چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

ایران در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، موادغذایی و وانرژی آماده همکاری با کرواسی است

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس طی نشستی که ذیل  نخستین کنفرانس تجارت حلال ایران و کرواسی در گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران برگزار می…

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس طی نشستی که ذیل  نخستین کنفرانس تجارت حلال ایران و کرواسی در گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران برگزار می شد در سخنانی با بیان اینکه کشورهای جنوب شرق اروپا سالیانه حدود ۶۵۰ میلیارد دلار با دنیا مبادلات تجاری دارند، اما میزان مبادلات تجاری این کشورها با ایران کمتر از ۳۵۰ میلیون دلار است اظها داشت: ایران در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، موادغذایی، انرژی، نفت و گاز و پتروشیمی آماده همکاری با کشورهای جنوب شرق اروپا به خصوص کرواسی است.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، نخستین کنفرانس تجارت حلال ایران و کرواسی  باحضور مسئولان و فعالان تجاری دو کشور در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست روسا و اعضای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و کرواسی بر ضرورت توسعه همکاری‌های دو کشور تاکید کردند. در ادامه نیز حاضران و فعالان تجاری به بررسی و شناخت ظرفیت‌های دو کشور و فرصت‌های تجاری میان ایران و جنوب شرق اروپا پرداختند.

حسین‌زاده عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی در این کنفرانس گفت: ایران در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، موادغذایی، انرژی، نفت و گاز و پتروشیمی آماده همکاری با کشورهای جنوب شرق اروپا به خصوص کرواسی است.

وی در ادامه با اشاره به رشد اقتصادی کشور کرواسی در دوران شیوع ویروس کرونا بیان داشت: کشورهای جنوب شرق اروپا سالیانه حدود ۶۵۰ میلیارد دلار با دنیا مبادلات تجاری دارند، اما میزان مبادلات تجاری این کشورها با ایران کمتر از ۳۵۰ میلیون دلار است.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس گفت: امید است با برگزاری اینگونه کنفرانس‌ها و با توجه به ظرفیت‌هایی که در ایران و آن کشورها وجود دارد، ارزش مبادلات تجاری افزایش یابد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم زمینه‌های خوبی برای همکاری با کشورهای مختلف فراهم شده است و امید است همکاری ایران و کرواسی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و انرژی افزایش یابد.

زلاتکو حسن بگوویچ رییس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران آن کشور نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های ایران و کشورهای حوزه بالکان در حوزه تجارت حلال گفت: در کرواسی حدود ۷ هزار محصول حلال تولید می‌شود و باید به بازار ایران توجه بیشتری داشته باشیم.

 حاضرین در پایان این نشست باحضور در وزارت خارجه با دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های اقتصادی گفتگو کردند. گفتنی است؛ مجلس به منظور توسعه روابط با کشورهای مختلف، ۲۵ گروه‌‌ دوستی پارلمانی دارد که دکتر علی‌اصغر خانی نماینده مردم شاهرود رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی و مهندس حسین‌زاده عضو آن است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۷:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین