جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

برخورداری کتابخانه‌های لارستان از 150 هزار نسخه کتاب/سرانه مطالعه در لارستان رو به افزایش است

مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان لارستان نیز در این نشست بیش از همه اعضا و جمع حاضر بر وجود ضعف و سرانه پایین مطالعه و کاهش محسوس کتابخوانی در این…

مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان لارستان نیز در این نشست بیش از همه اعضا و جمع حاضر بر وجود ضعف و سرانه پایین مطالعه و کاهش محسوس کتابخوانی در این شهرستان اشاره کرد و این وضعیت را به هیچ وجه زیبنده منطقه لارستان کهن با ادعای پیشینه تاریخی فرهنگی و ادبی آن ندانست.

به گزارش میلاد لارستان، محمد معتمدیان در آئین رونمایی از کتاب «دانشنامه آثار تاریخ لارستان» گفت: کتابخانه ها برای شهروندان در لارستان همچون بسیاری از مناطق کشور اگرچه نامی آشنا هستند اما مکان و محتوای آنها برای مردم همچنان ناشناخته است و به نظر می رسد کتاب و مقوله مطالعه در مهجوریت بسر می برد.

وی بیان کرد: امروزه اگر از بسیاری جوانان لارستان و مردم این دیار سئوال شود که چند تن از چهره ها و نویسندگان این دیار را نام ببرید و یا حتی مکان کتابخانه های شهرستان را از آنها سئوال کنیم شاید پاسخی نداشته باشند و این یک درد عمیق است.

معتمدیان ادامه داد: با اینکه تعداد اعضای کتابخانه ها از ۶ هزار نفر در سال ۹۷ به ۹ هزار نفر تا نیمه نخست امسال رسیده و سرانه مطالعه در لارستان هم رو به افزایش است اما این به معنای بهبود اوضاع مطالعه و افق در نظر گرفته شده برای خطه لارستان نیست.

وی تعداد کتاخانه های فعال در لارستان را هم اینک ۱۹ باب اعم از دولتی و مشارکتی و بخش خصوص بیان کرد و گفت: بر اساس استاندارد به ازای هر هشت نفر باید ۱۰۰ متر مربع فضای مطالعه موجود باشد.

وی با بیان اینکه هم اینک بییش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب در حوزه های مختلف در این کتابخانه ها موجود است، گفت: با شمارش جمعیت حدود ۲۳۰ هزار نفری لارستان میزان فضای فیزیکی به ازای هر هشت نفر حدود ۱۶ هزار متر مربع می شود که هم اینک نصف این رقم تحقق یافته است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین