چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
در گفتگوی نماینده مردم با خبرنگاران 5 شهرستان در گراش مطرح شد:

آخرین خبرها از اداره کل حمل و نقل، منطقه ویژه اقتصادی، آبرسانی به بیرم و صحرای باغ، جاده بختیارویه، بهداشت اوز، برق رسانی به کورده خنج و ادارات جویم و انتصابات گراش

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در دیدار با اهالی رسانه ۵ شهرستان لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم که در حاشیه رونمایی از سامانه ارتباط مردمی با…

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در دیدار با اهالی رسانه ۵ شهرستان لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم که در حاشیه رونمایی از سامانه ارتباط مردمی با نماینده طی جلسه ای در گراش برگزار می شد در سخنانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی مدت اخیر از حضور معاون وزیر راه در منطقه در آینده نزدیک جهت کلنگ زنی بخش دیگری از محور لار- بندرعباس خبر داده و در خصوص: ارتقای جویم،  سکوت در همایش تجلی وحدت با توجه به شعار وحدت گرایی، آسفالت جاده آب باریک بختیارویه بنارویه، آبرسانی به بیرم و صحرای باغ،  انتصاب مسئولین گراش، استقرار ادارات جویم، عدم برق رسانی مناسب به کورده خنج، توسعه بهداشتی و درمانی اوز مواردی را مطرح نمود.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگار میلاد لارستان در خصوص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، منطقه ویژه اقتصادی، راه آهن آنتی و کتابخانه مرکزی لار به  بیان “پیگیری” موضوع اشاره نمود و بنا به برخی ملاحظات توضیحات بیشتری ارائه نداد. حسین زاده همچنین از راه اندازی کارگو بزودی با حضور مسئولین کشوری خبر داد. 

مشروح موارد مطروحه از زبان شخص نماینده در پاسخ به سوالات خبرنگاران منطقه در ادامه مرور می نماییم. لازم به ذکر است پاسخ ها در خصوص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، منطقه ویژه اقتصادی، راه آهن آنتی، پرواز کارگو  و کتابخانه مرکزی لار و نیز تعریض و دوبانده کردن جاده آبباریک و بختیارویه در سمت بنارویه و آبرسانی به بیرم و صحرای باغ مربوط به سوالات خبرنگار میلاد لارستان بوده است

 آخرین خبرها در خصوص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، منطقه ویژه اقتصادی، راه آهن آنتی، پرواز کارگو  و کتابخانه مرکزی لار

موضوع  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  در حال پیگیری است و امیدواریم با کمک مجموعه استانداری، شخص استاندار و معاونت ایشان و مجموعه وزارت راه این مورد به نتیجه برسد.  در بحث راه آهن لار نیز پیگیر موضوع هستیم. در کنار این موارد بحث کارگو نیز پیگیر شده که به نتیجه رسیده است و امیدواریم بزودی با حضور مسئولین کشوری پرواز کارگو فرودگاه لارستان افتتاح گردد.

مقرر شده بود یکشنبه آینده معاون وزیر راه در منطقه حضور پیدا کنند و شاهد کلنگ زنی بخش دیگری از  جاده لار به بندرعباس با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی باشیم که با توجه به اتفاقات آبادان این موضوع به تعویق افتاد. موضوع کارگو، کتابخانه مرکزی و جاده لارستان موضوعات مهمی است  و همه در حوزه وزارت راه است و امیدواریم با حضور معاون وزیر راه این موارد پیشرفت نماید. از فرماندار ویژه لارستان آقای دهقان نیز به دلیل پیگیری هایی که در سطح ملی دارند تشکر مینمایم.

(پاسخ بیشتری در خصوص موضوعات مهم اداره کل راهداری و راه آهن و نیز کتابخانه و منطقه ویژه اقتصادی از سوی نماینده مردم ارائه نشده و تنها به کلمه پیگیریم بسنده شده است.)

تعریض و دوبانده کردن جاده آبباریک و بختیارویه در سمت بنارویه 

در واقع این محور پنج کیلو متر بوده و آن قسمت که مشکل وجود دارد هم سه و نیم کیلومتر است، طبق پیگیری های که با مسیولین حوزه آب باریک، فرشته جون و جویم و همچنین مسیولین راه و شهر سازی لارستان صورت گرفته، در واقع ما این مورد را در دستور کار مجموعه راه و شهر سازی قرار دادیم و تصمیم بر این شد که شروع کاری در این زمینه صورت گیرد. با توجه به اینکه مستلزم گرفتن استعلامی از دستگاه های بازرسی نیز بود،در کل قصد داشتیم به جاده لار_ جهرم الحاقش کنیم تا از ظرفیت پیمانکار آنجا برای این محور نیز استفاده کنیم اما دستگاه های متولی و دستگاه های نظارتی نپذیرفتند و واقعیت مطلب این است که در حال حاضر بودجه ای ندارد ، یکی از راه حل هایش این است که مثل خیلی از محور ها (مثل محور های جاده مربط) در قالب جاده های خیرساز تفاهم نامه ای انجام بشود که زیرسازی آن را خیر انجام دهد و هزینه آسفالت را اداره کل راه و شهر سازی متقبل شود.

آبرسانی به بیرم و صحرای باغ

در بحث آب رسانی ما از ابتدای ورود به مجلس پیگیر بوده ایم، به مراحل خوبی هم رسیده، خلاصه عرض میکنم ؛ این پنج بخش جنوبی استان که سه بخش از آن شامل: علامرودشت و چاه ورز و خیرگو در حوزه دکتر موسوی نماینده لامرد، مجوز ماده کد ۲۳ نداشته و پیگیر مجوز برای این بخش ها هستیم.

 اما دو بخش دیگر از جمله بیرم و عمادشهر دارای این کد هستند، در کل طرح مطالعاتی تمام شده و در این باره جلسات متعددی در مرکز استان داشته ایم. با دوستان در وزارت خانه، شورای راهبردی آب استان، که با همکاری آقای دکتر ایمانیه جلسات مختلفی داشته ایم، ان شا الله به محض اینکه کد مربوطه سه بخش باقی مانده اخذ شود در مرحله قرارداد و اجرا قرار خواهد گرفت.

 سکوت در همایش تجلی وحدت با توجه به شعار وحدت گرایی
وحدت گرایی شعار ما از ابتدا بوده است که نه در شعار بلکه در عمل سعی کرده ایم آن را اثبات نماییم. روز گراش ۱۱ بهمن ماه است و از طرف نماینده به این مناسبت نیز نه بیانیه ای داده شد و نه حتی در برنامه های روز گراش شرکت کردم. حتی به مناسبت روز اوز و محلچه و دیگر مناطق ما را دعوت نمودند اما نتوانسته در هیچ یک شرکت نمایم. برخی از این روزهای مهم مصادف با زمانی است که در تهران حاضر هستم و اگر زمانی در یک شهر حضور پیدا کنیم و در شهری این کار صورت نگیرد ممکن است موجب ناراحتی شود.

برای شهر زادگاه خود گراش نه بیانیه ای از دفتر نماینده صادر شد و نه حضور پیدا کردم در حالیکه برای لار در جهت دعوت از مسئولین کشوری نامه هایی امضا و پیگیری کردیم. به این موضوع نیز اشاره باید کرد که ۱۴ سال از حضور رهبری در لار گذشته است اما چرا سالهای گذشته مثل امسال این روز تکریم نشد. امسال موضوع بصورتی سیاسی اتفاق افتاد و گفته میشد که از ظرفیت حضور رهبری نباید برداشت سیاسی شود وگرنه حضور رهبری در منطقه پر خیر و برکت بوده و ما نیز استقبال میکنیم.

دلایل استقبال مردم از ارتقا جویم و عدم واکنش منفی در این خصوص

ما اعتقاد داشتیم از آنجا که بحث ارتقا جویم با اخلاص کامل صورت پذیرفت با واکنشی روبرو نخواهیم شد. یکی از شفاف ترین، پاک‌ترین و مردمی ترین افراد مردم شهرستان جویم هستند. اولین ارتقای سیاسی در دولت سیزدهم شهرستان جویم بود و حتی زمانی که به حضور رییس جمهور رسیدیم از ایشان تشکر ویژه نمودم و از ایشان در خصوص نگرانی ها و اعتراضات نزدیک عید برای این موضوع پرسش نمودم. ایشان نیز در پاسخ گفتند که به اخلاص در این اتفاق ایمان داشته اند و معتقدیم نقش مردم و مسئولین بسیار زیاد بوده و از آنها تشکر کرد. از مردم عزیز و شریف، بیت آیت الله آیت اللهی، شوراهای شهرستان ها و معتمدین و مسئولین تشکر می نمایم. این اتفاق ارتقا جویم نماد وحدت بود که با تلاش همه به دست آمد.

 


 آخرین وضعیت استقرار ادارات در شهرستان جویم
یکی از وظایف فرماندار و نماینده این است که پس از شهرستان شدن یک بخش برای استقرار ادارات تلاش های لازم صورت پذیرد. در زمان شهرستان شدن اوز در سال ۹۸ تا انتخابات مجلس پنج ماه گذشته بود. در آن زمان با کمک فرماندار وقت آقای علیپور که تلاش بسیاری داشتند استقرار ادارات از شش اداره به بالای ۳۰ اداره رسیده است. این اتفاق با کمک خیرین صورت پذیرفت که پای کار بودند و تجهیزات و ساختمان ها را آماده سازی نمودند.

دلیل عدم حل مشکل برق روستای کورده خنج با گذشت دو سال از جلسه حضوری نماینده در این روستا

مسائل و مشکلات منطقه به ویژه روستاها جزو اولویت کاری دفتر نماینده است تا اینکه شهرستان های حوزه انتخابیه از حداقل امکانات برق و گاز و آب برخوردار شوند. در همین راستا پیگیری ها برای  حل دائمی مشکل روستای کورده خنج در حوزه برق در حال انجام است. در بحث برق از طریق وزارت نفت ورود نمودیم و امیدواریم در شش ماهه دوم این مشکل با نصب تجهیزاتی که قول آن داده شده حل شود. وزارت نفت حدود ۱۵ میلیارد تجهیزات برای حل مشکل برق روستای کورده و اطراف آن هزینه نموده است. با پیگیری های صورت گرفته طی چند روز گذشته یک دستگاه ژنراتور از شمال در کورده قرار داده شد و طی هفته های پیش رو نیروگاه برق منطقه کورده خنج راه اندازی خواهد شد. البته به این موضوع اکتفا ننمودیم و قرار شد از نیروگاه غدیر منطقه انرژی بر لامرد که در حال انجام می باشد به خط سراسری جنوب و شهرستان خنج برق تزریق گردد تا این منطقه از نعمت برق پایدار بهره مند گردد.

 دلیل عدم پیشرفت در حوزه راه منطقه
با توجه به شرایط ویروس کرونا و تحریم هایی که کشور با آن روبروست با کمبود بودجه روبرو هستیم. به همین دلایل مجبور هستیم که هزینه پروژه ها را با شیوه های  دیگر تأمین نماییم. بعنوان مثال بودجه سال گذشته وزارت راه و شهرسازی ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده اما فقط راه آهن شیراز به عسلویه بالای ۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد. زمانی که با مسئولین شهرستان های منطقه به ملاقات وزیر راه و شهرسازی رفتیم ایشان عرض نمودند ما هر جا می رویم نام آن جاده جاده مرگ است.

نکته دیگر اینکه در پانزده سال اخیر جاده لار به جهرم ۲۰ کیلومتر کار شده اما در دو سال اخیر تا هفته دولت بالغ بر ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر دیگر افتتاح خواهد شد که نشان از پیشرفت و پیگیری های نماینده مردم و نمایندگان قبل است. ما سعی کرده ایم علاوه بر استفاده از ظرفیت نمایندگان دوره های گذشته از ظرفیت نمایندگان شهرستان های دیگر نیز بهره استفاده کنیم.  وقتی ظرفیت بودجه به این سبک می باشد باید مدل مالی دیگر را پیش ببریم که یکی از آنها استفاده از ظرفیت وزارت نفت است.

انقلابی در حوزه انتخابیه در بحث ورزش رخ داده و پروژه های مختلفی افتتاح گردیده و برخی پروژه ها نیز در مسیر افتتاح می باشد. مبلغ ۲۵ میلیارد تومان قبلا جذب شده و ۲۵ میلیارد تومان دیگر نیز بزودی جذب خواهد شد. به هر حال این ظرفیت هایی است که وجود دارد. در گذشته از ظرفیت وزیر اطلاعات نیز بهره برده شد و در زمان دولت قبل آقای نوبخت رییس برنامه و بودجه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به منطقه اختصاص داد که بین ۴ شهرستان تقسیم شد و در پروژه های جاده چک چک، محور بید اشکن، محور هیرم و .‌… استفاده شد. 

 اقدامات صورت گرفته شهرستان اوز در حوزه درمان، CT SCAN اوز و بیرم
اتفاق خوبی که رخ داد اخذ موافقت اصولی برای بیمارستان راهپیما اوز بود و بیمارستان هم که در حال ساخت می باشد. در ادامه نیز با پیگیری های دانشکده علوم پزشکی لارستان موارد باید پیش برود. در بحث سی تی اسکن بیرم و اوز با تفاهم نامه ای که با وزارت بهداشت منعقد گردیده قرار شد در صورتی که پنجاه درصد هزینه توسط دانشکده یا خیر تامین گردد بقیه هزینه توسط وزارت بهداشت تامین خواهد شد. ما به دنبال این هستیم جنوب فارس بعنوان قطب بهداشت و درمان معرفی گردد. البته مستقل ماندن بودجه دانشکده های علوم پزشکی گراش و لارستان خود کار بزرگی بود که صورت پذیرفت. از بودجه وزارت نفت نیز به حوزه بهداشت و درمان منطقه تزریق شد تا مراکز بهداشت روستاهای مختلف تکمیل گردد. ما سعی کردیم تا ظرفیتی که توسط خیرین ایجاد شده تکمیل نماییم‌ و توقع داریم دستگاه های متولی نیز پیگیری های لازم را صورت دهند.

 دلیل کند بودن روند تغییر روسای ادارات شهرستان گراش مخصوصا فرماندار گراش

نماینده به دنبال مصلحت مناطق حوزه انتخابیه است و در کنار مشورت گرفتن از دیگران سعی خواهد کرد بصورت مستقل تصمیم گیری نماید. اما برخی اوقات بخاطر همین مصلحت ها موارد زمان بر خواهد شد وگرنه به هیچ عنوان اختلافی در کار نیست. بنا به فرموده مقام معظم رهبری نیز نقش نمایندگان نقش مشورتی است و هر گاه لازم بود می توان از مشورت نماینده بهره برد.

گفته می شود که رییس اداره آموزش و پرورش گراش دیر عوض شده است. طبق پیوست های فرهنگی که در جلسه فرمانداران با نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد قرار بر این شد که تغییر و منصوب شدن ادارات فرهنگی شهرستان ها با نظارت مستقیم ائمه جمعه شهرستان ها صورت پذیرد. نظر ما هم همان نظری است که امام جمعه بیان خواهد کرد. در مجموع نماینده در کار و فعالیت مسئولین بخصوص فرمانداران هیچ دخالتی نمیکند و این مورد را می توان از فرمانداران گذشته و حال شهرستان های حوزه انتخابیه جویا شد. من وابسته به هیچ گروه و حزبی نیستم و بصورت مستقل عمل می نمایم. کمک به شهر و مجموعه شهرستان از قدیم صورت می گرفته و ما هر آنچه که مصلحت شهر بوده با انجام مشورت ها پیش برده ایم.

 اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشرفت شهرستان گراش 

برخی کارهای صورت گرفته در بحث پیشرفت شهرستان گراش زمان بر است یا ممکن است به چشم نیاید. مثلا در بحث تونل بالنگستان که موجب پیشرفت گراش نیز خواهد شد پیمانکار بخاطر طلب قبلی که از پروژه های تونل شهید باقری و تونل شهدای خلیج فارس خود داشته حاضر به انجام ادامه کار نیست. قرارگاه خاتم نیز بخاطر حضور پیمانکار حاضر به ادامه کارها نیست. در واقع ما میراث دار اشتباه گذشتگان هستیم.

در بحث جاده چک چک ما به دنبال این هستیم که خواسته مردم صورت پذیرد اما متاسفانه تا بحال کد ماده ۲۳ برای این پروژه اخذ نشده بود و بخاطر همین بودجه مستقلی به این جاده تعلق نمیگیرد. با این وجود نسبت به گذشته پیشرفت های خوبی صورت گرفته و بزودی حدود ۴۵ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص خواهد یافت که آسفالت بخشی از جاده انجام خواهد شد. در دوره نمایندگی ما به اندازه سالیان سال در این جاده هزینه شده و در کنار دولت از خیرین نیز تشکر میکنم که شروع کار جاده را آغاز نمودند.

در حوزه بهداشت و درمان نیز بودجه های بسیار خوبی در قالب بودجه محرومیت زدایی به شهرستان های حوزه انتخابیه تعلق گرفته است. امیدوار هستیم طی سالهای آینده در بحث ورزش گراش نیز شاهد پیشرفت های قابل توجهی باشیم مخصوصا در بحث تجهیز استادیوم محبی که زمین چمن آن بزودی انجام خواهد شد و کفپوش سالن آن با هزینه یک‌میلیارد تومانی تامین گردیده است.

بودجه محرومیت زدایی که به منطقه اختصاص پیدا کرد جهت لارستان میزان ۵۴ میلیارد تومان، خنج ۴۶ میلیارد تومان، گراش ۲۰ میلیارد تومان و اوز ۲۸ و نیم میلیارد تومان بوده است و با همین بودجه های محرومیت زدایی اتفاقات خوبی در مناطق رخ داده است.

ح۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین