون رأی، حجت‌الاسلام رئیسی را به عنوان یک نیروی انقلابی و ارزشی رئیس جمهور ایران شد.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه  مردم انتظار دارند که یک دولت جوان و حزب‌اللهی بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب و شعارهای انتخاباتی تشکیل دولت تحول در گام دوم انقلاب، حرکت خود را آغاز کنند و مطالبات و خواسته‌های مردم محقق شود، تصریح کرد: براساس فرموده مقام معظم رهبری، دولتی با ویژگی‌های مؤمن بودن، جوان و بانشاط، کاربلد باید انتخاب شود که امید می‌رود این شاخص‌ها در دولت سیزدهم وجود داشته باشد و به اهداف تعیین شده گام دوم انقلاب به ویژه در اقتصاد و معیشت مردم دست یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه مهمترین نتیجه تشکیل دولت تغییر و تحول‌گرا را در دو بُعد برشمرد و ادامه داد: امید‌آفرینی در جامعه نیاز اساسی محسوب می‌شود و از طرفی ارتقاء اعتمادسازی نیز موجب افزایش سرمایه‌های اجتماعی دولت خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه دولت مردم و تحول‌گرا برای کسب موفقیت نیازمند الزامات است، خاطر نشان کرد: اتخاذ رویکردهای انقلابی و جهادی در حل مشکلات‌، حرکت بر مبنای بیانیه گام دوم، توجه به سیاست‌های اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب، حرکت در مسیر عدالت اجتماعی در تمام ابعاد برای کاهش فاصله طبقاتی، نگاه به ظرفیت‌های داخلی و خلاقیت‌ها و ابتکارات جوانان و غیره است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه کاهش فاصله طبقاتی حتی در دریافتی‌های کارمندان دولت به وضوح دیده می‌شود، عنوان کرد: حقوق‌هایی که شاید عنوان نجومی برای آنها کم باشد، پاداش‌های آنچنانی که به برخی‌ها پرداخت می‌شود و غیره قابل پذیرش نیست.

امام جمعه لارستان با هشدار نسبت به اینکه براساس تجربیات سالیان گذشته، امید بستن به خارج از مرزها نه تنها هیچ ثمری نداشت و مشکلات عدیده‌ای را برای کشور ایجاد کرد، یادآور شد: یکی از مشکلات ایجاد شده، ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی غفلت شد و به فعلیت نرسید.

وی با بازخوانی حادثه آتش‌سوزی مسجدالقصی به عنوان قبله اول مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی در ۳۰ مرداد مصادف با ۱۲ محرم در سال ۱۳۴۸، گفت: این روز به عنوان روز مسجد نام‌گذاری شده است.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه مساجد نیازمند یک تحول اساسی است، افزود: اگر خواهان آن هستیم جوانان و نوجوانان به مساجد اقبال بیشتری داشته باشند، باید یک تحول در مساجد در همه موضوعات اعم از ائمه جماعات، هیأت‌های امناء، بسیج، خدام، فضای مسجد و غیره ایجاد شود تا مسجد در تراز انقلاب اسلامی شکل گیرد.

امام جمعه لارستان از فعال‌سازی مرکز امور رسیدگی به امور مساجد خبر داد و تصریح کرد: ابراهیم روشن‌ضمیر به عنوان دبیر این مرکز تعیین شده و طی این مدت بانک اطلاعاتی مناسبی از مساجد شهر جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه متناسب با تغییر نسل و متفاوت شدن نیازهای آنان نیاز به بروزرسانی کارها و اقدامات است تا بتوان جوانان و نوجوانان را به سمت مسجد جذب کرد، ادامه داد: اگر نیازهای نسل امروز شناسایی نشود و بخواهیم با همان سبک و سیاق گذشته راه را ادامه داد، در نهایت جوانان به سمتی و مساجد به سمتی دیگر می‌روند.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: توقع می‌روند با همکاری همگانی بتوان مساجد را آبادتر کرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۵:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین