پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

موفقیت لارستانیها در جشنواره ساخت عروسکهای بومی استان فارس

اختتامیه جشنواره استانی ساخت عروسک‌های بومی، محلی، آیینی و نمایشی در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد که در این میان نام لارستانی…

اختتامیه جشنواره استانی ساخت عروسک‌های بومی، محلی، آیینی و نمایشی در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد که در این میان نام لارستانی ها نیز دیده می شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با هدف احیا و بازتولید عروسک‌های بومی، محلی و معرفی فرهنگ غنی استان و همچنین تقویت هنر نمایش عروسکی، با هدف راه‌اندازی خانه عروسک‌ها جشنواره ساخت عروسک را برگزار کرد.

تقویت و توجه بیش از پیش به هنر عروسک‌سازی، احیا و باز تولید عروسک‌های بومی، محلی و معرفی فرهنگ غنی استان، شناسایی و تشویق فعالان هنر نمایش عروسکی استان فارس و جمع‌آوری و نگهداری عروسک‌های نمایشی و بومی محلی برگزیده، در خانه عروسک‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از جمله اهداف این جشنواره عنوان شده است.

لیلا هاشم‌پور، زهرا قربانی و سارا رضایی ۸۰ اثر رسیده به جشنواره را داوری و در نهایت ۱۱ نفر را به عنوان صاحبان ۹ عروسک برگزیده معرفی کردند.

براین اساس، در بخش عروسک‌های بومی محلی سرور درستکار شرکت‌کننده آزاد از شهر لارستان به عنوان صاحبان عروسک‌های برتر معرفی و منصوره تقوی‌فرد و لیلا باقر‌نژاد، مربیان مرکز لارستان صاحبان عروسک‌های برتر در بخش عروسک‌های نمایشی هستند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین