جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۸ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

جوابیه یکی از شهروندان گراشی به مطلب”اندر حکایت جناب حسین زاده و پیامی که برای روز لارستان صادر نشد”+ جوابیه میلاد لارستان

مطلب زیر به قلم آقای رضا شمسی یکی از اهالی گراش ساکن در بندرعباس در اختیار میلاد لارستان قرار گرفته و در پاسخ به مطلب” اندر حکایت جناب حسین زاده و…

مطلب زیر به قلم آقای رضا شمسی یکی از اهالی گراش ساکن در بندرعباس در اختیار میلاد لارستان قرار گرفته و در پاسخ به مطلب” اندر حکایت جناب حسین زاده و پیامی که برای روز لارستان صادر نشد” نگارش یافته است. میلادلارستان حسب رعایت امانت این جوابیه را منتشر خواهد نمود. پاسخ به این جوابیه نیز در ادامه  منتشر شده است.

انتخاب سالروز سفر پر خیر و برکت امام خامنه‌ای به لار از سوی مسئولان این شهر به عنوان “روز لارستان” اقدامی ارزنده و قابل تحسین است. سفر رهبر معظم انقلاب به لار سفری متفاوت با سفرهای سایر مسئولان است و جنبه معنوی و ولایتی دارد. از این رو زیبنده نیست که بهره‌برداری سیاسی از آن صورت بگیرد.

ایجاد وحدت و همدلی به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری امری پسندیده است، اما احیای تسلط سیاسی به این بهانه ناپسند، وحدت شکن و سواستفاده از ولایت‌پذیری مردم منطقه است.

واکنش مردم گراش، لامرد و سایر منطقه به سو نیت متولیان بود. لامردی‌ها به این موضوع پی بردند که آقای فرماندار را دست خالی به لار بازگرداندند و گویا به درستی نوشتند که آقای دهقان که فرماندار در همه دولت‌هاست به دنبال بقا و ارتقاست که اینگونه تقلا می‌کند.

آن چیزی که سیاسی بودن انگیزه شما را بیشتر نمایان می‌کند این است که چرا در ۱۳ سال گذشته آنگونه که باید این روز را گرامی نداشتید و چرا بیش از آنکه به اصل موضوع و تجدید پیمان مردم با رهبر معظم انقلاب بپردازید، به شعار “لارستان بزرگ” پرداختید و جای متن و حاشیه را عوض کردید.

چرا اکنون که یک نماینده غیر لاری به مجلس راه یافته حرف از وحدت می‌زنید و در هشت سال دوره نمایندگی جعفرپور هیچ اقدام عملی برای وحدت انجام ندادید؟ وحدت یک اصل ضروری و برای همه زمان‌هاست؛ نه آن روزی که موقعیت گذشته را ندارید و به دنبال بهره‌برداری سیاسی هستید.

مردم هر شهر و روستای منطقه تشابه فرهنگی دارند، اما یکسان نیستند. هر شهر و هر روستا هویت مستقلی دارد و نمی‌توان ادعای پدر و پسری کرد حال آنکه در عمل نیز پدر و پسر را قبول ندارید و همگان دیدند در بحث استقرار اداره کل راهداری در خنج چه مطلبها که نزدید. چگونه می‌توان ادعای پدری شما را باور کرد که شما در زمان شهرستانی گراش به خیابان‌ها ریختید، آشوب کردید، دانش‌آموزان گراشی را از مدارس‌تان بیرون کردید، نماینده وقت را دیگر به لار راه ندادید و اجازه ندادید مردم گراش شادی کنند. شما یک عذرخواهی بزرگ به مردم گراش بدهکارید و تا وقتی که بابت رفتارهای گذشته‌تان از مردم منطقه عذرخواهی نکنید، حق داریم که حرف از وحدت را شعاری بیش ندانیم.

متاسفانه آنچه در هفته گذشته صورت گرفت مصادره سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به لار بود و با طرح ادعاهایی نمی‌توان ولایتمداری مردم گراش و منطقه را زیر سوال برد.

سفر رهبر معظم انقلاب، سفر به جنوب فارس بود چون همه مردم از شهرها و روستاها به لار آمدند که رهبرشان را ببینند و تجدید پیمان کنند که در صف نخست آن‌ها مردم ولایتمدار گراش بودند. مهندس حسین‌زاده هم که آن زمان عضو شورای شهر گراش بود، حضور داشت. مردم گراش پس از نماز صبح با پای پیاده راهی لار شدند تا رهبرشان را زیارت کنند.

در مراسم سالگرد سفر رهبر انقلاب هم که با حضور آیت‌الله دژکام در گراش برگزار شد، دیدید که مردم گراش چه استقبالی کردند. ولایتمداری مردم گراش و منطقه خدشه‌ناپذیر است؛ کمااینکه خودتان هم به این موضوع معترفید و در کلی معرفی شهرستان‌ها، گراش را با این صفت معرفی کردید.

ولایتمداری نماینده محترم هم بر کسی پوشیده نیست. از سخنرانی در سال ۲۰۱۶ در کشور ژاپن گرفته که انتهای صحبتشان با فارسی گفتند “یا علی، رهبرم سیدعلی” که همه جا نیز منتشر شد تا نطق در مجلس که سال گذشته گفتند “تنها راه نجات کشور اطاعت از رهبری است” که اتفاقاً این جمله را جهت اطلاع حتی خارجیها با زبان لاتین هم گفتند که شفاف بدانند که نماینده علنا به جهانیان نیز این مطلب را یاداوری می‌کند. همچنین در سفر اخیر به آمریکای لاتین و در دل مذاکرات نفتی نیز وقتی روسای جمهور سه کشور سلام گرم‌شان را به رهبری رساندند، ایشان این موضوع را برجسته و توئیت کردند. لذا به هیچ وجه نمی‌توان در این امر خدشه‌ای به آن وارد نمود.
وحدت خواسته تمام مردم منطقه است، اما لازمه آن انصاف است. انصاف نیست که پیگیری‌های نماینده برای حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی در مراسم گرامیداشت سفر رهبر معظم انقلاب و حضور روسای دفاتر ایشان در مراسم لار را نادیده بگیریم و به بهانه‌های مختلف او را آماج حملات قرار دهیم.

نماینده برای توسعه راه‌های منطقه به خصوص دوبانده شدن راه جهرم – لار – بندرعباس تلاش‌های بسیاری انجام داده که نسبت به دوره‌های گذشته بی‌سابقه است، اما وقتی نماینده مردم هرمزگان در خصوص یک راه مشترک از وزیر مطالبه می‌کند، در رسانه‌هایتان تیتر می‌زنید که “بین هرمزگان و جهرم یک حوزه انتخابیه‌ای هست ولی نماینده‌اش ونزوئلا هست جناب مرادی ولی شما فکری بحال ما کنید” آن هم در حالی که نماینده همراه با وزیر در حال رایزنی و تلاش برای خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه آمریکاست.

پس حق داریم که بگوییم حرف از وحدت، شعار است و باید اقدام عملی انجام دهید. وحدت و همدلی زمانی تجلی می‌یابد که به نظرات مردم دیگر شهرها و روستاها نیز احترام گذاشته شود و همه چیز را برای خودمان ندانیم.

و نکته‌ی آخر را باید خطاب به رسانه‌ی میلاد لارستان عرض کرد که به نظر می‌رسد تبلیغات انتخاباتی را زود شروع کرده است و تخریب زیبنده‌ی روزنامه‌ی وزین میلاد لارستان نیست.

جوابیه میلاد لارستان به مطلب جناب آقای رضا شمسی

جناب آقای «رضا شمسی» با سلام. مطلب ارسالی شما عیناً نوشته شد و فهرست‌وار پاسخ ذیل نیز جهت تنویر افکار عمومی داده خواهد شد:

۱- سفر پربرکت مقام‌معظم رهبری فقط جنبه معنوی ندارد، زیرا وقتی برای فلان مکان طرح تصویب می‌شود یعنی جنبه عمرانی هم دارد، و وقتی از مکانی یا مردمی تمجید می گردد یعنی جنبه سیاسی و اجتماعی هم داراست، چرا همه جوانب را نبینیم؟ طبعاً این‌که مقام معظم رهبری یک شخصیت معنوی است، جنبه معنوی سفر بیشتر است.

۲-منظور شما از احیای تسلط سیاسی چیست؟ مگر می‌شود یک شهرستان را به بخش برگردانند؟ پس هدف ، ایجاد وحدت و انسجام است تا تسلط. شاید مقصودتان انسجام و یکپارچگی برای آینده و تقسیمات استانی است که آن‌هم به سود همه است، به‌ویژه به سود گراش و مردم آن، که : «سخن سر بسته گفتم با حریفان»
به‌علاوه اگر هر یک از شهرستان‌های جداشده بخواهند خودشان خود را اداره کنند، بعید است موفق باشند، لذا همه با هم بودن خیلی بهتر است و مشکلات سریع تر مرتفع می‌شود.

۳- این‌که برخی نوشته‌اند «آقای دکتر دهقان، فرماندار در همه دوره‌ها بوده» یعنی چه؟ ایشان کارمند وزارت کشور است مگر وقتی رئیس‌جمهور عوض می‌شود یا وزیر کشور تغییر می کند، باید همه کارمندان عوض شوند؟ طبیعی است این مساله ممکن نیست، آيا این مطلب برای خراب کردن یک فرماندار فعال نوشته نشده است؟ تخریب یک نیروی زحمت‌کش شایسته یک نویسنده نیست. بعلاوه بهتر است همیشه حال افراد را در نظر بگیریم.

۴-گرامی‌داشت سالروز تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری هرساله بوده حتی سال گذشته برگزار شد و در سال گذشته هم به آقای مهندس حسین‌زاده ، طی مقاله‌ای که یکی از نویسندگان روزنامه نوشته اند تذکر داده شده که شما چرا به مردم تبریک نگفتید، اما ایشان سال گذشته هم به افکار عمومی بی اعتنا شد و پاسخ ندادند. سال‌های قبل نیز این مسئله بوده ، طبعا براساس زمان ممکن است مراسم از نظر کمی و کیفی یکسان نبوده باشد.

۵- مسئله لارستان بزرگ که نوشته‌اید تغبیر جای متن و حاشیه عوض شده چنین نیست، بلکه شما در پی رد این مسئله هستید لذا هرچه قلم از ناحیه گراش زده می‌شود این مشکل دارد. باید عینک را عوض کرد نه حقیقت را کوبید. به عنوان نمونه یکی از برادران گراشی مطلبی نوشته بود که منظور از بزرگی در سخن مقام معظم رهبری بزرگی معنوی است، غافل از اینکه معظم له با عموم مردم گفتگو داشتند نه با خواص. به نظر شما عامه مردم چنین برداشتی از سخنان رهبری دارند؟

۶- انصاف چیز خوبی است. دکتر جعفرپور تمام برنامه‌اش این بود که اختلافی بروز نکند و در دو دوره حضور ایشان در مجلس اختلاف خاصی هم وجود نداشت.

۷-جریان اداره کل حمل‌ونقل و آنچه بیان‌شده خلاف قانون وزارت راه است، این را به صورت مستند در روزنامه چاپ کرده ایم. این بازی‌هایی است که برخی ایجاد کرده اند و متأسفانه بعضی دانسته یا ندانسته پیرو آنانند.

۸-درمورد شهرستان شدن گراش و بقول شما «آشوب در شهر» باید دانست نه برای مردم لارستان ، شهرستان شدن گراش اولین تجربه بود و نه مردم ما مخالف شهرستان شدن گراش بودند. کاری که نماینده گراشی انجام داد، خلاف ضابطه کلی بود.

وقتی می‌گوییم فلان بخش به دلایلی استعداد شهرستان شدن دارد، در صورت صلاح‌دید وزارت کشور آن را به شهرستان تبدیل می‌کنند، نه این‌که دو بخش دیگر از شهرستان مادر هم به بخش موردنظر اضافه و یک شهرستان تشکیل دهند. این زیاده‌طلبی بی‌مورد، مردم را به صحنه کشاند که دو بخش موردنظر نیز برگشت و گراش شهرستان شد. در جریان شهرستان شدن گراش، کدام دانش‌آموز گراشی در لار تحصیل می‌کرده و از کدام مدرسه بیرون کرده‌اند؟ ما که خبر نداریم اگر موردی هست با ذکر مورد بیان کنید تا پیگیری شود.

۹کسی ولایتمداری هیچ منطقه‌ای از مناطق لارستان قدیم را زیر سوال نبرده‌است. خواهشمند است از حربه دشمن شاد کن استفاده نکنید و با این حربه زشت، اختلاف افکنی ننمایید. این‌که می گویید آیت الله ذژکام ، گراش را ولایت‌مدار معرفی کرده‌ دلیل بر این است که ما هیچ جایی منطقه را غیر ولایی نمی‌دانیم.

۱۰ جنوب فارس از چه زمانی در اذهان جا خوش کرده؟ سیزده سال قبل، شمال و جنوب به‌عنوان امروزی مطرح نبود،

۱۱- همین‌طور که فعالیت‌های نماینده را می‌نویسیم انتقاد را هم مطرح کنیم. فکر می‌کنم شما همه ابعاد را نمی بینید یا همه شماره‌های روزنامه را مطالعه نکرده اید. اما اگر منظور شما این است که فلان فضای مجازی له یا علیه آقای نماینده چیزی نوشته با آن فضا و مسئولش صحبت کنید. ما روش متعادل خود را داشته و داری. افراد مستقل اند و نظرات خود را مطرح کنند.

۱۲- در مورد تخریب انتخاباتی که اشاره کرده اید ابدا چنین نیست، زیرا همین‌طور که گفتیم سال گذشته هم این مطلب را نوشته‌ایم و تذکر داده ایم، پس هدف اصلاح است نه تخریب.

دوست عزیز! تلاش ما بر این بود که اساس مطالب شما بی‌پاسخ نماند ، دوباره می‌گوییم بیایید تلاش کنیم وحدت و انسجام و هماهنگی را گسترش دهیم و بدانیم پدر قوی فرزندان قوی خواهند داشت و بالعکس.

ثمر دهد ز رگ ‌و ریشه‌ی درخت خبر
نهفته های پدر در پسر شود پیدا

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “جوابیه یکی از شهروندان گراشی به مطلب”اندر حکایت جناب حسین زاده و پیامی که برای روز لارستان صادر نشد”+ جوابیه میلاد لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    نظرهر کسی محترم است ولی اقای حسین زاده ماههای اول نمایندگی که این بنده از موافقین ان جناب بودم تا آقای حسین زاده این سالها متفاوت است وبه مخالفین لار بسیار نزدیک شده که در گفتار و کردار آنجناب تاثیر منفی گذاشته ایجاد تفرقه بنفع هیچ شهری و شهرستانی نیست واز اب گل آلود آنهایی ماهی می گیرند که اکنون جناب آقای حسین زاده به آنها نزدیک شده اند زمانی رسد که دیگر آقای حسین زاده ها تاریخ گذشته می دانند زیرا به اهداف خود که همان تفرقه بینداز و حکومت کن رسیده اند

  2. بنده خدا گفت:

    حرف حساب

  3. امین ص گفت:

    صحبت از وحدت لارستانی ها تازگی ندارد و همیشه بوده و مهمترین آن وحدت شیعه و سنی در منطقه لارستان بزرگ بوده .برادر کم رنگ شدن وحدت از زمانی اتفاق افتاد که نماینده گراش آقای حسنی خواست با غصب اوز و بیرم و سلطه بر انان شهرستان شود که در متن فوق هم آمده است . اما لارستان اگر صحبت از وحدت میکند وحتی به دنبال پدر و فرزندی هم باشدبه دنبال سلطه و تسلط نیست ونهایتا منافاتی با وحدت ندارد بلکه به دنبال انسجام است که از قدیم بوده و چیز جدیدی نیست که تفرقه انداز و حکومت کن راه بیاندازیم پس هموطن شما تفرقه ننداز که حکومت کردنی در کار نیست و در پایان نه خود خوری نه کس دهی بشود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین