جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 17

از توجه به ورودی های شهر لار تا رفع تبعیض در پرداخت عوارض، توصیه مسئولان به شهردار جدید لار

  طی آئینی، شهردار جدید لار معرفی شد. به گزارش میلاد لارستان، پیش از ظهر سه شنبه ۳۰ آذرماه شهر لار شاهد یک تغییر مهم در راس یکی از ارگانهای…

 

طی آئینی، شهردار جدید لار معرفی شد.

به گزارش میلاد لارستان، پیش از ظهر سه شنبه ۳۰ آذرماه شهر لار شاهد یک تغییر مهم در راس یکی از ارگانهای مهم خود یعنی شهرداری بود. در این روز در مراسمی که با حضور امام جمعه لارستان، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر لار، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری فارس، جمعی از مدیران ادارات و اقشار مختلف مردم که در تالار وحدت برگزار شد، شهرداران لار تکریم و معارفه شدند.

 

امام جمعه لارستان: المان‌های بومی و استانی در فضاسازی شهر لار احیا شود

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی خرم در مراسم تودیع و معارفه شهردار لار راهکار برون‌رفت از مشکلات را در این مقطع زمانی “کار جهادی” عنوان کرد و گفت: کار جهادی به معنای کار بی‌برنامه و عجله‌ای نیست بلکه در کار جهادی باید ثبات قدم و صبر داشته باشی و شهردار جدید لار نیز در کارها نباید تردید داشته و باید ثبات قدم داشته باشد.

وی “شهرداری” را یکی از نهادهایی دانست که  مردم گله‌مندی زیادی از آن دارند و بر جلب رضایتمندی شهروندان تاکید کرد.

امام جمعه لارستان به شهردار جدید لار پیشنهاد داد که برای طراحی و اجرای پروژه‌ها هیئتی اندیشه‌ورز از نخبگان بومی تشکیل دهد و افزود: باید از ظرفیت نخبگان بهره گرفت و نباید آنها را ناامید کرد زیرا همین موضوع سبب دلسردی و مهاجرت آنها به شهرهای دیگر می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی خرم بر تقویت معنویت در معماری و فضاسازی شهر لار و احیا المان‌های بومی و استانی تاکید کرد و گفت: قبلا هر شهری المان‌های بومی داشت که قابل شناسایی بود؛ اما الان اینطور نیست و نمای همه ساختمان‌های شهر رومی شده، مگر ما المان‌های بومی کم داریم که از بقیه استفاده می‌کنیم‌؟.

امام جمعه لارستان یکی از مشکلات شهر لار را ” عدم کادرسازی” عنوان کرد و افزود: شهردار جدید باید در بدنه شهر به کادرسازی توجه داشته باشد.

وی به شهردار لار توصیه کرد که در دام جناح بازی سیاسی نیفتد و گفت: شما شهردار لار هستین و برای احقاق حقوق شهروندان آمده‌اید و باید این رویکرد را در شهرداری حفظ کنید زیرا به سمت هر جناح سیاسی بروید نصف اقبال عمومب را از دست می‌دهید.

حجت‌الاسلام موسوی خرم گفت: شهر لار از تراز خود فاصله گرفته و آنچه از بیرون در مورد لار می‌گویند با آنچه در واقعیت است فاصله زیادی دارد و شهردار باید شهر لار را به جایگاه مناسب خود برساند.

تسهیل در سرمایه‌گذاری و برخورد مناسب و مهربانانه با ارباب رجوع آخرین درخواست امام جمعه لارستان از شهردار جدید بود.

 

حسین‌زاده : شهرداری و شورای شهر لار به بازآفرینی محلات بافت قدیم ورود کنند

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مراسم تودیع و معارفه شهردار لار بافت قدیمی شهر لار را یک ظرفیت دانست و از شهرداری و شورای شهر درخواست کرد که به بازآفرینی محلات بافت قدیم ورود کنند و گفت: یکی از محورهای توسعه شهری استفاده از ظرفیت بافت قدیم است اما در حال حاضر محله کوی گاله و کهویه از محروم ترین محلات شهر است.

وی با تاکید بر اینکه شهر لار یک طرح تفصیلی و یک طرح جامع دارد که اگر همین دو مورد اجرا شود خیلی از مسائل و مشکلات شهر حل می‌شود، گفت: طرح شهر الکترونیک که قرار است در شهر لار اجرا شود نیز طرحی بی‌نظیر است.

حسین‌زاده بر زیباسازی ورودی‌های شهر لار تاکید کرد و افزود: شهر لار به یک ورودی از شهر جدید و یک ورودی از شهر قدیم نیاز دارد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار ساماندهی پارک جنگلی لار شد و گفت: پارک جنگلی لار این ظرفیت را دارد که به عنوان پایلوت گردشگری در جنوب فارس استفاده شود.

 

فرماندار ویژه لارستان: مردم از تبعیض و تخفیف سفارشی در پرداخت عوارض ناراضی هستند

داریوش دهقان که نخستین مراسم رسمی پس از انتصاب خود بعنوان فرماندار لارستات شرکت می کرد، در سخنانی با بیان اینکه مردم از تبعیض‌‌ها و تخفیف‌های سفارشی در پرداخت عوارض شهرداری ناراضی هستند، گفت: بخشی از این نارضایتی از عدم شفاف‌سازی نشات می‌گیرد.

وی خطاب شهردار جدید لار گفت: از شما درخواست دارم که شفاف‌سازی کنید و نحوه محاسبه عوارض شهرداری را شفاف‌سازی کنید و از طریق سایت شهرداری و نصب در تابلوهای شهرداری به مردم اطلاع‌رسانی کنید.

فرماندار ویژه لارستان از شهردار جدید لار درخواست کرد که برای تخفیف گرفتن در عوارض شهرداری هیچ راهی نگذارد تا فلان مسئول نتواند با یک سفارش و تماس تلفنی تخفیف بگیرد، زیرا این یک نوع تبعیض است و مردمی که نمی‌توانند با شهردار ارتباط بگیرند از این تخفیف محروم می‌شوند.

دهقان با تاکید بر اینکه اگر در ارائه خدمات شهرداری شفاف‌سازی صورت گیرد مردم نیز ارتباط بهتری با مسئولان شهری برقرار می‌کنند، از اعضای شورای شهر لار درخواست کرد که بستر شفاف‌سازی را برای شهرداری فراهم کنند.

به گزارش میلاد لارستان، در پایان این مراسم با تقدیم احکامی از تلاشهای چند ساله محمدرضا قنبرنژاد بعنوان شهردار لار تجلیل و نواز شریفی لاری بنا به پیشنهاد شورای اسلامی، بعنوان شهردار جدید لار کار خود را آغاز کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین