جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

برخی مسئولان ادارات لارستان نیازمند تغییر است/هیچ گزینه‌ای برای فرمانداری لارستان معرفی نکرده‌ام

امام جمعه لارستان خطاب به استاندار فارس در راستای تقویت روحیه امید در بین مردم، با تأکید بر اینکه برخی از ادارات لارستان نیاز به خون جدید و هوای تازه…

امام جمعه لارستان خطاب به استاندار فارس در راستای تقویت روحیه امید در بین مردم، با تأکید بر اینکه برخی از ادارات لارستان نیاز به خون جدید و هوای تازه دارند، گفت: عملکرد برخی مسئولان در لارستان موجب گله‌مندی شدید مردم شده‌اند و متأسفانه عده‌ای فراموش کرده‌اند که مسئولیت آنها چه بوده است.

به گزارش میلاد لارستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم از دولت جدید را کنترل عدم‌ثبات و تورم اقتصادی دانست و اظهار داشت: دولت سیزدهم میراث‌دار یک بسته‌ای از مشکلات نظیر تورم نزدیک به ۵۰ درصد، بدهی دولت گذشته، تعطیلی بخش زیادی از واحدهای تولیدی، مشکل انجام صادرات و غیره است که به نوع خود موانع کوچکی نیست تا بتوان مدت زمان کوتاه توقع برطرف شدن یکباره آن را داشت.

وی با ابراز خرسندی از بازگشت چندین هزار واحد تولیدی به خط تولید در طی مدت کوتاه آغاز به کار دولت، افزود: تلاش‌های لازم برای انجام صادرات کالا به کشورهایی غیر از کشورهای اروپایی در حال انجام است.

امام جمعه لارستان با انتقاد از افراد و گروه‌هایی که به طور مداوم در حال زیرسوال بردن عملکرد دولت نوپای آیت‌الله رئیسی هستند یا اینکه با مدت مشابه دولت گذشته مقایسه می‌کنند، تصریح کرد: برخی قیاس‌ها مثل مقایسه ۱۰۰ روز نخست دولت گذشته و با دولت جدید، صحیح نیست چرا که شرایط شروع بکار هر کدام از آنها متفاوت است و تورم، بدهی، مشکل تولید، مشکل صادرات این دولت‌ با آن درگیر است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دولت زمانی می‌تواند مشکلات را برطرف کند که پشتوانه مردمی داشته باشد، خاطر نشان کرد: همه به خاطر دارند که وقتی دولت سیزدهم مسئولیت را پذیرفت، صدمات جدی به اعتماد مردم وارد شده بود و از جمله دلائلی که آیت‌الله رئیسی سفرهای استانی را تدارک دیده بررسی و شناسایی مشکلات و همچنین ترمیم اعتماد آسیب‌دیده مردمی است.

وی با توصیه به آحاد مردم برای در پیش گرفتن صبر انقلابی، ادامه داد: حل مشکلات زمان‌بر است و باید آرامش را در جامعه حفظ کرد و با پشتوانه مردم بر مشکلات فائق آمد.

حجت‌الاسلام موسوی با ابراز تأسف از تلاش عده‌ای برای برهم زدن آرامش و ایجاد حواشی برای دولت، گفت: بزرگنمائی اشتباهات گفتاری مسئولان، ایجاد شایعه و اخبار جعلی بر علیه دولت، اختلاف‌افکنی بین دولت و مجلس در مسائلی نظیر تأیید یا رد وزرای پیشنهادی، طرح موضوع محاکمه رئیس جمهور و وزرای دولت سابق و غیره با هدف بر هم زدن آرامش جامعه صورت می‌گیرد و این افراد خیرخواه مردم نیستند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه کشور ایران در آستانه مذاکرات قرار دارد و نباید گذاشت آن اتفاقی که در فتنه سال ۸۸ رخ داد و ظرفیت عظیم نظام را به یک نقطه آسیب تبدیل کرد، تکرار شود، یادآور شد: فرصت داشتید و چند سال در مَسند امور بودید، همه کارهایی که خواستید انجام دادید و اجازه همه کارها به شما داده شد، رهبری فرمودند من برجام را با این شرایط می‌پذیرم ولی شما شرایط را لحاظ نکردید و پذیرفتید و امضا کردید یا مقام معظم رهبری گفتند که در برجام عجله شد اما توجه نکردید و کارتان را انجام دادید، امروز کنار رفتید، پس تقوا را رعایت کنید و بگذارید افرادی که می‌خواهند کار کنند، کار کنند.

وی خطاب به استاندار فارس در راستای تقویت روحیه امید در بین مردم، با تأکید بر اینکه برخی از ادارات لارستان نیاز به خون جدید و هوای تازه دارند، افزود: عملکرد برخی مسئولان در لارستان موجب گله‌مندی شدید مردم شده‌اند و متأسفانه عده‌ای فراموش کرده‌اند که مسئولیت آنها چه بوده است.

حجت‌الاسلام موسوی با ابراز تأسف نسبت به اینکه برخی از مسئولان با مردم با ادبیات مناسب صحبت نمی‌کنند، در رسیدگی به کار مردم اطاله وقت دارند و برخی موارد دیگر که امکان طرح آن وجود ندارد، تصریح کرد: انتظار می‌رود آقای استاندار هر چه زودتر این موضوع را بررسی کنند و نسبت به برخی از ادارات خون تازه جریان یابد و هوای تازه استشمام شود و مطالبات مردم بر زمین نماند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه انتظار است تا رویکردی اتخاذ و از نیروهای متدین، انقلابی، باانگیزه و کارآمد در پست‌های مختلف بکار گرفته شود تا مشکلات حل شود، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات مردم ربطی به بودجه یا موارد دیگر ندارد، بلکه خود افرادی که پشت میز می‌نشینند، حال کار ندارند و بی‌جهت کار مردم را به روز بعد موکول می‌کنند.

وی با خطاب قراردادن مسئولان در لارستان با اشاره به اینکه ایجاد رقابت سالم موجب پیشرفت و ترقی در جامعه می‌شود و در محیط کسب‌وکار نیز این مهم صدق می‌کند، بیان کرد: اگر این رقابت از تعادل خارج شد، یک گروه از گردونه رقابت حذف می‌شوند که یک نمونه بارز آن آغاز فعالیت فروشگاه‌های زنجیره در سطح شهر لار است که اصل این اقدام موجب رقابتی شدن می‌شود اما صدور بیش از حد نیاز به این فروشگاه‌ها و خارج کردن سرمایه‌ها از شهر موجب نگرانی است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالا به شکل مداوم وارد و سرمایه به طور مداوم خارج می‌شود که این برای شهر ما خوب نیست، ادامه داد: از طرفی نیز بسیاری از کسبه و تولیدکنندگان فعال در شهر در حال از دست دادن شغل‌های خود هستند.

امام جمعه لارستان با اذعان به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هیچ کالایی را از واحدهای تولیدی مستقر در لارستان تهیه نمی‌کنند، افزود: این فروشگاه‌ها اگر واقعا به فکر کمک به مردم هستند، می‌بایست با شرکت‌های تولیدی مستقر در لارستان قرارداد منعقد کنند و کالاهایی که در این خطه تولید می‌شود را از شهرهای دیگر وارد نکنند.

وی خواستار بررسی این موضوع توسط مسئولان و شنیده سخنان کسبه شد و عنوان کرد: انتظار می‌رود برای رفع این دغدغه و حفظ تعادل در سطح لارستان اقدامات لازم انجام دهند و علاوه بر حفظ فروشگاه‌های زنجیره‌ای، منافع تولیدکنندگان و کسبه خُرد در نظر گرفته شود تا آسیب نبینند.

حجت‌الاسلام موسوی ضمن تکذیب هرگونه شایعات مبنی بر معرفی یا حمایت از گزینه‌هایی برای فرمانداری لارستان، اضافه کرد: تا این لحظه نه گزینه‌ای را معرفی یا از کسی حمایت کرده‌ام و نه تاکنون درباره هیچ‌کسی از بنده نظرخواهی نشده و شایعاتی که می‌شنوید، توجه نکنید.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۵:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “برخی مسئولان ادارات لارستان نیازمند تغییر است/هیچ گزینه‌ای برای فرمانداری لارستان معرفی نکرده‌ام”

  1. لارستانی دانشجو گفت:

    مشکل از جای دیگریست مملکت برنامه و بودجه و اعتبارات لازم را ندارد عوض کردن افراد چندان موثر نیست وقتی کفگیر بودجه به ته دیگ خورده باشد. با دست خالی چه کار میتوان کرد

  2. ناشناس گفت:

    خودت هم باید بری

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین