پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

استاندار فارس: فرمانداران در انتصابات، تسلیم فشارها نشوند

استاندار فارس، در گردهمایی فرمانداران استان با بیان اینکه نباید در بحث انتصابات تسلیم فشارهای موجود شویم، خطاب به فرمانداران استان گفت: به هیچ وجه زیر بار انتصاب افراد کم…

استاندار فارس، در گردهمایی فرمانداران استان با بیان اینکه نباید در بحث انتصابات تسلیم فشارهای موجود شویم، خطاب به فرمانداران استان گفت: به هیچ وجه زیر بار انتصاب افراد کم توان و یا افرادی که دارای مشکلات مالی و اخلاقی هستند نروید.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، محمد هادی ایمانیه ،در این گردهمایی افزود: فرمانداران شهرستان‌ها باید با رعایت خط قرمزها با رویکرد تعاملی، مدیریت کنند.

وی ادامه داد: مسئولیت پذیری مدیران نباید وابسته به خوشآمد دیگران باشد و باید تا آخرین روز مسئولیت با تمام توان برای رضای خداوند بکوشیم و خدمتگزار باشیم.

او بیان کرد: انتظار داریم فرمانداران با حضور و بازدید از همه بخش‌های شهرستان، مسائل و معضلات را رسیدگی و مخصوصا به مناطق محروم تر که صدایشان کمتر به گوش مسئولان می‌رسد توجه ویژه‌ داشته باشند.

استاندار فارس، خواستار میدان دادن به جوانان و فراهم کردن زمینه حضور آنها در کنار مدیران شد و افزود: فرمانداران با رصد مشکلات و معضلات شهرستان‌ها، مانع از بروز مسائل و بحران‌های اقتصادی و اجتماعی شوند.

ایمانیه، در خصوص سفرهای شهرستانی استاندار و تعهدات این سفرها هم گفت: قول‌هایی که در این سفرها داده می‌شود باید پیگیری و محقق شود و این موضوع، مولفه مهم ارزیابی فرمانداران خواهد بود.

وی، مباحث اجتماعی را از مهمترین مسائل هر شهرستان برشمرد و اضافه کرد: فرمانداران باید نسبت به استفاده از نیروهای توانمند در این حوزه اهتمام داشته باشند و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در جهت کنترل آسیب‌های اجتماعی، اجازه ندهیم جامعه به بدی‌ها عادت کند.

 

پیگیر جذب اعتبار طرح‌های فاضلاب هستیم

استاندار فارس، بر لزوم پیگیری راه‌اندازی تاسیسات فاضلاب در شهرهای فاقد شبکه فاضلاب تاکید کرد و افزود: برای تامین اعتبارات لازم در این زمینه مشغول رایزنی هستیم و فرمانداران استان هم باید علاوه بر اعتبارات دولتی، با پیش فروش پساب فاضلاب به صنایع اطراف در این زمینه اقدام کنند.

ایمانیه گفت: با طرح فروش پساب فاضلاب به صنایع، هم مشکل فاضلاب شهرها حل می‌شود و هم مشکل کمبود آب صنایع مرتفع می‌گردد.

وی، استفاده مجدد از آب در صنعت، کنترل برداشت غیرمجاز از چاه‌های آب با در نظر گرفتن وضعیت بهره برداران و تامین جایگزین و احداث کانال‌های انتقال آب برای جلوگیری از هدررفت آب را از جمله طرح‌های مهم برای مدیریت مصرف آب برشمرد.
استاندار فارس افزود: تغییر الگوی کشت با همکاری جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها، ترویج کشت‌های گلخانه‌ای، تقویت آبیاری تحت فشار و گسترش کشت و صنعت از دیگر راهکارهای کنترل مصرف آب به شمار می‍‌رود.

او بیان کرد: ارتقاء تکنولوژی در حوزه کشاورزی نیز علاوه بر اینکه موجب افزایش برداشت محصول در واحد سطح، به کنترل مصرف آب نیز منجر خواهد شد.

 

شهرستان‌ها برای مدیریت حوادث غیرمترقبه آمادگی داشته باشند

استاندار فارس، بر لزوم وجود آمادگی در شهرستان‌ها برای مدیریت حوادث غیرمترقبه تاکید کرد و گفت: لازم است چند نقطه به عنوان قطب تامین تجهیزات مشخص شود و امکانات لازم برای مدیریت حوادث در آنجا ذخیره گردد.

ایمانیه، لایروبی و احداث بندهای خاکی را بسیار کم هزینه‌تر از احداث سد دانست و افزود: آبخیزداری می‌توانست از بسیاری مشکلات ناشی از وقوع سیل در نقاط مختلف استان بکاهد که بر همین اساس این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

لزوم کاهش ۱۰ درصدی تلفات حوادث رانندگی در شهرستان‌های استان

استاندار فارس، بر لزوم کاهش ۱۰ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات و حوادث رانندگی تا پایان امسال نسبت به پارسال در هر شهرستان استان شد و اضافه کرد: در سال آتی نیز در هر فصل باید ۱۰ درصد کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را در استان شاهد باشیم تا در پایان سال کاهش ۵۰ درصدی این تلفات را تجربه کنیم.

 

طرح آمایش سرزمین در شهرستان‌ها بازنگری شود

وی، خواستار بررسی و بازنگری طرح آمایش سرزمین در شهرستان‌های استان شد و افزود: فرمانداران پس از بازنگری این طرح، چنانچه ایجاد تغییراتی را ضروری دانستند پیشنهاد خود را تا پایان امسال مطرح کنند.

 

مانع تراشی برای سرمایه‌گذار ممنوع

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه مسئولان استان از سرمایه‌گذاری گفت: هیچ سازمان و مجموعه‌ای حق ندارد چوب لای‌چرخ سرمایه‌گذار بگذارد. نگاه به سرمایه گذاری باید تغییر کند و در چارچوب قانون و ضمن رعایت حقوق عمومی، حمایت جدی از سرمایه گذاران شود.

ایمانیه افزود: فرمانداران استان باید بسته‌های سرمایه‌گذاری شهرستان را با کمک دستگاه‌های استانی آماده کرده و به دنبال جذب سرمایه‌گذاران باشند.

او ادامه داد: ترغیب سرمایه‌گذاران قبلی برای توسعه فعالیت هایشان و جذب سرمایه‌گذاران جدید نیز باید در دستور کار فرمانداران استان قرار گیرد.

استاندار فارس گفت: مدیران استان باید تفویض اختیارات خوبی به شهرستان‌ها داشته باشند تا مشکلات شهرستان‌ها به مرکز استان کشیده نشود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین