شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

رتبه سوم شورای حل اختلاف جویم در سطح استان فارس

  شورای حل اختلاف جویم از لحاظ صلح وسازش بين سه رتبه برتر استان فارس قرار دارد. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم، آیین تقدیر از شوراهای…

 

شورای حل اختلاف جویم از لحاظ صلح وسازش بين سه رتبه برتر استان فارس قرار دارد.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم، آیین تقدیر از شوراهای حل اختلاف بخش جویم به مناسبت ۱۸ آبان،سالروز تاسیس شورای حل اختلاف به همت دادگاه عمومی بخش و با حضور امام جمعه،ریاست دادگاه،فرمانده حوزه مقاومت امام سجاد(ع)،رئیس شورای اسلامی شهر،شوراهای حل اختلاف جویم،بلغان،منصورآباد و پرسنل حوزه قضائی بخش در محل دادگاه عمومی جویم برگزار گردید.

منصور تقی زاده سروستانی رییس دادگاه عمومی بخش جویم، ضمن تبریک سالروز تاسیس شورای حل اختلاف و با اشاره به اینکه این شورا از لحاظ صلح و سازش جزء چهار شورای برتر فارس و دارای رتبه سوم استانی می باشد بیان داشت: شورای حل اختلاف جویم با تعامل و همکاری در هر زمان و شرایطی حتی اجرای احکام به دنبال صلح و سازش هستند و به یقین خداوند اجر دنیوی و اخروی آنان را خواهد داد.

در ادامه مسعود رحیمی رییس شورای حل اختلاف جویم نیز با اشاره به تعامل اعضاء شورا افزود: از ابتدای سال،۸۲ درصد صلح و سازش برقرار شده که این آمار بالایی است،تعداد پرونده های قابل مصالحه ۱۷۶ پرونده که مصالحه شده ۱۴۵ مورد و بالای ۸۲ درصد بوده و در ماه اخیر به ۸۵ درصد رسیده است.کل پرونده های وارده ۲۹۴ مورد و مختومه نیز ۲۹۸ پرونده می باشد.

این مسئول اظهار داشت: دارا بودن رتبه سوم استانی شورای حل اختلاف حوزه قضایی جویم نتیجه تلاش و از خودگذشتگی اعضاء می باشد که جا دارد از ریاست دادگاه و همکاران خود در این مجموعه تقدیر نماییم.

پس از آن،حجة الاسلام احمدی،امام جمعه شهر جویم،تاسیس شورای حل اختلاف را از ابتکارات رئیس فقید و پیشین قوه‌ قضائیه(هاشمی شاهرودی) عنوان و تصریح نمود: این ابتکار از جهات مختلف مورد لزوم واقع شده که در برخی کشورها مسبوق به سابقه است.

وی خاطر نشان ساخت: رتبه شورای حل اختلاف جویم در استان نشان دهنده این است که مسئولین ما در این بخش به وظایف خود عمل کرده اند و مولفه های دیگری نیز وجود دارد که در کنار شورای حل اختلاف جهت صلح و سازش در جامعه فعال هستند از جمله بسیج،بخشداری و نیروی انتظامی که همه باید با تلاش و همکاری بیشتر اختلافات را به حداقل برسانند چرا که این مسیر،مسیر اصلاح و خدمت است و همچنین تشکر ویژه داریم از ریاست دادگاه عمومی بخش که با شهروندان تعامل خوبی دارد و در جهت رفع مشکلات و اختلافات از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

در پایان با اهدای لوح تقدیر از شوراهای حل اختلاف جویم،بلغان و منصورآباد تجلیل بعمل آمد.

خبرنگار: آرزو جهان پیما-جویم

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین